Polly Ester Skrevet 26. februar 2002 #1 Skrevet 26. februar 2002 Til sommeren skal jeg til Thailand for første gang. Og ikke nok med det, men den ferieturen blir faktisk min første utenlandsferie noensinne Jeg har aldri vært lenger enn Sverige, Danmark og Finland, og nå er jeg helt på tuppa! Det som gjenstår av praktiske ting er å ta vaksiner som jeg trenger og reiseforsikring, så er det bare å vente til sommeren kommer. Jippi! Phuket - Thailand here we come Hvilke vaksiner trenger jeg egentlig? Noen som har vært der, som har tips om hva jeg bare må få med meg og slikt? Hilsen kjempespent på sommerferien12
Gjest Pus Skrevet 26. februar 2002 #2 Skrevet 26. februar 2002 Hei! Så heldig du er, skjønner at du gleder deg noe vilt. Mitt tips til deg; få i orden alt av papirer du må ha i orden før du reiser så fort som mulig. Pass tar nå ca 12 dager å få, reiseforsikring kan også ta litt tid. Ta kontakt med legen din eller et vaksinasjons kontor for å vite hvilke vaksiner du trenger, evt. om du trenger å oppgradere noen gamle vaksiner. Det er skjønt med alt som er i orden i god tid før avreise. God tur.12
CEL. Skrevet 26. februar 2002 #3 Skrevet 26. februar 2002 Det er ingen vaksiner som er pålagt, så vidt jeg husker. Men det er anbefalt at man tar Hepatitt vaksine. Når vi dro til Thailand for to år siden tok jeg den vaksinen, men samoeren min tok ikke. Ingen av oss ble syke. Blir man først smittet av Hepatitt sliter man med det resten av livet, så det er nok lurt å ta en vaksine. Hvis man skal til 'jungelen' bør man også ta Malaria-vaksine. Når du skal til Phuket, trenger du ikke dette. Ellers så tok vi en drikkevaksine som skal hindre diaré. Denne har vi tatt hvert år vi er i syden og den fungerer veldig bra på oss. Husker desverre ikke hva den het, men det var i alle fall en som smakte bringebær og som man skulle ta i to omganger ca en-to uker før avreise. Lykke til!12
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 God tur! Hvordan gikk turen? Anonymkode: dcfd9...c18
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: God tur! Hvordan gikk turen? Anonymkode: dcfd9...c18 Tråden er 17 år gammel! Anonymkode: f5f39...989 1
reiseglad Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Hva i alle dager??? Hvorfor kom denne tråden opp igjen?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 11 minutter siden, reiseglad skrev: Hva i alle dager??? Hvorfor kom denne tråden opp igjen? 3 timer siden, AnonymBruker skrev: God tur! Hvordan gikk turen? Anonymkode: dcfd9...c18 Anonymkode: 4d732...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå