Bertha Skrevet 2. oktober 2003 #1 Skrevet 2. oktober 2003 Hvilket program er best til å konvertere fra .gif format til .jpg ? Det er mange programmer som lar deg gjøre det, men jeg er ikke særlig imponert over kvaliteten på resultatet.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #2 Skrevet 3. oktober 2003 Program??? Må du bruke et spesielt program da?? Kan du ikke bare lagre bildene som enten gif eller jpg da, enklere det vel.
jordbær Skrevet 3. oktober 2003 #3 Skrevet 3. oktober 2003 Hvilket program er best til å konvertere fra .gif format til .jpg ? Det er mange programmer som lar deg gjøre det, men jeg er ikke særlig imponert over kvaliteten på resultatet. Vel. GIF i seg selv er en VELDIG komprimert bildefil. Når du konverterer den til JPG igjen, blir den endamer komprimert. Bildet mister ganske mye informasjon, ja. Men.. svaret mitt er at det er det samme hvilket program du bruker. Tror ikke du vil merke den helt store forskjellen. Jeg selv bruker MSpaint og photoshop til konvertering av bilder.
Catzy Skrevet 3. oktober 2003 #4 Skrevet 3. oktober 2003 Gif er ikke nødvendigvis komprimert. Men gif-bilder kan kun ha 256 farger, så et bilde med flere farger vil se dårligere ut. For vanlig grafikk pleier det å holde med gif, men for fotografier vil jpeg alltig være bedre. Velg et program hvor du kan velge komprimeringsgrad på jpg når du skal lagre. Gå for høyeste kvalitet, dvs laveste komprimering. Det kan også lønne seg å mellomlagre i f.eks. psd-format i PhotoShop når du gjør endringer, for så å lagre det endelige resultatet som jpg. MSPaint har ingen komprimeringsinnstilling. Jeg ville ikke lagret til jgp i MS Paint. Gå for Adobe Photoshop eller Paint Shop Pro, eller dvs de meste annet enn Paint, for å gjøre om bilder til jpg. Catzy
Bertha Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2003 Takk, nå forstår jeg hvorfor det blir som det blir. :D Har Photoshop på en disk et eller annet sted, så da skal det nok bli andre boller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå