AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Prøver å se om noen hær inne kan hjelpe meg. Jeg har jobbet 100% vikariat i 9 mnd på et sted. Den 13 august gikk vikariatet mitt ut, jeg ble sykemeldt den 9 august og er ennå sykemeldt. Fikk utbetalt lønn for de ukene jeg hadde vikariat denne mnd. Men så er det en uke fra 16-20 august som kommer utenfor vikariatet men innenfor de 16 dagene arbeidsgiver skal betale sykepengene før nav overtar. Hvem skal betale meg for denne uken, når jeg ikke hadde kontrakt lengre den uken? Og hvem skal jeg levere nåværende sykemelding til? Lite hjelp på nav og få, legen trodde nav skulle ha den, men nav mente arbeidsgiver skulle ha den. :klø: Håper noen forstår hva jeg prøver å spørre om hær. Takk for svar
Glitnir Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Arbeidsgiver er kun ansvarlig for den perioden du faktisk hadde arbeidsavtale med dem, og du er således ikke innenfor arbeidsgiverperioden selv om det er mindre enn 16 dager siden du ble sykemeldt. Du har jo rett og slett ingen arbeidsavtale lengre! Så det som kommer etter 13. august må du ta med NAV.
Ella* Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Vil tro at når arbeidsforholdet ditt opphører skal NAV ha sykemelding og de vil også ha ansvaret for utbetaling av sykepenger.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Man har da vel ikke krav på sykepenger når man ikke har noe jobb lenger? Dagpenger er vel det rette for deg nå?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Hvor syk er du egentlig, høres vel igrunnen mer ut som om du prøver å utnytte systemet her?
Ella* Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Man har da vel ikke krav på sykepenger når man ikke har noe jobb lenger? Dagpenger er vel det rette for deg nå? Når man blir sykemeldt før arbeidsforholdet opphører har man rett på sykepenger basert på gjennomsnittlig inntekt så lenge man forblir sykemeldt (men maks ett år). Hvis man blir sykemeldt etter arbeidsforholdet opphører er jeg usikker på hvordan det fungerer. Man burde jo få sykepenger basert på inntekt/dagpenger om man er for syk til å søke etter jobber...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå