Gå til innhold

Takkekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere?

Et brettet "4-siders" takkekort med bilde utenpå og inni, eller et enkelt et med bilde på forsiden og tekst bakpå?

Det "vanligste" er vel de brettede variantene, men samtidig tenker jeg at da er sjansen større for at det bare havner i en skuff og til slutt kastes, mens et enkelt et (gjelder meg ihvertfall) lettere settes i et fotoalbum/scannes e.l. og blir tatt vare på.

Skjønner dere hva jeg mener?

Usikker på om jeg skal ta brettet takkekort eller en-sides på 14,8x10,5 cm (såkalt A6)?

TAKK :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Det var et godt spørmål. Jeg lurer ogs på hva folk gjør...

Skrevet

Vi valgte et brettbart, både for å få med flere bilder fra bryllupet (det var veldig vanskelig å bestemme seg), og fordi vi synes det ser flottere ut enn 2 siders.

Gjest Spinell
Skrevet

Beklager å måtte si det, men alle takkekort havner i skuffen her. Det hender nok at brettekortene står framme en liten stund, fordi de står av seg selv, men etter en ukes tid bærer det ned i skuffen, og der blir de.

• Liker 1
Skrevet

Vi har laget selv, i samme kartong som bordkortene og invitasjonene. De er brettet, men med bilde bare på innsida, utsida er blank på begge sider og med en tråd knyttet som gavetråd rundt. Mange muligheter! :)

Skrevet

Brettet kort er finest synes jeg. Hos oss står de gjerne fremme et par uker, og så blir de lagt i en skuff sammen med andre kort vi vil ta vare på. Men innimellom blir de tatt frem og sett på, så det betyr ikke at de er gjemt og glemt.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg limer inn alle takkekortene vi har fått i et eget album, og da er det lettest å feste de doble siden de oftest ikke har noe bakpå. Jeg syns de doble kortene er finest, men det er jo veldig individuelt

Men er veldig fint å lime alle inn i samme album, så har vi alle brudebildene av vennene våre samlet på et sted. Og hver gang en ny i vennegjengen gifter seg kan albumet tas frem til inspirasjon :)

Skrevet (endret)

Jeg limer inn alle takkekortene vi har fått i et eget album, og da er det lettest å feste de doble siden de oftest ikke har noe bakpå. Jeg syns de doble kortene er finest, men det er jo veldig individuelt

Men er veldig fint å lime alle inn i samme album, så har vi alle brudebildene av vennene våre samlet på et sted. Og hver gang en ny i vennegjengen gifter seg kan albumet tas frem til inspirasjon :)

Du er flink! Jeg skulle ønske jeg også hadde gjort det opp gjennom årene. :sjenert:

Jeg husker så godt at jeg likte å sitte å bla i fotoalbumet til mamma da jeg var barn. Hun hadde også laget album med bryllupsbilder av alle venneparene deres, familie osv. Jeg syns det var sååå stas å sitte og bla i det albumet :) Og det syns nok mamma også :jepp:

Edit: beklager avsporingen... :sjenert:

Endret av Adriane
  • Liker 1
Skrevet

Vi valgte brettet. Det var 3 bilder på framsiden og et stort inni. Sjekk ut optimalprint.no

Vi var svært fornøyde med bildene, og prisen var også svært bra.

Skrevet

Vi skal ha brettet, vi vil ha samme på takkekortene som på invitasjonene.

Skrevet

Usikker på om jeg skal ta brettet takkekort eller en-sides på 14,8x10,5 cm (såkalt A6)?

A6-størrelsen er en litt ekkel størrelse i mine øyne. Spesielt til bryllupsbilder. 15x15 har mange flere muligheter! Der kan du lage en liten montasje med flere bilder, et stort som fyller hele, eller ha bildet i f.eks 10x12 cm (gammel fotografstandardstørrelse, og det spiller ingen rolle om bildet er liggende eller stående format), med ramme rundt.

Jeg har laga massevis av bryllupstakkekort i løpet av mine år i fotobutikk, og her er eksempel på de mulighetene i 15x15 jeg nevnte.

Disse passer nok best i ei mappe, der du kan skrive tekst i. Montasjevarianten kan jo varieres med å f.eks kutte de to småbildene til høyre, og sette inn en kort takketekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...