Lanista Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Jeg er en mann og skal sikkert være stille. Jeg synes forresten at veldig mange norske jenter kler seg utrolig fint og det kan til og med gjøre meg i godt humør å se damer som har kledd seg stilfullt. Men det er én stil jeg ikke forstår. Svarte bukser eller jeans stappa nedi støvletter? Det minner meg om gamle soldater og alt annet enn noe som er feminint. Min mening og den betyr ingenting selvfølgelig, men det er så stor forskjell om man bare bruker piratbukser utenpå støvlettene eller bukser som akkurat ikke når ned til dem. Det er så mye mer feminint og kulere. Det er min mening og den bøyer i allefall jeg meg for:)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Hehe, jeg er jente da, men synes buksa nedi støvlettene er mye finere enn utenpå
Wonders Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 pirat er kaldt for min del, men har sett en del eldre damer gjør det, da mener jeg eldre enn 40 år. Skal ikke komme med bortforklaringer, og setter pris på din ærlighet.
Lanista Skrevet 26. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2010 Det er patetisk at jeg som soldat i untenlandstjeneste, skal bry meg med sånt:? Men kanskje akkurat derfor. Hva er detaljer og hva betyr noe? To gode svar så langt:)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 jeg synes rett og slett at det er stygt med piratbukse og støvletter. Men, hver sin smak:)
Gjest Raindrops Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Jeg synes det er penest med buksa nedi støvlettene, mer praktisk er det også. Piratbukse og støvletter er ikke helt min stil.
Gjest scorpius Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Som de andre skriver, så synes jeg det er kjempefint med buksene nedi støvlettene Men ja, hver sin smak! Fint at du engasjerer deg litt da, Lanista - trenger flere slike menn
Gjest Coarvi Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Jeg syns heller ikke det er spesielt fint, men gjør det selv en sjelden gang fordi jeg har noen støvletter jeg ikke får brukt med mindre jeg stapper buksene nedi (bukser utenpå støvletter er jo bare meningsløst og rart). Og det er jo utrolig praktisk, kjempedeilig å slippe å bli fuktig på beina når man vasser gjennom snø på vei til skolen. Men jeg føler meg ikke så utrolig fin de gangene jeg gjør det, selv om andre kanskje oppfatter det som fint. Piratbukser og støvletter er bare enda rarere. For meg er støvletter noe man bruker når det er litt kaldt og man ønsker å dekke til beina ekstra for å få det varmere/beskytte mot snø/regn. Da blir det bare tullete å bruke piratbukse til, som for meg er et plagg som brukes når det er varmt. Blir litt som å bruke sandaler til kjeledressen...
Shade Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Jeg må innrømme at jeg aldri har syntes det er fint med buksene oppi støvlettene men jeg kan skjønne at det kan være en grei måte å unngå våte buksebein på når det er regn eller sludd. Det er sjelden jeg bruker støvletter selv, stort sett bare når jeg skal på byen eller om vinteren, men da med buksen utenfor eller skjørt Heldigvis er smaken som baken, tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle gikk helt likt kledd
pingeline Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Enig med Shade, støvletter det med bukse (som er heller uvanlig) så er buksa utenpå. Ellers er det til skjørt eller tights/tunika jeg stortsett bruker de. Men så følger jeg vel egentlig ikke akkurat motebildet, spesielt ikke når det gjelder sko. Er så høy over rista/buet under foten at jeg ikke kan bruke sandaler/små finsko, og må ha snøring i alt av skotøy jeg bruker.
Kløftfrid Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Dette var vel eit søtt innlegg Flott med meiningar! Sjølv var eg også skeptisk til å ha buksa nedi støvlettane i starten, dette var fordi eg tykte buksa vart så knøvlete. MEN så kom det bukser som var veldig tight (ettersitjande) og då vart det heilt fantastisk med buksa nedi støvlettane. No kan eg ikkje tenkje meg å ha buksa utanpå! Støvlettar og kortare bukser som piratbukser ser utruleg fælt ut (og det er MI meining). Det er sånn som alle eldre damer går... Men som eg skreiv, utruleg søtt innlegg og du skal verkeleg ha ros fordi du kjem med innspel
Gjest Anjelika Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Jeg liker heller ikke bukser ned i støvlettene, men iallefall ikke piratbukser som går rett ned til eller rett over dem! Alt det er kjerring i min bok. Høye støvletter bruker jeg til skjørt og kjoler, til bukser skal man bruke ankelstøvletter. Så det så.
Avaleona Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Hva med tights og strømpebukse i støvletter da? Er det akseptabelt?
miss daisy Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 Buksa skal være utenpå støvlettene! Dette er litt som tråden om pølseskinnbukser som er mote nå og bootcut-bukser. Helt klart er bootcut det som er mest flatterende for flertallet av jenter/kvinner. Akkurat samme prinsippet er det med støvletter, der blir det smalt fra kne og ned og får litt samme effekten som pølseskinnbuksene; alså slik flertallet jenter/kvinner er, med litt hofte å rumpe også noen tynne bein nedi støvlettene. Proposjonene blir ikke pene da. Men har en rimelig smale hofter og ingen ekstra kilo, da blir proposjonene riktige med bukse oppi støvlettene og det ser pent ut. Men flertallet av jenter/kvinner ser ikke slik ut. Derfor buksa utenpå støvlettene! Der er det mest flatterende for jenter/kvinner flest.
Shade Skrevet 27. august 2010 #15 Skrevet 27. august 2010 Veldig enig med miss daisy`s forklaring Den stilen er noe som ser best ut på de med smale hofter. Og det er nok en grunn til å heller velge klesstil etter hva som kler egen figur og man samtidig liker isteden for hva som er inn eller hva man syns ser bra ut på andre
ssgxd Skrevet 27. august 2010 #16 Skrevet 27. august 2010 Jeg synes det er pent med buksa ned i støvlettene. og mener at man skal ha støvletter bare når man har langbukse, ikke når kanten på buksa går over skoene. Noe jeg IKKE forstår er denne trenden med gummistøvler. Det er rett og slett STYGT.
Gjest Raindrops Skrevet 28. august 2010 #17 Skrevet 28. august 2010 Noe jeg IKKE forstår er denne trenden med gummistøvler. Det er rett og slett STYGT. Men det er veldig praktisk i foreksempel Bergen:p Nå har jeg ikke gummistøvler selv, men på de verste dagene misunner jeg folk som har dem.
Independent_ Skrevet 28. august 2010 #18 Skrevet 28. august 2010 Jeg bruker alltid støvelettene utpå, men så går jeg skjeldent i bukse. Jeg bruker for det meste tights og strømebukser med tunikaer og kjoler og da passer støvelettene utmerket (etter min smak i hvert fall). Det er bare bortkastet å kjøpe nye støveletter til tusen kroner hvis de ikke skal vises Gummistøvler utpå tightsen i regnet er veldig praktisk, jeg elsker det!
Monica1968 Skrevet 28. august 2010 #19 Skrevet 28. august 2010 Som de andre skriver, så synes jeg det er kjempefint med buksene nedi støvlettene Men ja, hver sin smak! Fint at du engasjerer deg litt da, Lanista - trenger flere slike menn Signerer. Ellers: Piratbukser og støvletter er ikke min stil, men hver sin smak
HedvigR Skrevet 28. august 2010 #20 Skrevet 28. august 2010 Jeg har som regel buksene utenpå, men har noen få bukser som er så trange nederst at jeg ikke får dem over støvlene, med mindre jeg står og drar i dem i en halvtime.. Da blir det for dumt å ta dem utenpå, uansett hvor dumt folk syns det ser ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå