Gjest Kim Skrevet 1. september 2010 #41 Skrevet 1. september 2010 Hei! Jeg og to venninner ble sittende å diskutere litt over et par glass rødvin i går :-) Bakgrunnen var dette med å være vegetarianer, hvor den ene venninna mi er vegetarianer, og hun andre og jeg spiser kjøtt. Det endte med at min kjøtt-eter-venninne freaka helt ut å sverget på å aldri spise noe slags kjøtt igjen, inkuldert fisk - fordi det er "ekkelt". Jeg skjønner at noen ikke spiser kjøtt av dyrevernhensyn, miljø osv, men har ikke hørt om noen voksne mennesker som ikke aner hva kjøttprodukter inneholder, og derfor brekker seg når de får høre det! Jeg er oppvokst på gård og har jobbet på slakteri. Er det virkelig sant at mange voksne ikke aner hva f.eks. kjøttdeig/karbonadedeig inneholder? Det var jo dette som satte hun kjøtteter-venninna mi helt ut. Kjøttdeig/karbonadedeig inneholder det samme (kjøttdeig har bare mer fett): - Muskler fra ku - Brusk fra ku - Fett-slintrer fra ku - Avkapp fra hodet (Tunge, snute, ører, tannkjøtt, øyne) - Osv... "Alle" vet jo at i kjøttdeig bruker vi alt på dyret? Venninnas reaksjon var "Æææææsj, er det stuing av ku-øyne vi steker og putter i munnen???!!!" Ja, det er jo blant annet dette - men so what, liksom? Det er ikke øyne, snute, ører, tunge eller tannkjøtt i kjøttdeig/karbonade deig. Det er riktig at det er kapp, men hoveddelen av kjøttet er kjøtt fra deler av dyret vi ikkle har noe definert bruksområde for som f.eks lever, indre/ytrefilet, osv. Jeg har jobbet som kjøttskjærer i en stor matbutikk her i Oslo området i et års tid og har lagd mange tonn kjøtt og karbonadedeig og aldri sett øyne, snuter osv. Hvis folk har problemer med at kjøtt er muskler fra døde dyr, så er det fine by me, men man får holde seg sakelig å ikke finne på alt slags tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå