Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med en fantastisk gutt i overkant av et år nå. Vi er begge 25, så forholdet er seriøst.. Vi har hatt det utrolig fint, men den siste tiden har vært så kjip, at jeg nå har mistet følelsene for ham.. synes jo dette er utroolig trist,og ville gitt hele verden for at følelsene skal komme tilbake. men jeg greier det ikke.

Etter en mnds tid med tenking, grining og krangling har jeg kommet frem til at det er best om vi er venner.. Problemet er bare at han vil ikke innse at det er slutt! Jeg prøver å si det på en fin måte, men så blir han så lei seg at jeg bare ikke orker å se ham grine, og kjenner det verker i hele meg.. har sagt det flere ganger til ham, at han fortjener kjærlighet og en snill kjæreste, noe jeg ikke kan være fordi jeg rett og slett ikke orker å spille et spill lenger..

Hvordan kan jeg si det på en fin, men bestemt måte? At jeg ikke lenger vil være kjæresten hans, og ikke er klar for noe seriøst nå.. Slik at han forstår!

Det er sinnsykt vondt å såre en person, og jeg skulle så veldig gjerne unngått det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som du har sagt det til han på flere fine måter, uten at det fungerer. Kanskje du må være mer bestemt? Ingen liker å såre andre, men noen ganger er det ikke til å unngå. Dessverre.

Det blir jo helt feil at han ikke godtar at du gjør det slutt.

Skrevet

Jeg har vært borti noe av det samme. Var sammen med en som brøt fullstendig sammen når han innså hva som var i ferd med å skje, og sa at han ikke ville leve uten meg, at ingen var glad i han, at han var håpløs, at han ble mobbet på barneskolen, at noen sa noe stygt til han for to uker siden. Det ble etter hvert mer og mer usaklig. Skulle ikke forundre meg om dere kommer til det punktet om du ikke kommer deg ut av det.

I alle fall, så ble jeg direkte manipulert til å fortsette forholdet, og klarte ikke å komme meg vekk. Han fortsatte å besøke meg og ringe selv om jeg sa at det var slutt. Det som måtte til var at jeg sa at jeg hadde funnet meg en annen, selv om det var løgn.

FØR det kommer dit må du bare si det som det er, og håpe at han ikke er slik som min eks. Som nevnt av personen før meg, så har du prøvd å være snill og si det på en fin måte, men nå bør du prøve å være litt streng så du kommer deg ut av det. Du fortjener ikke å ha det slik som dette.. :)

Skrevet

Det nytter ikke å si at dere heller bør være venner fordi han fortjener bedre, osv. Da vil han jo selvsagt være uenig!

Si sannheten. Du liker han godt som venn, men har ikke romantiske følelser for han lengre, og at forholdet derfor nå er slutt. Klart han blir lei seg! Han har jo sterke følelser for deg! Men det må du nesten bare takle. Du kan ikke være sammen med han resten av livet av medlidenhet. Det GJØR vondt når du blir dumpet av noen du elsker. Det er meningen. Men det går over! Ikke forlang at dere skal være venner etterpå. Det kan være vanskelig for han å komme over deg da uten å stadig få håp.

Si at det er slutt! Ikke for din skyld, men for hans skyld! Han trenger å komme seg videre nå!

Gjest Thefainter
Skrevet (endret)

Dette minner meg om en venninne av meg og exen hennes:

Hun: det er slutt

Han: nei

Hun: eh jo. Jeg har ikke følelser for deg lengre

Han: nei, det er ikke slutt

Hun: :filer: jo, det er slutt. Jeg slår opp med deg nå!

Han: det tror jeg ikke noe på

Det tok 2 mnd før han tok hintet! Hun måtte få seg ny type som kunne true han litt først :ler:

Endret av Thefainter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...