Meridian Skrevet 26. august 2010 Forfatter #21 Skrevet 26. august 2010 Du slutter nok når du ser hvor feit det gjør deg. Haha, ja, der har du et godt poeng! Jeg er helt perfekt nå, er 177 høy og veier 64 kg, så burde slutte mens leken er godt
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #22 Skrevet 27. august 2010 Jeg har sluttet å spise sjokolade. (Hadde du kjent meg hadde du ikke trodd meg for jeg har alltid sjokolade, men det er sant!) Det tok vel rundt en uke før søtsuget ga seg, men nå har jeg ikke lyst på sjokolade. Rare greier! Trodde ikke det var mulig! En dag jeg spiste noen få biter merket jeg virkningen av sukkeret...ble ganske "stresset" og det kjentes ut som jeg hadde sirup i blodet. Ekkelt. Enig her! JEg var også sjokoman og har vært det siden jeg var liten. Nektet å spise hvis mamma ikke kjøpte Nugatti. Helt sykt. Nå har jeg endelig kontrollen over det :D Suget har gitt seg, men ja det er vanskelig! Må stå imot, og jo lengre du klarer det så slutter du å tenke så mye på det også, og plutselig så har du nesten glemt at du hadde lyst på det =) Dessuten, når du da kanskje kjøper deg sjokolade etter 1 mnd uten, så får man fortere nok, fordi en kjenner alt sukkeret og da er det ikke så godt lenger med store mengder Lykke til!
Meridian Skrevet 27. august 2010 Forfatter #23 Skrevet 27. august 2010 Ja, det er vel som med andre avhengigheter, man må bare ta seg i nakken og slutte. Idag gikk jeg rett hjem etter skolen, men jeg fant en pose smash som jeg hadde glemt ... den ligger i fryseren nå ...
The Kitten Skrevet 27. august 2010 #24 Skrevet 27. august 2010 Har lange dager på skolen, og da drikker jeg vann hele dagen og spise medbrakt SUNN mat på skolen. Jobber mye på skolen, og det går i ett egentlig. Spise salat, fisk, nøtter og frukt i hverdagen. Men når jeg kommer hjem om kvelden, skal jeg kanskje gjøre litt mer lekser, og da MÅ jeg ha en pose med SMASH! Jeg har nå stappet innpå en pose smash hver kveld hele denne uken.... dette går jo ikke! Det kan da ikke være bra? Hva skal jeg gjøre? Du skal la være å kjøpe den posen med smash.
Gjest SmallTalk Skrevet 27. august 2010 #25 Skrevet 27. august 2010 Det er lett å la være å kjøpe en pose Smash hver dag, det er nemlig bare å la være å putte den i handlekurven. La være å gå på butikken sulten. Handle inn mat ETTER at du har spist, for da er du mett og har ikke lyst på godteri. Sørg også for å spise regelmessig. Lavt blodsukker fører til sukkerkick. Dersom du må ha noe å knaske på, kjøp en pose med knaskerøtter, en liten klase med druer, en boks bringebær eller en fersken. Minst like godt, mye sunnere og mye bedre for kroppen.
Meridian Skrevet 27. august 2010 Forfatter #26 Skrevet 27. august 2010 Ja, men nå har jeg dessverre spist opp smash-posen... Å, nå skal jeg slutte!!! Det går jo bare utover meg selv, så jeg skal prøve å være sterk. Mange her som nevner at jeg må IKKE kjøpe smash - lettere sagt enn gjort. Og mange som skriver at jeg må kjøpe frukt og bær og nøtter. Det gjør jeg allerede. Akkuratt nå er jeg kvalm etter smash-posen, og tenker at jeg aldri mer skal spise sjokolade. Men ikveld kan suget komme ... Oppgitt!!!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. august 2010 #27 Skrevet 27. august 2010 (endret) Slutt å kjøpe dem. Seriøst. Unnskyldninger på unnskyldninger fra deg hjelper ikke. Selv om du er deppa, har mensen, gjør lekser, har det kjipt osv skal du bare la vær å kjøpe det. Endret 27. august 2010 av Kevlarsjäl
Gjest brutal_mann Skrevet 27. august 2010 #28 Skrevet 27. august 2010 Hva skal jeg gjøre? Slutte å røyke pot?
Meridian Skrevet 27. august 2010 Forfatter #29 Skrevet 27. august 2010 Tro meg, jeg vil virkelig slutte, men klarer bare ikke. Skal se om jeg kan holde meg ikveld. Ifjor var det helt forferdelig, da spitste jeg en 200 grams sjokolade hver dag i flere mnd... Ja, det er sikkert irriterende for mange å høre på at jeg skriver at jeg ikke klarer å slutte, når det bare er å slutte. Men det er ikke bare bare å slutte... Men jeg er glad for alle råd, det er ialllfall noe å tenke på
Meridian Skrevet 27. august 2010 Forfatter #30 Skrevet 27. august 2010 Slutte å røyke pot? Høres det ut som jeg røyker pot?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #31 Skrevet 27. august 2010 Å herregud, at det ikke er lett å slutte med sjokolade skal jeg skrive under på! Men vet du hva kjære deg, denne måneden er det nøyaktig 1 ÅR siden jeg spiste noe form for sjokolade! Og før det, minst 400 gram for dagen.. Glad jeg har høy forbrenning, ellers hadde jeg blitt dritfeite.... Det er ikke bare å slutte, men jeg kjøpte MAAAASSE gode grønnsaker og dytta i meg hver gang jeg ville ha sjokolada. Jeg ble både humørsyk og fikk vondt i huet, kroppen og jadda jadda... Alt som er mulig vet du! Men stå i mot, KJEMP!!
Gjest brutal_mann Skrevet 27. august 2010 #32 Skrevet 27. august 2010 Høres det ut som jeg røyker pot? Klassisk dophue fetisj ja...
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. august 2010 #33 Skrevet 27. august 2010 Ja, det er sikkert irriterende for mange å høre på at jeg skriver at jeg ikke klarer å slutte, når det bare er å slutte. Men det er ikke bare bare å slutte... Hvis det ikke er bare å slutte, hva er det da? Begynne å tenke på å slutte? Planlegge å slutte? Drømme om å slutte? Ha dårlig samvittighet for å ikke slutte? Spise en pose smash? Glemme å slutte? Huske å slutte igjen? Ikke prøve å slutte? Fortsette?
Meridian Skrevet 27. august 2010 Forfatter #34 Skrevet 27. august 2010 Å herregud, at det ikke er lett å slutte med sjokolade skal jeg skrive under på! Men vet du hva kjære deg, denne måneden er det nøyaktig 1 ÅR siden jeg spiste noe form for sjokolade! Og før det, minst 400 gram for dagen.. Glad jeg har høy forbrenning, ellers hadde jeg blitt dritfeite.... Det er ikke bare å slutte, men jeg kjøpte MAAAASSE gode grønnsaker og dytta i meg hver gang jeg ville ha sjokolada. Jeg ble både humørsyk og fikk vondt i huet, kroppen og jadda jadda... Alt som er mulig vet du! Men stå i mot, KJEMP!! Gratulerer kjempemasse!!! Da feirer du vel med frukt og grønnsaker?
Meridian Skrevet 27. august 2010 Forfatter #35 Skrevet 27. august 2010 Klassisk dophue fetisj ja... Kan kanskje sammenlignes?
Meridian Skrevet 27. august 2010 Forfatter #36 Skrevet 27. august 2010 Hvis det ikke er bare å slutte, hva er det da? Begynne å tenke på å slutte? Planlegge å slutte? Drømme om å slutte? Ha dårlig samvittighet for å ikke slutte? Spise en pose smash? Glemme å slutte? Huske å slutte igjen? Ikke prøve å slutte? Fortsette? Jeg var helt avhenigig av brus i flere år, men for 2 år siden sluttet jeg tvert av. Og har ikke rørt brus siden. SÅ begynte denne sjokolade-avhengigheten ifjor...så jeg skal vel kalre å slutte tvert av her også. Må bare finne litt viljestyrke først.
Plutseliten Skrevet 27. august 2010 #37 Skrevet 27. august 2010 Hvis en er deppa så skriker kroppen etter søtsaker - spesielt etter sjokolade. Så det er en grunn Det er noe med den sjokoladen - og det hjelper på humøret også. Men ikke på samvittigheten, hehe. Vet hvordan du har det, jeg havner alltid med noe sjokolade eller annet digg i handlekurven - klarer ikke la vær. De siste gangene har jeg virkelig stålsatt meg og kjøpt inn druer og vaniljeyoughurt. Så dypper jeg druene i yoghurt. Men jeg merker uansett etterpå at suget etter sjokolade fortsatt sitter i. det er bare å ta seg selv i nakken!!
Ethereal Skrevet 27. august 2010 #38 Skrevet 27. august 2010 - En uke med Smash er da ingenting. Det betyr ikke at du kommer til å gjøre det hver dag resten av livet. - Spis Smash til du blir lei eller ikke har økonomi til det lenger. Smash er jo dyrt! Nesten 50 kroner dagen :O
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #39 Skrevet 27. august 2010 Gratulerer kjempemasse!!! Da feirer du vel med frukt og grønnsaker? Ja, jeg feirer med frisk frukt og grønnsaker og salater, deilig! Nå savner jeg ikke sjokolade litt en gang, tvert om.. Jeg føler meg så frisk, så fin og i god form nå, det gjorde jeg ikke før.
The Kitten Skrevet 27. august 2010 #40 Skrevet 27. august 2010 Tro meg, jeg vil virkelig slutte, men klarer bare ikke. Skal se om jeg kan holde meg ikveld. Ifjor var det helt forferdelig, da spitste jeg en 200 grams sjokolade hver dag i flere mnd... Ja, det er sikkert irriterende for mange å høre på at jeg skriver at jeg ikke klarer å slutte, når det bare er å slutte. Men det er ikke bare bare å slutte... Men jeg er glad for alle råd, det er ialllfall noe å tenke på Har du gitt det et seriøst forsøk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå