Gå til innhold

Mange kalorier er det i dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To first-price taco-lefser

Ost i midten (dekket over hele med osteskiver)

En spiseskje rømme

En teskje salsasaus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les bakpå pakken av first price lefsene, ostepakken, rømme og salsasaus. Vei hvor mye det veier før du tar, og hvor som er igjen etterpå og så regner du ut hvor mange kcal det er utifra det.

Gjest Nanne70
Skrevet

To first-price taco-lefser

Ost i midten (dekket over hele med osteskiver)

En spiseskje rømme

En teskje salsasaus.

Taco-lefse: 87,5 kcal pr stk

6 skiver Norvegia-ost: 213,0 kcal

1 ss rømme: 83,8 kcal (lettrømme 51,3 kcal)

1 ts salsa: 2,0 kcal

Skrevet

Det var dumt av brukeren over meg å svare, for TS sliter garantert med spiseforstyrelser. Det er ingen normale friske personer som spør om hvor mange kcal det er i en teskje av rømme (eller hva det nå enn måte være).

STENG tråd og henvis til iks!

Skrevet

Taco-lefse: 87,5 kcal pr stk

6 skiver Norvegia-ost: 213,0 kcal

1 ss rømme: 83,8 kcal (lettrømme 51,3 kcal)

1 ts salsa: 2,0 kcal

Er du sikker på at det er rett?! Det høres veldig mye ut!!

Skrevet

Er du sikker på at det er rett?! Det høres veldig mye ut!!

Det er ca 83 kalorier i 25 gr seterrømme, men det er jo kosemat, så det gjør ikke noe. ;)

Skrevet

Det var dumt av brukeren over meg å svare, for TS sliter garantert med spiseforstyrelser. Det er ingen normale friske personer som spør om hvor mange kcal det er i en teskje av rømme (eller hva det nå enn måte være).

STENG tråd og henvis til iks!

Nei, vet du hva.

For det første spør ikke TS om en ts rømme i seg selv, men om rømme...og hele resten av et tacomåltid. Stor forskjell.

For det andre så kan du ikke bedømme om en person har spiseforstyrrelser eller ikke ut fra ett spørsmål som dette. Da jeg begynte å sette meg inn i kosthold og næringsinnholdet i ulike typer mat kunne jeg fort finne på å se etter slikt - rett og slett fordi jeg ikke hadde peiling og stadig ble overrasket over at det var mye mindre/mer kalorier i ulike typer mat enn jeg trodde.

TS: ikke vær så hjelpesløs da, slå opp kaloritallet selv? Enten så kan du selv se på pakken på maten og regne ut, søke i google på f.eks. "rømme+kalorier" elle slå opp på en nettside som har kalorioversikter (matvareguiden.no eller matoppskrift.no er OK sider for denslags).

Skrevet

Jeg kan ikke regne, derfor blir det vannskelig.. Eller jeg KAN regne, men å regne ut kalorier kan jeg fort bruke to timer på.

Og NEI jeg har ikke spiseforstyrrelser. Jeg vil bare vite hvor mange kalorier det er i dette, da jeg vil vite hvor mange kalorier jeg får i meg. Kjæresten min pleier å regne ut kalorier for meg, men han var borte igår.

Skrevet

Jeg kan ikke regne, derfor blir det vannskelig.. Eller jeg KAN regne, men å regne ut kalorier kan jeg fort bruke to timer på.

Og NEI jeg har ikke spiseforstyrrelser. Jeg vil bare vite hvor mange kalorier det er i dette, da jeg vil vite hvor mange kalorier jeg får i meg. Kjæresten min pleier å regne ut kalorier for meg, men han var borte igår.

Vei produktet. Se på pakken. Del de per 100gr på 100, så du får per gram. Gang det med så mye av produktet du har tatt og veid.

Feks, polarbrød 249 kcal per 100gram. Flytt komma med antall nuller i 100 (to) eller bruk kalkulator, og du har da 2,49kcal per gram. 2,49kcal*40gram = 99,6kcal

Er ikke så vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...