Gå til innhold

hvordan skal jeg sende den pakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri sendt en pakke med posten i hele mitt liv og helt ærlig så skjønner jeg ike hvordan jeg skal få send denne haha :P

Det er er liten hodemassasje dings som denne http://camillamaries.blogg.no/images/283182-3-1237212742748-n500.jpg

Hvordan skjal jeg sende den? Skal jeg be om en sånn NOrges Pakke greie på posten? Er ikke de ganske dyre? Hvor mye burde det koste å sende en sånn til nord?

Jeg skal sende den til nord norge, hvor lang tid tar det fra vestfold og opp dit tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om en Norgespakke på posten. er litt usikker på prisen.. Rundt 200?? Tar nok et par-3 dagen opp til nord :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Norgespakke er ganske dyrt for denne, fordi den er lett men tek litt plass. Finn heller eit rør som det har vore plastfolie eller alufolie i, eller liknande. Pakkeprisen avheng av volumet, så det lønner seg å pakke den "trangt".

Skrevet

Om du kjøper smartpost, så slipper du å tenke på vekten i alle fall. :) Eskene koster litt, men det blir gjerne verdt det, siden det er utrolig dyrt å sende pakker. Du kan undersøke litt prisantydning på www.posten.no , så kan du jo vurdere litt. :) Den ser jo relativt lett ut, og om den er relativt solid, så kanskje den får plass i en boblekonvolutt? Det er desidert billigst, sammenlignet med å sende i en eske. :)

Tiden kommer an på hvor i Nord-Norge du skal sende den til. Er det en relativt stor by, f.eks Bodø eller Tromsø, så burde det ikke ta så lang tid, men det kan ta et par dager ekstra om det er til en liten bygd for eksempel. Akkurat hvor lang tid det kommer til å ta, vet jeg ikke helt. Har opplevd at en pakke sendt fra en liten bygd til Bergen tok nesten to uker, men det er jo ekstremt, da (håper jeg!). :sukk:

Skrevet

Vet ikke helt hvor stor den tingen er i virkeligheten, men man kan også sende ting i boblekonvolutter som er smartkonvolutter. Vil tro den ikke veier så mye, så det er jo et alternativ som nevnt over at du kan pakke den inn selv og se hvor mange frimerker du trenger :)

Skrevet

Den der veier ikke så mye, så den kan alltid sendes i "normal post" Men smartpost (I form av enten boblekonvolutt og eske) Tror eske er dyrere. Så du må nesten bare finne ut hvor stort du trenger den :skravle:

Skrevet

Den dingsen du skal sende er så billig (jeg kjøpte i alle fall min for 20 kr selv. Vet også at man får de for 100 kr) at det ikke lønner seg med Norgespakke. Denne legger du i det røret jeg antar den lå inni da du kjøpte den. Så pakker du den inn i papir eller legger den i en boblekonvolutt. Frimerke ordener du på posten/PiB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...