Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under en lunsj på ferie kalte min kjære meg for navnet på sin ex... Jeg ble satt ut og sa ingenting, han sa unnskyld, datteren hans (ikke exens datter) så stygt på faren sin, og jeg trengte litt luft og tok en tur på toalettet. Da jeg kom tilbake så han bekymret på meg og tok hånden min og gav meg et kyss. vi har ikke snakket om det i etterkant, det har ikke skjedd igjen, og det er ingenting som tyder på at det var noe spesiell betydning i det som skjedde. Jeg gikk rundt og var supersjalu i perioder noen dager i etterkant, men tok det ikke opp. Jeg har konkludert med at det ikke betydde noe, men det kommer tilbake av og til... Hvordan hadde dere reagert?

Til informasjon er det over et år siden det ble slutt mellom han og exen, de var begge enige om at det var det beste i følge min kjæreste. Han har derimot fortalt meg at hun har tatt kontakt via mail for noen mnd tilbake der hun sier at hun savner han... Kjæresten min er en veldig ærlig persn av natur, så jeg tror ikke det er noe som skjer i kulissene som jeg ikke vet om, men sjalusien tar litt overhånd av og til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klassisk problem.. jeg kan ikke skille navnene på ungene mine fra hverandre engang, og jeg har bare to.. har aldri kalt kjæresten med noe annet navn, men det er ikke så ofte jeg sier navnet til ham da. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Sjalu tanker kommer uansett hva, om du har tendens til å tenke slik, tror sikkert din kjære synes det er leit at han sa det også. Gå videre. Ikke la dette ødelegge noe så lenge han er ærlig og det ikke er noe annet bak enn en forsnakkelse. Hvis de var sammen lenge ligger navnet hennes i vokabularet hans og dukker opp. :klemmer:

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt litt såret, kanskje følt et lite stikk av sjalusi. Men ut fra måten han reagerte på ville jeg ha gjort det samme som deg, ikke tatt det opp i etterkant. Det tror jeg bare ville ha skapt større problemer følelsesmessig.

Det høres ut som det rett og slett var en glipp, og da ser jeg på det som mitt ansvar å bearbeide mine egne følelser, og ikke skape noe større problem ut av det. Sånn sett er det positivt å ha et forum som dette å få luftet tankene :klemmer:

Skrevet

Kan virke sårt der og da, men det ligger selvsagt ikke noe i det. Han viste kjærlighet og anger i etterkant, og da er det jo godt igjen (bør det være). Min kjære kalte meg for ekskona sitt navn, da slang jeg på "Det går bra, Aleks." som ikke er min kjæres navn. Han ble satt ut selv, men det ble jo bare morsomt :) Men slikt kan skje:)

Skrevet

Slikt skjer. Min mor kaller meg ofte med sin søsters navn og vice versa. Og i sommer klarte hun til og med å bruke navnet til en venninne da hun snakket til meg. :skratte:

(Og hun er ikke senil, nei.)

Skrevet

Det har skjedd her og, min elskede skulle fortelle en historie for sin sønn som omhandlet ham og meg. (Sønnen er ikke barnet til denne eksen). Da han har kommet godt igang med historien og bare skal avslutte med det morsomme poenget ble mitt navn byttet med eksens.

Jeg har egentlig ikke lagt så mye i det. Jeg tror oppriktig det var en glipp og at det var meg han hadde i tankene selvom hennes navn poppet ut..

Han og jeg er rimelig ferske, mens eksen og han avsluttet for bare noen måneder siden forresten.

Skrevet

Milde måne! Det har da skjedd meg og dama flere ganger. Vi lager ikke problemer av bagateller. Det er for mange utfordringer her i verden til at DET kan bli et problem. Vi bare trekker på smilebåndet, og så går livet videre!

Skrevet

Når jeg og mannen min giftet oss, kalte han meg (flere ganger faktisk)for navnet på sin ex-KONE som han var gift med i 10 år.

Jeg la ikke så mye i det, sånt skjer.

Ikke la det gå inn på deg, det betyr absolutt ingenting. Men mindre det skjer i sengen, da er det krise

Gjest unhappy, ininthn
Skrevet

og problemet er? Min far kaller meg gjerne navnet på min mor og hans tre siste ekser, og jeg har hørt han kalle sin kjæreste for min mors navn 20 år etter det ble slutt. Selv bytter jeg rundt på navn til venninner og har kalt min nåværende kjæreste for navnet til min eks uten at det ligger noe bak. Får da være makan til hysteri!

Skrevet

Navneforvirring skjer her også - jeg roter stadig sammen navnet på mannen min og de to sønnene mine. Ikke tenk mer på dette, det var nok mest flaut for kjæresten din. Bruk heller energien på å tenke på alt det hyggelige du opplever sammen med ham.

Skrevet

Jeg var sammen med eksen min i 3 år...I 3 år sa jeg navnet hans...Så da jeg traff mannen min så holdt jeg på å si feil navn flere ganger rett og slett av gammel vane...hadde ingenting med å gjøre at jeg tenkte på og savnet eksen; det gikk på automat. 1 år inn i forlovelsen vår klarte jeg å si navnet til eksen; i en heftig diskusjon vel og merke...mannen tok ikke det tungt. Han skjønte at det ikke hadde noe med eksen å gjøre... :gjeiper:

Skrevet

Skjdde med meg også kjæresten klate meg eksen sistt navn.Jeg var likedan som deg sjalu i flere dager.

Skrevet

Slikt skjer de fleste fra tid til annen, det er bare å ikke ta det personlig, en glipp kan skje.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Som jeg skrev i innlegget slo jeg meg til ro med det hele, nettopp pga reaksjonen hans i etterkant, og nettopp derfor følte jeg ikke behov for å ta det opp heller. Det er mer det at jeg hadde litt behov for å høre om flere var av samme oppfatning som meg, og det er dere tydeligvis;) Tror også at det hele var mer flaut for han enn for meg, men det er klart at dette er ting som på "feil" dag kan føre til mye sjalu tanker i et nytt forhold der man enda ikke kjenner hverandre på alle måter.

Skrevet

Sjefen min kaller meg for Malin! Det er navnet til datter`n hans!

Skrevet

Noterer: Lære meg for ettertiden å bare titulere den dagsaktuelle med Pus og Elskede og sånn... :jepp:

Skrevet

Noterer: Lære meg for ettertiden å bare titulere den dagsaktuelle med Pus og Elskede og sånn... :jepp:

Feil, feil, feil...bruk "jenta mi" så funker det på eventuelle døtre også.

NB.: Funker nok dårlig på sønner!

Skrevet
NB.: Funker nok dårlig på sønner!
Ikke iflg mitt intrykk av den nye generasjonen med mammagutter som langt opp i tenårene ringer mamma for trøst om de får gnagsår på kneet... :popcorn:
Skrevet

Tja, i sommer kalte både samboer og "svigermor" meg for navnet til exen. Et par ganger hver... De ble forfjamsa begge to selvsagt og tok seg i det. (Og jadda.. det er mange år siden det ble slutt mellom dem.)

Jeg tok meg litt nær av det først, og bestemte meg for at neste gang det skjer, så skulle jeg si at "Nei, nå begynner jeg å bli rimelig lei av å bli kalt ved feil navn!" Men.. så skjedde det ikke flere ganger i nærmeste framtid. :gjeiper: Så da fikk jeg heller bare la det gå.

Nå skal det sies at svigermor ofte blander navnet til sønnene sine og slik, så det er vel bare sånn som skjer.

Skrevet

Det er vel helt normalt å blande litt?

Mamma kalte damen til bror for hunden vår sitt navn.

Det tror jeg var litt ekkelt. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...