Rachel Skrevet 3. oktober 2003 #1 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg ler meg skakk over denne evindelige og halsbrekkende katt-og-mus-leken som de to driver med. Det er kjempesynd at de ikke sender dette i barne-tv lenger, derfor har jeg bestilt en DVD med de beste episodene. Noen fler som digger Tom & Jerry?
Nilma Skrevet 3. oktober 2003 #2 Skrevet 3. oktober 2003 Synes de er veldig morsomme, jeg! Hvor har du bestilt dvd fra?
Rachel Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2003 www.homeenter.com Kr 99,50 for DVD`en med Tom & Jerrys beste episoder.. :D Men jeg tror du må være medlem for å kjøpe...
Nilma Skrevet 3. oktober 2003 #4 Skrevet 3. oktober 2003 www.homeenter.com Kr 99,50 for DVD`en med Tom & Jerrys beste episoder.. :D Men jeg tror du må være medlem for å kjøpe... Går bra, det, sambo er medlem!
Malou Skrevet 3. oktober 2003 #5 Skrevet 3. oktober 2003 Faktisk er Tom & Jerry en av de få tegnefilmene jeg fortsatt kan kose meg med. Har normalt ikke særlig sansen for tegnefilmen lenger, men det hender at jeg blir hengende på Cartoon Network når de sender Tom & Jerry. Jennifer
Suzy Skrevet 3. oktober 2003 #6 Skrevet 3. oktober 2003 Syns de er utrolig artige, men er litt kresen på episodene og liker bare det fra mellomperioden - altså ikke av de aller eldste og ikke av de på 60-tallet... Sær... :oops: Suz
it Skrevet 3. oktober 2003 #7 Skrevet 3. oktober 2003 Enig! :enig_animasjon: Kjempemorsomt med Tom & Jerry og blir aldri lei av dem og ler like mye hver gang
Gjest Madley Skrevet 3. oktober 2003 #8 Skrevet 3. oktober 2003 Tom og Jerry RULER... fattern og jeg sitter og skoggerler i hver vår stol når jeg er hjemme på besøk..det vises på cartoon network...
MarianneE Skrevet 3. oktober 2003 #9 Skrevet 3. oktober 2003 Alle vet vel at Tommy og Jerry er sjefs bra??? :o
Gjest Liten Skrevet 3. oktober 2003 #10 Skrevet 3. oktober 2003 Tom & Jerry er noe av det absolutt morsomste jeg vet. En av få ting jeg sitter og ler høyt av, faktisk såpass at han jeg sitter og ser med blir mer fascinert av å se på meg enn på skjermen...
Gjest Madley Skrevet 3. oktober 2003 #11 Skrevet 3. oktober 2003 Kom bare på atjeg måtte si at den aller beste episoden er når de går på skøyter på kjøkkengulvet...Den er morsomst..
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 3. oktober 2003 #12 Skrevet 3. oktober 2003 Hvis du kryper under skinnet på Tom & Jerry, så er det et par faktum som er temmelig åpenlyse - og som egentlig gjennomsyrer hele aspektet av seriene til Warner fra førkrig/2.verdenskrig. For det første er seriene veldig politisk orienterte. De gjør narr av det meste som omhandles i nyhetsbildet i denne tiden. Man ser når krigen for alvor bryter ut for amerikanerne, for da verves også Tom & Jerry. De har sine klare standpunkt og brukes aktivt i krigspropagandaen for blant annet å støtte oppsluttningen til de vervede militøærstyrkene og også for å få folk til å kjøpe krigsobligasjoner. Brød og sirkus. På 30-tallet er Tom & Jerry temmelig rasistiske etter vår dagsstandard, men de fremstiller til gjengjeld alle raser; ingen slipper unna. En kan definitivt si at Tom & Jerry i utgangspunktet absolutt ikke var ment for barn, men var definitiv voksen humor. I sin tid hadde enkelte tegnefilmer samme status som voldelige dataspill har idag. Selv idag er jeg skeptisk til å vise politisk orienterte og noe "harde" Tom & Jerry til yngre barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå