AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Nå skal de som ønsker det ,melde fra på tinemelk om barnet ønsker skolemelk Jeg reagerte på noen punkter i "kontrakten" og har spurt Tine om svar,som jeg venter på. E-postadressen som du oppgir vil bli benyttet til: -å sende en eventuell purring vedrørende manglende betaling av skolemelk abonnementet -å sende en påminnelse om bestilling av skolemelk til neste semester -å sende aktuell informasjon fra TINE og skolemelk -å sende en spørreundersøkelse i forbindelse med kvalitetssikring av www.skolemelk.no, nye produkter eller konsepter Under 9. Registrering og bruk av personopplysninger. reagerte jeg også på "Opplysningene oppgir du frivillig til oss." Men OM jeg ikke vil gi ut telefonnummer osv ,kan jeg faktisk ikke registrere meg og dermed få melk til mitt barn på skolen. Ikke er jeg interessert i å få "informasjon" (snikreklame....) fra Tine om nye produkter o.l. Det er ikke mulighet til å reservere seg for dette pr.i dag og jeg har bedt Tine om en forklaring Er det bare jeg som synes dette er litt rart? Her finnes Brukervilkårene : https://www.skolemelk.no/Files/Brukervilkaar_FORESATTE_2010.pdf
kakemonsteret Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Nå skal de som ønsker det ,melde fra på tinemelk om barnet ønsker skolemelk Jeg reagerte på noen punkter i "kontrakten" og har spurt Tine om svar,som jeg venter på. E-postadressen som du oppgir vil bli benyttet til: -å sende en eventuell purring vedrørende manglende betaling av skolemelk abonnementet -å sende en påminnelse om bestilling av skolemelk til neste semester -å sende aktuell informasjon fra TINE og skolemelk -å sende en spørreundersøkelse i forbindelse med kvalitetssikring av www.skolemelk.no, nye produkter eller konsepter Under 9. Registrering og bruk av personopplysninger. reagerte jeg også på "Opplysningene oppgir du frivillig til oss." Men OM jeg ikke vil gi ut telefonnummer osv ,kan jeg faktisk ikke registrere meg og dermed få melk til mitt barn på skolen. Ikke er jeg interessert i å få "informasjon" (snikreklame....) fra Tine om nye produkter o.l. Det er ikke mulighet til å reservere seg for dette pr.i dag og jeg har bedt Tine om en forklaring Er det bare jeg som synes dette er litt rart? Her finnes Brukervilkårene : https://www.skolemelk.no/Files/Brukervilkaar_FORESATTE_2010.pdf Jeg syns også dette høres rart ut... På skolen her bruker de heldigvis "gammelmåten" ved å fylle ut en slipp som skal leveres på skolen. Og betalingen går til skolens/kommunens konto, og de betaler videre til Tine.
Gjest navnelapp Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Du må bekrefte at du har gitt dine personopplysningar (namn, e-post, tlf) til Tine frivillig. Du har vel ikkje gitt dei under tvang? Du kan jo velge å gå i butikken og kjøpe mjølk å sende med barnet ditt. Det er eit krav etter personopplysningslova at opplysningane skal vere avgitt frivillig, alternativet er at dei er innsamla frå andre kjelder, og det er dei jo ikkje.
Sulosi Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Merkelig opplegg for skolemelk. Her foregår alt på gamlemåten ennå (og lappen er lik den de brukte på 80-tallet). Jeg synes det er bra at du har sendt mail til Tine. Personlig hadde jeg tatt kontakt med skolen og gitt tilbakemelding på bestillingsmåten. Jeg hadde også spurt hvorfor de ikke kan gjøre det via lapper.
Gjest navnelapp Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Det er fordi det er eit rot utan like med lister og fordeling, foreldre betalar inn utan å skrive på kva barnet heiter og kva klasse dei går i, og så klagar dei over at dei ikkje får mjølk og det er eit salig rot. På denne måten, med obligatoriske felt som må fyllast ut er det von om å få eit system som fungerer. Å halde orden på lappar og innbetalingar er nemleg ein manuell jobb som ein eller annan må gjere. På vår skule er det ein forelder, og det er masse jobb.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Du må bekrefte at du har gitt dine personopplysningar (namn, e-post, tlf) til Tine frivillig. Du har vel ikkje gitt dei under tvang? Du kan jo velge å gå i butikken og kjøpe mjølk å sende med barnet ditt. Det er eit krav etter personopplysningslova at opplysningane skal vere avgitt frivillig, alternativet er at dei er innsamla frå andre kjelder, og det er dei jo ikkje. Ts her. Tvang og tvang ,Om jeg ikke oppgir = barnet får ikke skolemelk. Er fullstendig klar over at jeg kan kjøpe melk til barnet,men ville du drukket melk som har stått i romtemperatur i 3 eller flere timer? Ikke jeg .. Synes det er helt ok med ny ordning som gjør arbeidet lettere,men det er ikke det samme som å kreve opplysninger for at en skal kunne få melk.Jeg synes Tine som den store bedriften den faktisk er,kunne hatt en boks en krysset av i om en ikke ØNSKET slik reklame.Det hadde vært mer riktig og i alle fall valgfritt..
Sulosi Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Ts her. Tvang og tvang ,Om jeg ikke oppgir = barnet får ikke skolemelk. Er fullstendig klar over at jeg kan kjøpe melk til barnet,men ville du drukket melk som har stått i romtemperatur i 3 eller flere timer? Ikke jeg .. Synes det er helt ok med ny ordning som gjør arbeidet lettere,men det er ikke det samme som å kreve opplysninger for at en skal kunne få melk.Jeg synes Tine som den store bedriften den faktisk er,kunne hatt en boks en krysset av i om en ikke ØNSKET slik reklame.Det hadde vært mer riktig og i alle fall valgfritt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå