AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 altså planken ser jeg hvordan jeg skal gjøre. den har flere trinn 1 stå på tærne å arman 2 så løfter en opp annenhvert bein 3 så løfter en frem annenhver arm¨ 4 da skal kne bøyes frem ¨å rør albuen annenhver gang meeeen er det langt på tur om jeg tar bare 1 i starten? er nemlig ikke sterk nok enda, til løft beine opp............ og hvor lenge holder en stillingen? senker en seg flatt på gulvet å så opp att og holder ? passe med 30 sekund i starten'? leste noe om 30 sekund et sted å så stod det 2 og 10 minutt det andre steder,om det er skrivefeil å ment 2 minutt da ell??
Gjest Nanne70 Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 I begynnelsen er det tungt nok bare å stå i planke, så du kan begynne med å holde planken så lenge du kan uten at du blir svai i ryggen. Når du kan holde planken med riktig teknikk i 1 minutt, kan du begynne med arm- og beinløft osv.
Leifr Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Ja, jeg kan garantere at du merker når du har holdt planken lenge nok.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Du trenger hverken løfte arm eller bein i starten. Selv begynte jeg med planken for noen uker siden, og jeg har nok med å holde meg i riktig posisjon uten å dø mens jeg gjør det. For hver uke kan jeg holde lenger, men jeg har ikke engang begynt å løfte bein og armer.
Leifr Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Selv begynte jeg med planken for noen uker siden, og jeg har nok med å holde meg i riktig posisjon uten å dø mens jeg gjør det. Utrolig hvor mye det går an å svette uten å røre på seg.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Jeg gjør bare den rette og den skrå planken i mitt program, og de funker fint alene. I starten prøvde jeg å holde stillingen i enten 1x30 sekunder, eller 2x20 sekunder, men man skal jo alltid holde så lenge som mulig for å få best effekt, og ikke senke ned før man er så sliten at det er fysisk umulig å stå oppe lengre.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 okei takk for svar. godt å høre at det ikke bare meg som syns den var vanskelig å begynn på skal ta det istedefor sit ups for magen. fysioen anbefal jo sit ups på rehab ,men det er ikke bra for ryggen. og har ikke så god rygg fra før så så da starter jeg med å stå stille , på planken. så blir vel sterkere ettehvert til holde meg oppe lykke til , håper å høre hvordan dere klarer det etterhvert
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Utrolig hvor mye det går an å svette uten å røre på seg. Ja, jeg svetter mer under plankeøvelsene enn 30 min jogg =)
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 oj da! da tar den godt i da. følte meg såå svak i stad når jeg forsøkte klarer ikke ordentlige armhev heller enda men det kommer seg forhåpentligvis det ogs¨å planken gir vel mer styrke samt virker på magen
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 så jeg vil kjenne det i magen om jeg klarer 2*20-30 sekunder per gang? må venne meg til å få det riktig å
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 så jeg vil kjenne det i magen om jeg klarer 2*20-30 sekunder per gang? må venne meg til å få det riktig å Ja, om du har riktig posisjon vil du kjenne det. Jeg vil gi deg tips om å gå på youtube og se etter video på riktig utførelse av øvelsen, slik at du får det riktig. Kanskje få samboer/venn til å se om du har rett linje. Du skal kjenne at det tar i kjerne-området godt inne i magen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 ikke har jeg samboå nesten ikke venner. sliter med å tørre gå ut så ikke lett finn en kjæreste. ikke råa tel tren på studio så må tren hjemme. kanskje kjøp en speil? eller så skal je kjenn det i magen når jeg holder planken? begynte å småskjelve når jeg prøvde i stad, føler meg temmelig svak..tru jeg skal si jeg ønsker meg vekter til jul i år har 2 manualer på 2kg perstk da men det blir mer vedlikehold en utfordring
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 http://www.treningsmagasinet.no/wip4/planken-styrker-dine-kjernemuskler/d.epl?id=441464 det som står her er vel riktig om trening av planke. så holder meg til to tre rep på 20-30 sekunder i starten. av den 1 trinnet
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #14 Skrevet 28. august 2010 eller så skal je kjenn det i magen når jeg holder planken? Du skal kjenne det rundt magen også ja, hvis du ikke kjenner noe der vil jeg tro du holder rumpa for høyt. Prøv å tenk at kroppen skal stå i rett linje mellom føtter og skuldre, og rumpa kan egentlig ikke trekkes for langt ned mot gulvet, så jobb med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå