Gå til innhold

Komme inn på uteplass i USA med visa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til USA om en ukes tid og har jo tenkt å prøve utelivet litt :) Det jeg lurte på var om en kommer inn på uteplasser i USA med Visa kort, eller om en MÅ ha med pass? Er jo ikke så gøy å ha med passet ut...

Videoannonse
Annonse
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg ville hatt med pass. Får stort sett bare rare blikk når jeg viser VISA-kort i utlandet. Førerkort pleier også å gå bra.

Skrevet

Jeg ville hatt med pass. Får stort sett bare rare blikk når jeg viser VISA-kort i utlandet. Førerkort pleier også å gå bra.

Førerkort har jeg dessverre ikke enda. Men tror du de aksepterer kopi av pass?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Førerkort har jeg dessverre ikke enda. Men tror du de aksepterer kopi av pass?

Antar det

Skrevet

Kopi av pass? kan du ikke bare ta med pass da?

Skrevet

Jeg ville ikke tatt passet mitt med på bytur..

Ta kopi :)

Skrevet

Noen steder tillater kopi av pass, andre ikke :) Det kommer litt an på byen du skal til også. I Miami tok de fleste store nattklubbene kopi av passene våre (som forøvrig var klipp og lim siden vi egentlig var for unge, venninnene mine brukte disse i et halvt år uten problem) men på ett av utestedene fikk vi beskjed om at de måtte ha originalen.

I New York fikk jeg beskjed av noen "innfødte" om at det ikke var vits i å prøve engang, så da ble det passet.

De bruker stort sett andre ID-cards i USA enn vi bruker her. Hadde ikke gamblet på visa/kopi om jeg var deg, kjedelig å gå ut og ikke komme inn noen plass ;)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt passet mitt med på bytur..

Ta kopi :)

Og jeg er enig med deg at jeg helst unngår det, men i noen land så er PASS eneste gyldige legitimasjon. Jeg bor i Nederland og her må man ha med pass. Da passer jeg på det som en idiot hele kvelden.

Man kan synes det er tåpelig, fordi PASS er jo veldig kjedelig å miste, kan bli stjælt osv, men noen land har regel så da.. : ) Kan ikke krangle med myndighetene!

Skrevet

Vi prøvde med VISA som leg flere steder i usa i sommer men ingen godtok det. Kun førerkort eller pass. Hadde egentlig ikke tatt sjansen på at de godtar en kopi av førerkortet heller.

Skrevet

Skrev feil, mente kopi av pass i innlegget over.

Skrevet

Noen steder tillater kopi av pass, andre ikke :) Det kommer litt an på byen du skal til også. I Miami tok de fleste store nattklubbene kopi av passene våre (som forøvrig var klipp og lim siden vi egentlig var for unge, venninnene mine brukte disse i et halvt år uten problem) men på ett av utestedene fikk vi beskjed om at de måtte ha originalen.

I New York fikk jeg beskjed av noen "innfødte" om at det ikke var vits i å prøve engang, så da ble det passet.

De bruker stort sett andre ID-cards i USA enn vi bruker her. Hadde ikke gamblet på visa/kopi om jeg var deg, kjedelig å gå ut og ikke komme inn noen plass ;)

Er Miami jeg skal til også! :) Var dere på noen slags språkreise? Er jo sant som du sier, kjedlig å ikke komme inn, men mangler et halvt år før jeg er 21 :tristbla: Tenkte litt på den klipp og lim idéen :lur:

Skrevet

Er Miami jeg skal til også! :) Var dere på noen slags språkreise? Er jo sant som du sier, kjedlig å ikke komme inn, men mangler et halvt år før jeg er 21 :tristbla: Tenkte litt på den klipp og lim idéen :lur:

Jeg bodde i New York, men var i Miami en uke på besøk hos venninnene mine som var der i et halvt år på språkskole med EF :) Vi brukte kopi av pass på Mansion, Nikki Beach, Privet og Opium, som kanskje er de største/mest kjente uteplassene. Det var bare en salsaklubb på Ocean Drive som ikke ville ta det. Det er jo riktig nok 3 år siden så mye kan ha forandret seg siden da, men skal du bruke kopi, hadde jeg prøvd meg på disse i hvert fall :) Mansion syntes jeg var spesielt kjekt... :) Er mye kjendiser innom på både Mansion og Opium, både på besøk og med arrangementer.

Skrevet

Tok faktisk en stund før jeg skjønte overskriften.

Visa kort eller pass....

Hm...

Vet ikke flertallet hva et visakort er?

Man mener vel et bankkort med bilde, som muligens har en visa del, i tillegg.

Klarte bare ikke dy meg å si det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...