catwar Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Eg har i noen dager nå vert plaget med at jeg må rape hele tiden. Greitt nok det, men det kommer så utrolig ekkel lukt av rapen. Det kan identifiseres med rotne egg, og eg føler eg må brekke meg hver gang! Må slippe en fjert i ny og ne også, og den lukter ikkje akkurat bedre.. Samtidig er jeg plaget med oppblåst mage og kvalme. Noen som vet hva det kan vere for noe? 1
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Eg har i noen dager nå vert plaget med at jeg må rape hele tiden. Greitt nok det, men det kommer så utrolig ekkel lukt av rapen. Det kan identifiseres med rotne egg, og eg føler eg må brekke meg hver gang! Må slippe en fjert i ny og ne også, og den lukter ikkje akkurat bedre.. Samtidig er jeg plaget med oppblåst mage og kvalme. Noen som vet hva det kan vere for noe? Hei! Du har eller er på vei til å få betennelse i spiserøret. Ta kontakt med lege. Gastroskopi er ikke noe å grue seg til.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Jeg har opplevd akkurat det samme en gang for mange år siden. Det var ikke betennelse i noe spiserør hos meg iallefall. Legen bare klemte litt på magen min og konstanterte at jeg hadde en slags mage infeksjon. Fikk noe sånn pulver som jeg måtte blande ut i vann og drikke, smakte helt jævlig men jeg ble fort frisk. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Bah, når jeg kjenner jeg får sure oppstøt med eggesmak/lukt betyr det at omgangssyken er på vei... Ikke lenge etterpå kaster jeg opp. 1 1
Gjest thea Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 jeg sitter og sliter med det samme akkurat nå. brekker meg når jeg raper, det er så ekket... Håper virkelig det er omgangssyken i stede for noe betennelse greier..
Hønepøne! Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 jeg sitter og sliter med det samme akkurat nå. brekker meg når jeg raper, det er så ekket... Håper virkelig det er omgangssyken i stede for noe betennelse greier.. Jeg våknet i natt og rapa. Det lukta rett å slett stekt egg! Ikke hadde jeg spist egg engang, men hvertfall, så tok det ikke mange minuttene før jeg lå over do å spydde! Omgangssyken her. Det er så grusomt!
Gjest Naenia Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Hm. Nå har ikke jeg noen medisinsk bakgrunn, men jeg får det sånn når jeg har drukket mye melk, antar at det er en slags laktoseintoleranse. Vet du om det kunne vært en slags forklaring? Ville tatt meg en tur til legen, uansett
Gjest Calexica Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Jeg har også opplevd dette, men det var dagen etter spysjuka. Er nok en mageinfeksjon av noe slag. For å forklare det som skjer når vi har spysjuke, så blir tarminnhold presset tilbake i magesekken, fordi kroppen identifiserer det som farlig, sånn at vi kan spy det opp istedetfor at det går igjennom hele tarmsystemet. Da kan ganske "gammelt" mageinnhold komme opp i magesekken, og det har da allerede begynt å lukte som avføring. Derav vond lukt på rapen. Ekkelt men sant.
Raven Emerald Skrevet 7. februar 2011 #9 Skrevet 7. februar 2011 Trenger ikke være verre enn at du har spist mat som inneholder svovel-holdige proteiner. Den lukten kommer veldig ofte av at man hav svovel i magen. Dersom du føler deg veldig oppblåst, hjelper det med Nyco, evt. Samarin. Det tar kanskje et par dager før det går over, går det lenger enn det, bør du gjerne kontakte lege, sånn for å være på den sikre siden. =) 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #10 Skrevet 7. februar 2011 Jeg får det alltid av biff. Min mage er veldig ømfintlig og jeg vet hva jeg tåler og ikke tåler. Kan rett og slett være at du har spist noe magen din ikke liker. Jeg smakte tre små biff-biter igår og raper som en gal idag, skikkelig ekkelt. Det lukter forferdelig.
Gjest Iah Skrevet 7. februar 2011 #11 Skrevet 7. februar 2011 Jeg hadde også dette forrige uke. Rapet råtne egg, og noen timer senere satt jeg på do. Og der ble jeg sittende et par dager. Skikkelig guffent.
catwar Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2011 Var til legen, og hun trodde jeg hadde en virusinfeksjon eller noe som jeg hadde tatt med fra Tyrkia. Tok blodprøver og diverse, men fant ikke noe. Etter noen dager ga deg seg etter jeg (etter tips fra en venn) sluttet å drikke brus. Fortalte han at jeg hadde drukket brus hver dag i syden, og han trodde det hadde en sammenheng. Det var jo så gale en natt jeg rapte i søvne at samboeren min våknet, brakk seg og sprang ut av senga! 3
Gjest boo Skrevet 16. april 2011 #14 Skrevet 16. april 2011 merkelig nok skjer det med meg når jeg får lite søvn eller er stuptrøtt =P
Gjest Cam Skrevet 19. februar 2012 #15 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har vært lenge plaget med raping av råttent egge lukt, det skjer en stund etter jeg har spist et "tungt " måltid (middag) så kommer romlingen i magen og da kommer det diaré og inni mellom faktisk oppkast og sterke smerter øverst del av magen, brennende følelse.. Jeg ringte lege vakta mange ganger, fikk ikke hjelp:( det var ikke noe de kunne gjøre fikk jeg slengt i trynet.. Nei vel tenkte jeg, da får jeg bare bestille time hos fastlegen, hu viste ikke hva dette kom av men sendte inn rekvisasjon til ul av halle og lever..Men dagene gikk og jg fikk mere og mere smerter og det endte med at jg ble lagt inn på sykehuset til slutt og det viste seg at jeg hadde fått magekattar:(, og grunnen til denne rapingen av råttent egg er faktisk for mye mage syre.. Håper jeg er til hjelp for noen som lurer på dette?
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. februar 2012 #16 Skrevet 19. februar 2012 Har opplevd dette tidligere selv og har det som regel når jeg har omgangssjuken. Da er det bare å bli sittende på do med en bøtte forran seg. Får også det samme når jeg har spist speilegg eller bløtkokte egg.
Gjest Anheg Skrevet 19. februar 2012 #17 Skrevet 19. februar 2012 Hei, jeg har slitt med dette problemet imamge år, men fant etter hvert ut at d faktisk var egg som laget alle problemene. Jeg har kutta ut egg for godt å d var ikke så vanskeli etter år med smak av råtne egg . Men jeg er helt fin nå. Om jeg prøver å spise egg igjen så kommer problemene fort tilbake å den grusomme lukten, jeg var en stor egg spiser før å min favoritt var omeletten, derfor tror jeg at grunnen til disse oppstøtene er at vi rett å slett spiser for mye av noe å blir alergiske på grunn av det, jeg tåler egg i bakst men ikke bare egg som er stekt eller kokt for da kommer lukten av råtne egg sivende morgenen etter, håper noen kan se dette å at dette kan hjelpe noen der ute, 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #18 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har opplevd dette da jeg bodde et helt annet sted i verden og var stadig oppe i 4000 meters høyde. Legg til at jeg spiste "de lokales" mat. Det samme skjedde alltid, jeg spiste mat på kvelden, gikk og la meg, og utover natta begynte trøbbelet. Oppblåst mage, rap med lukt av råtne egg - og tilslutt heftig diarre. Sjelden med spying, som oftest var det bare diarre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #19 Skrevet 19. februar 2012 Jeg opplever også dette når jeg spiser egg. Men lukten er faktisk ikke "råtne egg", men svovel! Egg inneholder mye svovel, ergo vil rapene (gassen hydrogensulfid) også lukte svovel/"råtne egg".
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 SVAR TIL ALLE: Lukt av råttent egg: Det er galle dere lukter. Det betyr enkelt og greit at kroppen enten reagerer på noe som ikke skal være der, eller at kroppen føler du har spist for mye. Dette gjør at den slipper ut for mye galle. Resultat av for mye galle gjør at magen/fordøyelsen jobber for fort. Noe som er årsaken til diare. Derfor kommer denne råtne lukten ofte sammen med oppkast og diare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå