AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 jah! Hva bør en sosionom ha på seg i en NAVjobb? jeg er klar over at det ikke er så nøye, men vil ikke bomme helt heller..
Wonders Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Strøket skjorte og en pen bukse. Proff og flidd. Ikke olabukse.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 hjelpes.. da må eg shoppe litt strøket skjorte? er ikke helt typen kan man si..
Gjest Bond Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Vel, kanskje klær du føler deg bra i? Så lenge de er vanlige/normale og pene, tror jeg ikke det spiller så stor rolle hva du har på.
The Kitten Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Jeg er enig med Bond. Kle deg pent i noe du føler deg vel i. Ikke fremstill deg som en annen enn du er.
Topplue Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Ikke sjeldent jeg har sett NAV ansatte traske rundt i joggedress, eller slitte jeans med en sliten og skittent t-skjorte. så tror du kan velge ganske fritt egentlig. Men er enig med de over, om å kle seg i noe pent du føler deg vel i
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 tusen takk for alle svar da blir det noe i min stil.. huff.. sånne kontorantrekk er egentlig ikke helt meg..
Gjest SmallTalk Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Og helt ærlig vil jeg si at et typisk kontor-antrekk ikke er noe for en sosionom på jobb. Nå veit ikke jeg hva du skal jobbe med, men skal du jobbe for folk som ikke har det så bra, så er ikke dress-antrekk det smarteste å ha på seg. Nøytralt er mitt stikkord.
Murmelmy Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Jeg jobber i NAV, tidligere som sosialkonsulent, nå som førstekonsulent i stat. Jeg går med helt vanlige klær, er dog oftere penere kledd enn mange andre. La joggebuksen bli igjen i skapet, ikke kle deg for lett ovenpå eller for korte skjørt (av respekt for f.eks. muslimer). Veldig deilig å gå i vanlige klær, noe jeg ikke er vandt med fra tidligere jobber
Murmelmy Skrevet 26. august 2010 #11 Skrevet 26. august 2010 Strøket skjorte og en pen bukse. Proff og flidd. Ikke olabukse. Svært få av mine kollegaer går kledd slik...og dette er på et stort navkontor i hovedstaden...
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 Jeg jobber på et NAV kontor med ca 80 ansatte. Klesstilen til de fleste av damene/jentene som jobber der er cardigan, topp og jeans eller tunika og tights med cardigan over hvis været tilsier det. Første dagen på jobb hadde jeg på meg pene sko, svart "penbukse" og skjorte med v- halset genser over. Jeg følte meg altfor overpyntet i forhold til de andre og skiftet til joggesko og jeans dagen etter. Tips til klær første dag på jobb er altså cardigan og pen topp
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Er det bare jeg som er litt gammeldags og synes det er en uting at folk i dag går shabby kledd på jobb? Synes det virker veldig uprofessionelt altså. Det var bedre før da man viste litt respekt ved å ikle seg riktig kontor-antrekk!
Gjest Serena Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 Er det bare jeg som er litt gammeldags og synes det er en uting at folk i dag går shabby kledd på jobb? Synes det virker veldig uprofessionelt altså. Det var bedre før da man viste litt respekt ved å ikle seg riktig kontor-antrekk! På nav jobber man ofte med mennesker som har det vanskelig-på forskjellige måter. Og gå i svart dressbukse og strøket skjorte skaper da et unødvendig skille mellom menensket som sliter og den ansatte. Samme som at mange fastleger ikke har på seg hvit legefrakk fordi det skaper så stiv stemmning. Man viser faktisk mer respekt ( muligens forståelse også) når man ikke kler i office attire i en jobb som innebærer tett kontakt med mennesker som ofte har det vanskelig.
Snop Skrevet 27. august 2010 #15 Skrevet 27. august 2010 Jeg hadde en saksbehandler som var i 20-årene, og som egentlig var ganske rocka og fargerik. Hun hadde gjerne på seg skjørt, men beholdt den originale hverdagsstilen sin, og jeg husker at jeg syntes det var frigjørende fordi jeg ikke så på henne som et stivt, firkantet menneske.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #16 Skrevet 27. august 2010 På nav jobber man ofte med mennesker som har det vanskelig-på forskjellige måter. Og gå i svart dressbukse og strøket skjorte skaper da et unødvendig skille mellom menensket som sliter og den ansatte. Samme som at mange fastleger ikke har på seg hvit legefrakk fordi det skaper så stiv stemmning. Man viser faktisk mer respekt ( muligens forståelse også) når man ikke kler i office attire i en jobb som innebærer tett kontakt med mennesker som ofte har det vanskelig. HELT enig
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2010 #17 Skrevet 27. august 2010 Er det bare jeg som er litt gammeldags og synes det er en uting at folk i dag går shabby kledd på jobb? Synes det virker veldig uprofessionelt altså. Det var bedre før da man viste litt respekt ved å ikle seg riktig kontor-antrekk! Ja det er nok bare du som er gammeldags. Dvs. jeg er nok såpass gammeldags at jeg ikke synes at miniskjørt, joggebukse, singletter med dyp utringning, de aller mest hullete jeansene (etc) hører til på en arbeidsplass. Men tiden der damer går i høye hæler og drakt og mennene i dress er jeg glad er forbi. I min jobb ville det heller ikke passet. Første dag på ny jobb ville jeg pyntet meg litt - med vekt på litt.
Gjest strykebrett Skrevet 27. august 2010 #18 Skrevet 27. august 2010 Er det bare jeg som er litt gammeldags og synes det er en uting at folk i dag går shabby kledd på jobb? Synes det virker veldig uprofessionelt altså. Det var bedre før da man viste litt respekt ved å ikle seg riktig kontor-antrekk! Du er nok litt "gammelgads" ja. Det kommer jo an på hva slags kontor det er snakk om og. Der jeg jobber er klesstilen nokså stiv, men jeg syns det er fint at de har det mer uformelt på for ekempel NAV. Over til TS sitt spørsmål: jeg kjenner flere som jonner i NAV, de bruker helt vanlige klær. Om stilen din er helt goth så er det kanskje greit å tilpasse seg litt, men en helt vanlig dongeribukse og genser, samt ok sko er helt i orden etter hva jeg ser at de har på seg. Lykke til på ny jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå