Gjest Far Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Vi spør om mye her inne, og noen ganger ender det med skikkeløig krangel og personngrep. Jeg håper derfor at alle er enig om at dette var en hyggelig historie som kan skape litt positivitet i hverdagen. Det er med andre ord håp selv om det ser VELDIG mørkt ut. Husk det når dere trenger et klapp på skulderen, at ting ender oftere bra enn det vi tror (selv om dette eksempelet var EKSTREMT. De koste sin døde sønn til live igjen.
lille-lure Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Herlig historie. Fikk en tåre i øyekroken nå
Gjest Helene_Mari Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 For en utrolig koselig historie! Ble helt varm i hele kroppen
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Solskinnshistorie, så utrolig koselig
Sasha Sasha Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 (endret) Jeg likte ikke helt fortellingen synes den hørtes litt skummel ut, hørtes ut som om legen gjorde feil mer enn et mirakel. Tenk om en gutt som kunne ha overlevd hadde dødd istedenfor. "- Vi fortalte hva han hett, og at han hadde en søster. Vi fortalte om forskjellige ting vi ville gjøre med ham gjennom livet. Jamie gispet da etter luft, men legen mente det var en refleks. " Men veldig bra at gutten overlevde:)og fortellingen viser hvor kort vei det kan være mellom liv og død. Endret 27. august 2010 av Sasha Sasha
Hedda-78 Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 I land hvor det ikke finnes kuvøser alle steder, bruker de mors kropp som kuvøse. En syk baby kan holdes i live ved å få ligge på mors bryst. Fantastisk historie, forresten!
Cata Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Lurer veldig på hvordan det kan ha seg at barnet ikke fikk hjerneskade hvis han var "død" i flere timer? Er det ikke 4 minutter som er den "magiske" grensen før hjerneceller begynner å dø ved normal temperatur?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Lurer veldig på hvordan det kan ha seg at barnet ikke fikk hjerneskade hvis han var "død" i flere timer? Er det ikke 4 minutter som er den "magiske" grensen før hjerneceller begynner å dø ved normal temperatur? Korrekt at barnet ville vært hjernedødt om historien hadde vært riktig. det er den ikke. Gutten må ha pustet selv under disse to timene, etter 20 minutter uten oksygen ville nemlig hjernen hans ha "kortsluttet".
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 I land hvor det ikke finnes kuvøser alle steder, bruker de mors kropp som kuvøse. En syk baby kan holdes i live ved å få ligge på mors bryst. Fantastisk historie, forresten! ...og mors kropp er en bedre kuvøse for premature barn. Mamma har de samme lydene som babyen kjenner igjen fra den lå inni magen. dessuten får barnet varme og nærhet. Det finnes mange historier om mødre som har lagt med babyen sin på brystet i mange uker hvor barnet har blitt et friskt og oppegående menneske. Man skal ikke undervurdere nærhet kontra kuvøser. Et barn har mye større evne til å restituere seg enn hva et voksent menneske har. Jeg vil tro denne lille babyen har pustet uten at man har merket det. Hilsen en mamma med prematurt barn
Gjest Xelle Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Jeg likte ikke helt fortellingen synes den hørtes litt skummel ut, hørtes ut som om legen gjorde feil mer enn et mirakel. Tenk om en gutt som kunne ha overlevd hadde dødd istedenfor. "- Vi fortalte hva han hett, og at han hadde en søster. Vi fortalte om forskjellige ting vi ville gjøre med ham gjennom livet. Jamie gispet da etter luft, men legen mente det var en refleks. " Men veldig bra at gutten overlevde:)og fortellingen viser hvor kort vei det kan være mellom liv og død. Tenkte akkurat det samme. Dette høres mer ut som en feil gjort av legen enn noe annet.
The Kitten Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 (endret) Jeg er ikke enig i at historien var hyggelig. Synes den var skummel! Endret 27. august 2010 av The Kitten
SummerJoy Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Korrekt at barnet ville vært hjernedødt om historien hadde vært riktig. det er den ikke. Gutten må ha pustet selv under disse to timene, etter 20 minutter uten oksygen ville nemlig hjernen hans ha "kortsluttet". Syns hele greien var helt merkelig. Og om han pustet, hvorfor ble han ærklært død? Virker som det er noen leger som ikke har gjort jobben sin helt riktig her..... Og litt på siden... Det er jo ikke så utrolig uvanlig at unger født i uke 27 overlever, men de trenger jo mye hjelp i starten. Men det virker jo som disse legene hadde en innstilling om at gutten uansett kom til å dø. De redder jo barn helt ned i uke 23 idag.
NovaFlare Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Tenk om foreldrene hadde vært av de som ikke hadde orket å se ungen så lenge, og den hadde blitt lagt rett i en pappeske (ja, det gjør de faktisk) Da kunne den ha våknet for så å dø alene. Herregud!! Å, jeg er så glad for at de koset den så lenge!
Gjest Linnea Adriana Skrevet 22. oktober 2010 #15 Skrevet 22. oktober 2010 Enda en slik skrekkelig "mirakel" fortelling. http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/nyfoedt-baby-vaaknet-i-fryser-2144409.html
Meridian Skrevet 22. oktober 2010 #16 Skrevet 22. oktober 2010 Ja, jeg tenkte også på hva som hadde skjedd om foreldrene fort ga fra seg ungen. Da ville den blitt lagt vekk...og våknet etter 2 timer. Jeg tror det er viktig at man ikke gir seg før man er helt sikker på ting. Leger er jo bare mennesker, og kan gjøre feil. Derfor skal man ikke gi seg på noe før man er helt sikker. Det er bra at de koste med babyen i 2 timer!
Meridian Skrevet 22. oktober 2010 #17 Skrevet 22. oktober 2010 Enda en slik skrekkelig "mirakel" fortelling. http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/nyfoedt-baby-vaaknet-i-fryser-2144409.html Om jeg skulle født en baby, og den var erklært død, så skulle jeg ha den hos meg et helt døgn for å være sikker på at den ikke var død. For det virker som om selv om man blir erklært død, kan man våkne noen timer etterpå.
Gjest Linnea Adriana Skrevet 22. oktober 2010 #18 Skrevet 22. oktober 2010 Om jeg skulle født en baby, og den var erklært død, så skulle jeg ha den hos meg et helt døgn for å være sikker på at den ikke var død. For det virker som om selv om man blir erklært død, kan man våkne noen timer etterpå. Jeg og.. Men det skal jo ikke være slik. Ser for meg verste senario jeg at flere babyer kunne vært reddet om en brukte mere tid.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #19 Skrevet 17. november 2010 Fikk så lyst til å legge til denne. Det er ikke alle som har samme syn som oss på babyer som er annerledes http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=512483 Synes det var så rørende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå