Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har fått beskjed om at han mest sannsynlig ikke kommer til å bli pappa.. men for 3 uker siden testet jeg positivt på tre tester, det var en tydelig strek og en svak strek.. Er jeg gravid da? Det har jo gått tre uker og mensen er fortsatt ikke kommet.. Men jeg føler meg jo ikke gravid.. Noen som har erfaring med graviditetstester?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Kjæresten min har fått beskjed om at han mest sannsynlig ikke kommer til å bli pappa.. men for 3 uker siden testet jeg positivt på tre tester, det var en tydelig strek og en svak strek.. Er jeg gravid da? Det har jo gått tre uker og mensen er fortsatt ikke kommet.. Men jeg føler meg jo ikke gravid.. Noen som har erfaring med graviditetstester?

Selvfølgelig kan de ta feil, men når du har tatt tre tester...

Du får bare dra til legen og forklare "problemet", jeg har i alle fall ikke noe annet forslag.

Og det spørs jo litt på årsaken til at han ikke skulle kunne bli far også. Sannsynligvis er jo noe helt annet garanter :)

Skrevet

utslag er vistnok utslag. gå til legen og få det bekreftet eller avkreftet

Skrevet

Har vært hos legen.. leverte urinprøve, men tror de bare så etter infeksjoner! Virket som han stolte helt på testene jeg hadde tatt!

Gjest AnneShirley
Skrevet

Har vært hos legen.. leverte urinprøve, men tror de bare så etter infeksjoner! Virket som han stolte helt på testene jeg hadde tatt!

Du kan jo gå til privat UL?

Eller bare avvente vanlig UL evt jordmor/lege med doppler fra uke 12 og utover for å høre etter hjerteslag.

Skrevet

Ja, tror jeg kjøper en test til i dag.. også betiller jeg UL.. Klarer ikke glede meg over evt graviditeten! Føler jo ingenting, har ikke fått mensen, men det er det!

Gjest AnneShirley
Skrevet

Føler jo ingenting, har ikke fått mensen, men det er det!

Sånn er det for de fleste med en gang. Vanskelig å føle seg sikker på at det er noe der før man har hørt hjerteslag eller vært på UL.

Skrevet

Det sies at en positiv test er positiv fordi den slår ut på et hormon som kroppen kun lager når den er gravid. Tre tester burde derfor være et ganske trygt tegn. Ta likevel en test idag, for den vil hvertfall være positiv hvis du er gravid.

Ang symptomer er det like vanlig å ikke ha symptomer som å ha det. Selv gikk jeg hele svangerskapet gjennom uten annet en manglene mens og sporadiske litt såre brystvorter... :) Lykke til!!!

Skrevet

Takk for svar, hvis det stemmer at jeg er gravid så er jeg 6 uker og 4 dager på vei.. Spennende tid i møte :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Takk for svar, hvis det stemmer at jeg er gravid så er jeg 6 uker og 4 dager på vei.. Spennende tid i møte :)

Gratulerer :)

Og husk at om ca 6 uker til vil du kunne få høre hjerteslag via doppler.

Skrevet

Den beskjeden fikk jeg også for 3 år siden, men jeg sitter nå her gravid i min 9. uke og vi forsøkte ikke en gang. Så JA, til og med den beste ekspert kan ta feil ;) Gratulerer så mye med den positive testen :)

Skrevet

Det er helt vanlig å ikke kjenne symptomer. Dessuten er det ingen grunn til at testene skulle vise feil. At mensen heller ikke er kommet er jo forresten et symptom.

Det er også vanlig at legen ikke tester om man er gravid dersom man har fått positiv hjemmetest. De stoler på hjemmetestene (og det er ikke uten grunn!).

Vær glad for at du ikke er kvalm og dårlig :)

Skrevet

Om du har fått 3 positive tester og fremdeles tviler så sier jeg bare slutt å tvil, du er GRAVID! (det hadde faktisk også holdt med 1 test, for en test viser aldri falsk positiv..)

Ikke alle får symptomer.

Skrevet

Tok testene i egypt, derfor litt tvilende! Kjøpt meg norsk test i dag, den viste gravid :) Nå er jeg helt sikker.. Men kjenner det på kroppen og, har hele tiden lyst på noe mat, får bare sug etter det! Er litt kvalm innimellom også, men har ikke kastet oppe enda.. håper det ikke blir værre! Gleder meg til tiden som kommer :)

Skrevet

Hei!

Jeg har tatt Quick Respons i dag og det viste at jeg er gravid. Vi prøver å få barn for ganske lenge nå og hadde et problemer siste gang så jeg mistet barn i uke 13...

men, jeg tok den Quick Response men leste litt på nettet og det viste seg at folk klager over det, at det noen ganger viser graviditet selv om kvinner er ikke gravid?!?!!? stemmer det? Hørte noen her om dette? Jeg er litt sint nå fordi jeg var så glad, da jeg så at testen er positivt og plutselig bekymrer meg, at det kan ikke stemme ... Og hvilken test er det beste på markedet synes dere? Clearblue eller...? jeg er 4 dager etter forventet mens. Skal jeg ta testen til?

Takk for hjelpen!

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Sniklåner dette mene fremfor å lage min egen.

For en måned siden fikk jeg ikke mensen. Jeg tok en test og den var negativ. Så ventet jeg en måned for å se om det bare var mensen som skippet en gang, men jeg har ikke fått mensen denne gangen heller. Tok da en test til som fortsatt viser negativ. Hvorvidt kan man egentlig stole på hjemme-testene? De er kjøpt billige fra http://www.tostreker.no/categories/graviditetstester ...

Bør jeg teste en gang til om en uke eller to, eller kan jeg slå meg til ro meg at det bare er mensen som driver ap med meg?

Anonym poster: 5302d2783a261592c32ef8cd95ee4a49

AnonymBruker
Skrevet

De billigtestene er ikke alltid til å stole på, kjøp en clearblue ja, det skal være best har jeg skjønt. Hvorfor vente en uke eller to til hvis testen du brukte kanskje var feil? Du er jo en mnd over IKM, du kan teste i dag.

Anonym poster: d61a316c41844880fe919fa82b61af89

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt 3 tester er de nok til å stole på.

Anonym poster: e6746d09d5adc9ed812b92487cc1eb5e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt gravid med en mann som "er steril" i følge legen. Vi er så glade:) lykke til!!!

Anonym poster: cd59275c827f7919f19f6fb1e626189c

AnonymBruker
Skrevet

Sniklåner dette mene fremfor å lage min egen.

For en måned siden fikk jeg ikke mensen. Jeg tok en test og den var negativ. Så ventet jeg en måned for å se om det bare var mensen som skippet en gang, men jeg har ikke fått mensen denne gangen heller. Tok da en test til som fortsatt viser negativ. Hvorvidt kan man egentlig stole på hjemme-testene? De er kjøpt billige fra http://www.tostreker.no/categories/graviditetstester ...

Bør jeg teste en gang til om en uke eller to, eller kan jeg slå meg til ro meg at det bare er mensen som driver ap med meg?

Anonym poster: 5302d2783a261592c32ef8cd95ee4a49

Billigtester er til å stole på, hvertfall 4 uker etter IKM.

Anonym poster: cd59275c827f7919f19f6fb1e626189c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...