Gå til innhold

mørkfarget hår, hvordan få det lysere?

frøken_øst

Anbefalte innlegg

var hos frisøren her om dagen, for å farge håret fra lyst til mørkt. Som alltid hos frisøren, blir resultatet helt annerledes enn det de viser på fargekartet, jeg skulle ha lys gyllenbrun og endte opp med mørkebrunt, kastansjefarget hår. Hva er beste måten å få det lysere på, utenom bleking da,som jeg gjerne vil prøve å unngå? Har vasket det mange ganger med Head&Shoulders,som jeg har hørt stripper håret for farge bedre enn andre shampooer, andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må nok bleke det hvisx du vil få det lysere.Og det sliter ikke så mye hvis du tar striper istedenfor å helbleke håret.Men synes du skla klage på frisøren hvis du sa at du ville ha en gyllenbrun farge og du fikk mørkebrun.Fikk du ikke det du ville ha.Be henne ordne opp i feilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, prøvde å si det, men ble raskt avfeid med at det var blitt slik pga utgangspunktet, som var lyst og at det derfor var uforutsigbart hvordan fargen ville bli, men hun sa ingenting om dette før fargingen og vi var enige om den lysebrune fargen på fargekartet. Slik at jeg tror resultatet ble annerledes enn hun trodde og at hun prøvde å legitimere det etterpå. Men blir det ikke lysere, mer utvasket hvis jeg vasker det mye? Har hørt noe om at oljekurer kan gjøre at fargen får fortere ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til samme salongen og klag på denne frisøren du fikk ikke den servicen du ønsket.Hun er jo frisør og bør vite at lysebrune farger aldri blir lysebrune men mørke brune.

Stemmer at oljekurer(oliven olje)fjerner farge.

Det samme gjør

-Saltvann

-Sol

-Bade i klorvann

Men alt dette sliter mye på håret.

Jeg vil annbefale deg å ta striper også ta den fargen du ønsker etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar Bella!:) Hva mener du med at "lysebrune farger aldri blir lysebrune men mørkebrune"-på lyst/bleket hår da eller? Har ikke olivenolje her akkurat nå, men mandelolje, vil det gjøre noe av den samme nytten? Jeg er rådvill angående hva jeg bør gjøre, håret mitt er såpass slitt at jeg helst vil vente med bleking så lenge jeg klarer(denne brunfargen er ikke kledelig, siden den er altfor mørk for hudfargen min, så vet ikke hvor lenge jeg "holder" ut:)Hva med slike renseshampooer, fjerner de litt farge tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at mandelolje gjør samme nytte.Jeg har bare brukt olivenolje og jeg har merket at hårfargen faller av.De fleste hårfarger blir mørkere enn det som står på pakken så når man farger håret bør man alltid ta en nyanse lysere enn det man egentlig vil ha.Eller så har alle hårfager tall som sier hvilken nyanse de er,viktig å se på dette også.Vet ikke det med renseshampo aldri hørt om de.

Men hvis du ikke vil bleke er det eneste du kan gjøre vaske håret ofte og bruke disse olje kurene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd det samme og fant ut at jeg måtte bruke 7.0 som er blond og det ble brunt. Det er ofte når man har bleiket eller stripet håret fra før at håret suger til seg fargen og den blir alt for mørkt. Det tok litt tid før frisørene fant ut dette og de ler når jeg sier at jeg farger med 7.0, det var ganske mørkt. Det ble for mye styr med den fargingen og nå er jeg mellomblond me lyse striper. Tok det over flere behandlinger for å skåne håret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje stripper hårfarge pga syren. Mandelolje vil ikke ha samme effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme og fant ut at jeg måtte bruke 7.0 som er blond og det ble brunt. Det er ofte når man har bleiket eller stripet håret fra før at håret suger til seg fargen og den blir alt for mørkt. Det tok litt tid før frisørene fant ut dette og de ler når jeg sier at jeg farger med 7.0, det var ganske mørkt.

Dette burde jo frisøren ha visst i mitt tilfelle også,skuffet over det altså. Gikk til frisøren nettopp fordi jeg vet at det er vanskelig å farge bleket hår mørkere, men dette resultatet ser nærmest "hjemmelaget" ut. Det sies jo alltid at man skal forklare nøye hvordan man skal ha det og det føler jeg at jeg gjorde, fortalte at jeg ikke ville ha det for mørkt pga av at det er overgang å gå fra helt lys til brunt, og brukte tid på å velge ut fargen på fargekartet, som var en fin, lys gyllenbrun, milevis fra den jeg endte opp med!!

Takk for svaret med olivenoljen og det med syren, prøvde mandeloljen istad uten resultat,så da prøver jeg igjen imorgen etter innkjøp av olivenolje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den olivenoljen, skal man ta den i tørt eller vått hår?

I tørt hår ha det i håret minst en time.Når du skal vaske det ut tar du først i shampo og maserer den i olivenoljen så vann.

Veldig viktig at du har tørt hår når du tar i oljen ellers får du den ALDRI UT.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

olivenoljen hjalp nok litt, men håret ble farget med en slags plantefarge som visstnok hadde veldig sterke pigmenter. Gikk tilbake til salongen og frisøren fjernet den med en slags remover av noe slag og deretter ventet jeg noen uker og skulle komme tilbake og farge det igjen. Denne gangen endte jeg opp med safrangult hår, etter å ha blitt enige om en nøytral lys brunfarge, denne safrangule er omtrent akkurat den samme fargen jeg fikk da jeg var uheldig med hjemmebleking, forskjellen er bare at dette kostet 700 kr , grr :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...