Gå til innhold

Noen familier her som bor og jobber i utlandet? (f.eks Spania)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster denne her også jeg, da det er barn og familie som jeg lurer på om bor og jubber i utlandet.

Er det noen her som bor og jobber i utlandet?

Mannen min på 39 år, meg selv på 32 vurderer mulighetene for å ta med oss datteren vår på 4 år og rett og slett flytte til Malaga eller Gran Canaria.

Vi har gode jobber her hjemme som prosjektleder og service manager og det vi i utgangspunktet ønsker er å finne gode jobber i spania enten for et spansk eller helst et norsk firma.

Det er et stort steg å ta med seg hele livet til Spania, men grunnen til at vi ønsker dette er rett og slett pga. klimaet.

Mannen min har fybromyalgi og føler seg topp når klimaet er varmt og jeg er ikke spesiellt glad i verken høst eller vinter.

Om dette er noe vi bestemmer oss for å gjøre så ønsker vi å gjennomføre dette i løpet av en 2 års periode, så datteren vår starter på norsk skole i 1. klasse.

Jeg ønsker veldig gjerne å høre andres erfaringer vedrørende dette med å bo og jobbe i utlandet.

Hva er deres positive/negative erfaringer?

Hvordan er lønnen i forhold til hjemme (norsk/spansk) firma?

Skulle Dere ønske at det var noe spesiellt dere visste på forhånd, som dere vet nå?

Trives Dere?

Hvordan fungerer helsesystemet der nede dersom man skulle bli syk?

Skulle Dere ønske at Dere ble i Norge?

Generelle tips og erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...