Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har vært sammen i 8 år, har 2 barn sammen.

Jeg elsker min mann og vi har et godt forhold.

Han er min bestevenn, vi snakker om mye sammen, har god sex, vi har det fint sammen som kjærester og som familie.

Samtidig prøver vi å unne hverandre litt alene tid, han reiser på hytta med kamerater, spillkvelder osv, jeg er sammen med mine venninner, drar på trening osv.

I det siste har jeg tenkt en del på å ha et åpent forhold, gi hverandre lov til å utforske litt med andre partnere. Jeg tenner veldig på den tanken, men vil ikke være utro. Så det er avgjørende for meg at dette er noe vi blir enige om, og at vi setter opp "regler" for hva som er lov.

Samtidig som jeg tenker mye på dette, er jeg også redd for å miste det jeg har nå. For jeg ser virkelig ikke etter noen ny mann, og vil beholde han jeg har. Ønsker bare litt frihet til å kunne ha sex med andre i tillegg.

Men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan legge frem dette, uten å såre mannen min. Vet jo ikke hva han tenker om dette - og vil jo heller ikke skremme han bort.

Noen som har noen tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror på åpent forhold, ikke fordi jeg har så lyst på alle andre, men fordi jeg rett og slett tror at kjærlighet er FORHOLDET, ikke sex.

Skrevet

Jeg ville blitt såra uansett hvordan du la det frem. Faktisk hadde jeg sett på det som en form for utroskap, eller i det minste som planlagt utroskap. Tenk på hva du sier med dette: du ønsker å smake en annen manns pikk. Den tanken er uutholdelig for langt de fleste menn. Jeg ville ha gitt deg kred for å ta det opp før du gikk bak ryggen min, men så langt strekker sympatien seg. Jeg ville sett på deg som troløs og svikefull. Og siden jeg har nulltoleranse for dette så hadde det ikke gått mange dagene før jeg hadde gjort forholdet slutt. Men nå har ikke jeg barn da, og det gjør muligens situasjonen annerledes.

Skrevet

jeg tror på åpent forhold, ikke fordi jeg har så lyst på alle andre, men fordi jeg rett og slett tror at kjærlighet er FORHOLDET, ikke sex.

Vel, slik jeg ser det ville den kjærligheten vært død og begravet i det øyeblikk du har sex med en annen mann. Da er du ute av livet mitt, rett og slett. Jeg krever naturligvis det samme av meg selv, for dobbeltmoralsk er jeg ikke.

Skrevet

Jeg har ikke tro på dette. Tenk på barna, hvordan ville de reagere om de en dag finner ut hva foreldrene holder på med. Nei, ikke ødelegg det fine familielivet dere har nå med noe som dette.

Skrevet

Jeg er en veldig følsom person og hadde blitt såret om du hadde foreslått dette for meg. Klarer ikke tanken på at dama mi skulle hatt seg med en annen.

Skrevet

TS her.

Takk for mange råd. Vel jeg er jo redd for å såre min mann så dypt at forholdet oss i mellom aldri blir det samme igjen ved å ta opp dette temaet.

Samtidig så er dette noe jeg ønsker, og da må jeg vel ta det opp på et hvis..

Går kanskje an å fiske litt hvis vi tilfeldig ser en serie/film hvor noen har et slikt type forhold, da kan man jo snakke litt rundt det mer generelt. Prøve å finne ut av om det er totalt uaktuelt eller om det er litt spennende..

Jeg har ikke tro på dette. Tenk på barna, hvordan ville de reagere om de en dag finner ut hva foreldrene holder på med. Nei, ikke ødelegg det fine familielivet dere har nå med noe som dette.

Jeg tror barna synes at foreldrene er ekle som har sex i det hele tatt, med hvem eller hva spiller liten rolle :ler:

Dessuten er det vel ikke noe vi vil henge opp plakat om på nærbutikken heller.. Liten sjanse for at de får høre noe om dette hvis det blir aktuelt.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Jeg og min mann har vært sammen i 8 år, har 2 barn sammen.

Jeg elsker min mann og vi har et godt forhold.

Han er min bestevenn, vi snakker om mye sammen, har god sex, vi har det fint sammen som kjærester og som familie.

Samtidig prøver vi å unne hverandre litt alene tid, han reiser på hytta med kamerater, spillkvelder osv, jeg er sammen med mine venninner, drar på trening osv.

I det siste har jeg tenkt en del på å ha et åpent forhold, gi hverandre lov til å utforske litt med andre partnere. Jeg tenner veldig på den tanken, men vil ikke være utro. Så det er avgjørende for meg at dette er noe vi blir enige om, og at vi setter opp "regler" for hva som er lov.

Samtidig som jeg tenker mye på dette, er jeg også redd for å miste det jeg har nå. For jeg ser virkelig ikke etter noen ny mann, og vil beholde han jeg har. Ønsker bare litt frihet til å kunne ha sex med andre i tillegg.

Men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan legge frem dette, uten å såre mannen min. Vet jo ikke hva han tenker om dette - og vil jo heller ikke skremme han bort.

Noen som har noen tanker om dette?

Jeg har stor tro på alternative samlivsformer, men det er viktig at dere er klare for å gå dit det kreves. Det krever mye av dere, og det er viktig at dere er på samme nivå ift til dette.

Hva med å starte med å snakke om fantasier, muligens invitere andre opp i senga som en parlek. Det føles kansje tryggere å starte i det små, det gjorde vi :)

Det er også viktig å snakke om negative følelser, da de mest sannsynlig dukker opp i varierende grad. Det er viktig å ikke la tvangstanker løpe løpsk, men igjen det gjelder jo alle forhold :)

Skrevet

TS her

Jeg får se om jeg klarer å finne ut av en måte hvor vi kan diskutere dette litt først på generelt grunnlag, og så evt. gå videre til å snakke om oss..

Men først må jeg manne meg opp, for jeg gruer meg til denne samtalen.

Skrevet

Hadde min samboer foreslått noe slikt for meg, hadde han vært ute av livet mitt fortere enn svint. For meg er sex og kjærlighet noe som hører sammen innenfor rammen av forhold (ONS har jeg prøvd noen få ganger, noe så kjedelig og grusomt), og velger han å ta sexen også utenfor rofholdet, er ikke han mannen for meg.

Skrevet

Hadde min samboer foreslått noe slikt for meg, hadde han vært ute av livet mitt fortere enn svint. For meg er sex og kjærlighet noe som hører sammen innenfor rammen av forhold (ONS har jeg prøvd noen få ganger, noe så kjedelig og grusomt), og velger han å ta sexen også utenfor rofholdet, er ikke han mannen for meg.

Signerer denne. Hvis det å ha sex med andre var noe mannen min ønsket eller trengte, så fikk han bare gjøre det, men han ville ikke lenger ha meg der som reserve.

Skrevet

En får ikke alltid alt man ønsker seg her i livet. Av og til må man vurdere hva som er viktigst.

Så hva er viktigst for deg, ts...ha sex med andre, eller fortsette forholdet ditt?

Tror det er lite sannsynlig at mannen din er med på dette.

Skrevet

Vil ikke du finne deg en ny sexpartner mye lettere enn han? Da kan det jo oppstå sjalusiproblemer, og uansett hva som ble avtalt mellom dere på forhånd har det jo lite å si når en av partene først har blitt sjalu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...