Gjest lrs Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Hei dere. Idag tok jeg turen ut i skogen helt superklar for en forfriskende joggetur. Jeg har riktignok aldri jogga før. Men jeg fikk ånden over meg måtte ut. Det som skjer. Jeg løper FEM meter og holder på og stryyyke med. Jeg får alt fra mega hold til kramper i siden som gjør at jeg bare vil legge meg ned og dø. Når dette endelig har gått over (tar sin tid) så hiver jeg meg uttpå der igjen, prøver litt mer forsiktig. men kommer ikke noe særlig lenger en fem meter her heller uten og få hold og diverse kramper. Er dette normalt? skal det skje hvergang jeg jogger? jeg vet jeg sinnsykt utrent og alt det, men ett sted må jeg jo begynne. kan forresten understreke at jeg hater jogging ette denne opplevelsen:P
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Tro meg, det går over, for å unngå sting, hold og alle krampene, ta stoooore skritt eller hold en stein hardt i handa God tur!
Athene Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Ikke press deg selv til å løpe dersom det gjør vondt. Kom deg ut en tur 2-4 ganger i uka. Jogg og gå litt om hverandre, avhengig av hva kroppen vil. Det vil ikke gå lang tid før du merker progresjon og vil kunne løpe lengre og lengre etapper sammenhengende.
Wiggins Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Krampene kan kanskje skyldes at dette var uvant belastning, men hold skyldes, i motsetning til hva en del tror, hverken at du er utrent, ikke har varmet opp eller lignende. Hva hold skyldes er det ingen som vet sikkert, det er jo mulig å få det flere steder, så kanskje har det flere årsaker. Jeg fikk så og si alltid hold når jeg tok en joggetur, uansett hvor nøye jeg var med å vente tre timer fra jeg hadde spist, ikke drikke noe særlig rett før joggeturen osv. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor jeg ikke gikk over til sykling mye før. Jeg har aldri fått hold når jeg sykler. Uansett, ikke gi opp etter ett forsøk. Du må ha litt viljestyrke.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Ikke spring for fort! Ikke spis rett før du skal løpe.. da får jeg hold. JOGG i et tempo som er komfortabelt, du kan også jogge så sakte at det er på grensa til rask gange. Når jeg får hold pleier jeg å ta veldig dype åndedrag inn og ut, så forsvinner det raskt igjen. Men det er noe som jeg fikk mest i starten når jeg begynte å jogge.
Mamoli Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Dette var visst ikke den beste startet man kunne få på en joggetur.. hehe La være med å spise/drikke en times tid innen joggeturen. Og kanskje du heller burde prøve med rask gange de første ukene, deretter gå over til litt intervall trening; så kan du ha ren jogging som et mål noen måneder frem i tid?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 http://treningstips.org/569/#more-569 Denne fungerer veldig bra på meg som er totalt utrent Jeg har riktig nok bare kommet til uke 4,men jeg merker forbedringer i kroppen for hver økt!
Gina_ Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Jeg MÅ vente minst to timer fra jeg har spist til jeg kan jogge, ellers har jeg sting hele veien. Og så anbefaler jeg å jogge veldig seint, altså rask-gange fart, i starten. Da skyter ikke pulsen like mye i været, og du kan jogge lengre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå