Gå til innhold

Hvorfor regel om lang erm på overdel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat meldt meg inn på et nytt treningssenter, og der har de en regel som sier at man ikke har lov til å trene i overdel som ikke har ermer. Det jeg lurer på et om noen kan forklare meg bakgrunnen for denne regelen? Jeg har tenkt på det, men ikke kommet på noen god forklaring...

Jeg har mange singleter som jeg liker å trene i, men disse kan jeg altså ikke bruke.. Det spørs om jeg må på shopping etter treningstopper med korte ermer ;)

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det slik, på mitt senter, er at det er for at svette ikke skal sprute eller renne fra armhulen nedover armene, eller svett hud skal komme i kontakt med apparater. Av samme grunn er det ikke lov å trene i shorts eller korte tights heller, altså lange løpebukser, eller lange tights, og langerma overdel. :)

Sportsbh/bh er påkrevd også.

Skrevet

Man trenger vel ikke lange ermer? En t-skjorte er sikkert greit.

Skrevet

Slik er det der jeg trener også.

Er pga svetten ikke skal komme på apparater og slikt. Syns regelen er litt dum, pga jeg liker best å trene i singlet. Blir så varm i t-skjorte! Svetter ikke så mye at det renner nedover kroppen og til tærne liksom;) Gnikker heller ikke armhulene oppi apparatene..

Det med lang bukse-påbud virker slitsomt:s Varmt!

Skrevet

Jeg har ikke sett noe til langbukse-påbud og det hender jeg trener i shorts.

Skrevet

Ser at jeg har skrevet litt feil, det jeg mente er (heldigvis) at det er forbud mot topper uten ermer, ikke påbud om lang erm...

Jeg synes også at det blir varmere med t-skjorte, men men. Blir jo ganske svett uansett, så det skal vel ikke ha så mye å si :gjeiper:

Skrevet

Der jeg trente før så fikk jeg kjeft for å dukke opp i bukser som sluttet tvers over kneet.. Fint det, der avslutta jeg det medlemskapet, hadde vært en ting om de informerte og sa i fra, ikke durte frem med "hva innbiller du deg.." :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...