Gjest Huffsa Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Noen som har tips til hvordan jeg skal gå fram for å få bikkja tryggere på menn? Han er ekstremt usikker på menn etter en dårlig opplevelse med tre menn. Han trekker seg unna, knurrer og bjeffer. Noen er værre enn andre, utlendinger (menn fra øst-europa og menn som er mørke i huden) er ekstremt ille. De kan ikke komme i nærheten av han. Dette er nok pga den dårlige opplevelsen var fra en polakk og to fargede, og fordi han aldri har blitt sosialisert med de (jeg har "ingen" venner som er fra andre land). Det er vel 3 stk av alle menn han har møtt som bikkja har likt fra første stund, som han gjør med jenter. Men ellers trenger han tid, og noen ganger går det aldri. Hvis han møter en kamerat som han ikke har møtt før, så gir jeg kameraten noen gobiter og ber han sette seg ned og la hunden komme til seg. Når hunden kommer til han, strekker han rolig ut hånden med gobiter i. Etter noen gobiter går det greit, men han kan pluttselig knurre eller bjeffe igjen, selv om han er rolig. Men det er jo også fremmede som pluttselig står å hilser på hunden, folk er så frekke noen ganger, så før jeg rekker å reagere står bikkja og bjeffer på dem. Bør jeg unngå at alle mannfolk jeg ikke kjenner hilser på ham, fram til han er helt trygg? For finnes grenser for hvor mange kamerater jeg har som bikkja kan hilse på, for etter et par møter så takler bikkja en fyr, men han reagerer like sterkt på neste mann uansett om han er kompis og trygg på tyve andre gutter.. Han bjeffer ikke på menn hvis de bare er der. Han reagerer ikke hvis jeg står å prater med en kamerat. Men det er når han skal hilse han reagerer. Og han reagerer ALLTID når det kommer menn i huset, men roer seg med en gang han kjenner igjen vedkommende. Kjenner han ikke vedkommende, så holder han gjerne på i 5 minutter med bjeffinga, også går han og gir fra seg noen små bjeff nå og da den neste halvtimen. Han reagerer også på "rare" folk. Alt fra dverger til funksjonshemmede. Eller bare folk som har litt "trøbbel i tårnet" uten at det er noe spesiellt med dem. I mørket bjeffer/knurrer han på alle menn. Også hvis de bare går forbi. (vinteren er slitsom).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå