AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Hvis eg har på pulsklokke et døgn, vil det gi et riktig bilde av hvor mye kcal kroppen min bruker på ett døgn?? Hvis det gjør det, er det jo mulig å legge opp diett etter det ... Legge seg på 500-700 kcal mindre i inntak..
Wiggins Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Hvis eg har på pulsklokke et døgn, vil det gi et riktig bilde av hvor mye kcal kroppen min bruker på ett døgn?? Hvis det gjør det, er det jo mulig å legge opp diett etter det ... Legge seg på 500-700 kcal mindre i inntak.. Det energiforbruket pulsklokken din oppgir er basert på en veldig omtrentlig formel, og gir et veldig usikkert svar. Det er mye bedre å bruke sultfølelsen som indikator. Spis når du er sulten, og spis sånn at du fint kunne orket litt til. Sultfølelsen fungerer dårlig hvis du sitter mye stille, du må bevege deg en del hver dag.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Ja greit å bruke sultfølelsen som indikator på når eg skal spise...... men det var ikke det jeg lurte på
Wiggins Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Ja greit å bruke sultfølelsen som indikator på når eg skal spise...... men det var ikke det jeg lurte på Og som jeg svarte så vil forbrenning gjennom ett døgn registrert på pulsklokke gi et veldig lite nøyaktig svar. Ved siden av at formelen i seg selv er basert på gjennomsnittsmennesker og ikke tar høyde for individuelle forskjeller, så kan det hende at sensoren glir om natten når du sover, slik at den i et kortere eller lengre tidsrom ikke registrerer noen puls, dermed kan det se ut som om du har veldig lav forbrenning. Hvis du har en veldig avansert pulsklokke kan du jo laste over data til pc'en og se hvordan pulsen har variert gjennom døgnet, da vil du jo se om det har vært noen tidsrom uten registrert puls.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå