Gå til innhold

Gave til "dama"

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei !

Prøver meg med en liten forespørsel her..

Er en mann i midten av 40 åra, og venninen min har bursdag til helgen (samme alder). Kan sårt trenge noen tips til gave til henne ? Hun bruker lite smykker og kosmetikk, har alikevel vurdert gavekort på lokale "parfyrmeriet". Synes det det litt upersonlig så jeg vet ikke. Klær finnes det i skuffer og skap :)

Noen tips på en gave til en rolig og jordnær kvinne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Prøver meg med en liten forespørsel her..

Er en mann i midten av 40 åra, og venninen min har bursdag til helgen (samme alder). Kan sårt trenge noen tips til gave til henne ? Hun bruker lite smykker og kosmetikk, har alikevel vurdert gavekort på lokale "parfyrmeriet". Synes det det litt upersonlig så jeg vet ikke. Klær finnes det i skuffer og skap :)

Noen tips på en gave til en rolig og jordnær kvinne ?

Rolige og jordnære kvinner som bruker lite sminke kan få problemer med å finne ut hva gavekortet skal brukes til- så dem venter med å løse det inn og gaven har skapt en grubling hos dem.

Er min erfaring.

Men sjøl om dem bruker lite smykker- og nettopp derfor- så vil et smykke fra deg være noe dem ser på, er glad for -og av og til bruker når dem er ekstra fin. Og som tar tankene til deg og at du ga dette til dem.

Et hjerte som henger på kjede. Det pleier å bli likt veldig godt :) Eller et armbånd.

Bare ikke splash ut på det dyreste smykket med en gang pga damer som ikke bruker det ofte kan få sjokk -og tenke at nå er dette blitt veldig alvorlig forhold veldig fort. Så kjøp noe pent og i avslappet prisklasse. (Damene som jobber på gullsmeder er fine å spørre om anbefaling.)

Eller du kan kjøpe en helg på SPA- noe de aller fleste damer elsker og drømmer om å få en dag til seg selv, med masker og massasjer og badekåper og te og sånt :) Da skryter de til veninner og gleder seg.

Jeg tror kanskje jeg hadde gått for noe sånt :) Du kan spørre på en hudpleiesalong nær dere om SPA.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lesbisk kvinne

Veldig gode forslag du har fått her.

Du kan også kjøpe en bok, en rose (sjekk farge og antall ut fra hva du synes beskriver dine følelser best: http://www.home.no/rogersrosesider/rosenesbetydning.html)

og skriv et fint kort, hvor du fremhever noe fint om henne eller dine følelser for henne.

Lykke til med det romantiske valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på spa er en herlig gave :)

Du kan også gi henne roser med et koselig kort der du gir henne en kveld ute på et stand-up-show eller teater e.l om hun liker slike ting.

Så blir det en gave dere kan nyte sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kanskje kjøpt et armbånd eller noe i den duren? I denne typen tråder roper alle bestandig spa, men jeg er faktisk en kvinne som ikke liker slikt, så se an mottakeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt blitt glad for en SPA dag, eller rett og slett et gavekort på massasje (de fleste velvære-salonger selger gavekort) Hvis du er usikker, er et enkelt smykke alltid en vinner, sammen med en god middag (du kan gjerne lage hjemme, bare pass på at det ikke er hun som må rydde opp etterpå ;) Hvis jeg skulle beskrive den perfekte bursdagspresangen så måtte det være å komme hjem til ferdig middag med god vin, levende lys og en bukett roser på bordet. Mannen serverer og rydder opp, så er det opp på soverommet hvor mannen gir en lang, grundig massasje med olje og rolig musikk i bakgrunnen. Temperaturen i rommet er avpasset slik at det ikke blir kaldt å ligge naken og bare nyte. Vil du gjøre opplevelsen fullkommen, avsluttes det hele med en pent innpakket liten gave fra en gullsmed. Det trenger ikke være noe ekstravagant, bare et lite smykke, slik at hver gang hun ser det vil hun tenke på deg.

Lykke til med gavevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også jordnær og hadde ikke fordratt spa!! Det verste jeg kunne fått.

Hvorfor skulle ikke jordnære kvinner like gavekort på parfymeri? Eller smykker?

Jeg bruker da sminke selv om jeg ikke i hverdagen bruker flere tonn, og jeg liker smykker selv om jeg sjelden går med det.

Spa ser jeg på som noe av det absolutte mest selvdyrkede ego jeg kunne tenke meg....overhodet ikke noe for meg. Dessuten...liker jeg ikke å vise meg halveis naken eller bli klådd på av andrte enn kjæresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også jordnær og hadde ikke fordratt spa!! Det verste jeg kunne fått.

Hvorfor skulle ikke jordnære kvinner like gavekort på parfymeri? Eller smykker?

Jeg bruker da sminke selv om jeg ikke i hverdagen bruker flere tonn, og jeg liker smykker selv om jeg sjelden går med det.

Spa ser jeg på som noe av det absolutte mest selvdyrkede ego jeg kunne tenke meg....overhodet ikke noe for meg. Dessuten...liker jeg ikke å vise meg halveis naken eller bli klådd på av andrte enn kjæresten!

Halveis naken? Hvaslags spa er det du har vært på?

Du kler ikke av deg for og få ansiktsrens, nappet bryn, pleid hender i en skål med lunken neglolje og få lakkert tåneglene vet du...

Hvorfor så aggressiv?

Sjalu fordi du aldri har hatt råd til spa kanskje, og faktisk ikke vært der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mange fine gaver fra min mann (vi er i midten av 30-årene)

- En haug med fine truser (bikkja hans hadde spist opp undertøyet mitt ei helg jeg besøkte han helt i starten av forholdet)

-Weekend i Oslo, og billetter til Disney on Ice

-Forskjellige smykker fra Van Bergen (noe min mann synes er helt genialt, da er det låsene som er smykket, og forskjellige kjeder)

-Ny sovepose

-Nye fjellsko (hadde ønsket meg det)

-Elektrisk varmeteppe (er en frostmort og fryser ekstremt om vinteren..)

-smykkeskrin

-digitalt fotoapperat

-kaffemaskin fra nesespresso (er kaffeavhengig..)

-bodylotion og såpe til parfymen jeg bruker

Dette er bare noe av det jeg har fått... Men det som er kjekkest er at hver bursdag så blir jeg satt skikkelig stas på! Om morgenen så står han tidlig opp med barna og baker kake. De kommer syngende inn på soverommet med kake, kaffe og pakker. Middagen er det han som lager, og da dekkes det på i "finstuen" med det fineste serviset, roser på bordet, og yndlingsmaten min. Dette gjøres forsåvidt til alle familiemedlemmene når noen har bursdag (litt gøy når minstebarnet har bursdag og vi spiser toro tomatsuppe av det fineste servicet med stettglass til;-)). Resten av dagen er det han som steller og stuller, mens jeg får slappe av. Han steller og legger ungene, og når de søte små sover tapper han i badekaret med deilig badeolje, og jeg får servert et glass vin på kanten. Etterpå vanker det mere vin på oss begge, og jeg får deilig kroppsmassasje. Da har han satt på varme på soverommet, og tent masse talglys. Skal innrømme at det som oftest blir litt dyneromstrering tilslutt, og både mann og kone er meget fornøyd!

Åh, jeg elsker bursdagene mine!! Heldigvis har jeg bursdag om noen uker:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vise meg halveis naken eller bli klådd på av andrte enn kjæresten!

Noe så virkelighetsfjernt. Det er ingen som klår på deg eller ber deg ta av klærne på et spa. Hva du snakker om forstår jeg faktisk ikke.

Hva er ego med å få sitte i en stol og slappe av uten å løpe rundt etter parkometere, handlevogner, frister på jobben og stengetider i barnehagen?

Det handler om å slappe av...

Noe du kan trenge, tror jeg med ditt sure oppstøt her i tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kler ikke av deg for og få ansiktsrens, nappet bryn, pleid hender i en skål med lunken neglolje og få lakkert tåneglene vet du...

Hvorfor så aggressiv?

Jeg har vært på spa og var nesten helt naken! Hadde bare ei truse på da jeg først tok steamdusj, deretter full bodypeeling, og massasje med eteriske oljer!

Såklart tar en bare manikyr og pedikyr så har en klærne på.... Jeg var fortrolig med å være nesten naken, men har flere venniner som kunne tenkt seg massasje, men som ikke takler å være avkledd mens en fremmed masserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så aggressiv?

Aggressiv?? Jeg er da ikke agressiv, men her høres det ut som spa er det alle kvinner ønsker seg. Det irriterer meg! Jeg trodde spa var å ligge der i badekåpe jeg da...

Kan fortelle at jeg har vært på flere spahotell i Norge i jobbsammenheng og spa har aldri fristet! Altså har jeg hatt gratis opphold med mat(3 retters) og drikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så virkelighetsfjernt. Det er ingen som klår på deg eller ber deg ta av klærne på et spa. Hva du snakker om forstår jeg faktisk ikke.

Hva er ego med å få sitte i en stol og slappe av uten å løpe rundt etter parkometere, handlevogner, frister på jobben og stengetider i barnehagen?

Det handler om å slappe av...

Noe du kan trenge, tror jeg med ditt sure oppstøt her i tråden...

Sure oppstått?? Hahahaha. Er det noen spa næringsdrivende som sliter for tiden eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig har vel denne tråden sporet av for lengst.

Eller er målet å inbille TS at spa ville være det verste han kan gjøre for sin elskede fordi hun skal stå der naken og bli klådd på når det ikke en gan er sagt noe om hvilken behandling hun kunne ta?

Jeg syns dere framstår som noen gledesdrepende naut som bare er sjalu på en som vil gjøre noe fint for sin kjære.

Foreslå noe bedre selv i stedet for å ødelegge en positiv tråd med uhyggen deres og snakke stygt og nedsettende om andres forslag. Fæle, uspiselige damer er det nok av på KG. Vennligst gå i en annen tråd og sleng dritten deres der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har vel denne tråden sporet av for lengst.

Eller er målet å inbille TS at spa ville være det verste han kan gjøre for sin elskede fordi hun skal stå der naken og bli klådd på når det ikke en gan er sagt noe om hvilken behandling hun kunne ta?

Jeg syns dere framstår som noen gledesdrepende naut som bare er sjalu på en som vil gjøre noe fint for sin kjære.

Foreslå noe bedre selv i stedet for å ødelegge en positiv tråd med uhyggen deres og snakke stygt og nedsettende om andres forslag. Fæle, uspiselige damer er det nok av på KG. Vennligst gå i en annen tråd og sleng dritten deres der.

Herregud. En må da få lov til å si at spa ikke er den mest lykkebringende gave en kvinne kan få.

Ts kjenner vel dama si forhåpentligvis så godt at han vet om det er den ultimate gave, selv om jeg har mine tvil når han må spørre her. I så fall - husk at ikke alle damer (jordnære og rolige..haha) liker spa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også slik, at det er faktisk ikke alle som liker å få gavekort på SPA, noen gjør det, andre ikke.

Og, når ts beskriver venninnen som en rolig og jordnær kvinne som ikke bruker sminke, parfyme eller smykker, vel så er det en viss sjanse for at hun heller ikke vil komme til å verdsette peeling, øyebrynsnapping og slikt. Men, det kan selvsagt hende hun liker det og, det vet vi ikke noe om.

Selv hadde jeg slitt med å få brukt et gavekort på et parfymeri....

Til ts:

Hvilke interesser har hun? Og hvilket forhold har dere? Du skriver "dama" under headingen, men kaller henne en venninne i innlegget.

For mange kan billetter til forestillinger eller konserter være noe. Liker hun teater? Sjekk Riksteateret, kanskje de har noen forestillinger i nærheten? Eller konserter? Sjekk Billettluka eller Billettservice.

Mange setter pris på gode bøker, kanskje det kan være noe? Eller har hun noen hobbyer? Turer? Da kan du kanskje finne en fin turjakke? Fleecejakke? Tursko? Eller kanskje en helgetur på en hytte (DNT)?

Eller liker hun seiling? Flytejakke kanskje?

Eller liker hun fotografering? Kanskje gi henne gavekort på en lerretsfremkalling? Eller en blits? Eller en bok om fotografering?

Eller kanskje ta henne med på en bedre middag?

En gave er romantisk, i mine øyne, når det ligger omtanke bak, at giveren har hørt på hva jeg liker og setter pris på, og ikke finner på noe fordi det er "malen på romantikk".

Om det er dyrt eller billig er, i mine øyne, ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lesbisk kvinne

Jeg ville definitivt blitt glad for en SPA dag, eller rett og slett et gavekort på massasje (de fleste velvære-salonger selger gavekort) Hvis du er usikker, er et enkelt smykke alltid en vinner, sammen med en god middag (du kan gjerne lage hjemme, bare pass på at det ikke er hun som må rydde opp etterpå ;) Hvis jeg skulle beskrive den perfekte bursdagspresangen så måtte det være å komme hjem til ferdig middag med god vin, levende lys og en bukett roser på bordet. Mannen serverer og rydder opp, så er det opp på soverommet hvor mannen gir en lang, grundig massasje med olje og rolig musikk i bakgrunnen. Temperaturen i rommet er avpasset slik at det ikke blir kaldt å ligge naken og bare nyte. Vil du gjøre opplevelsen fullkommen, avsluttes det hele med en pent innpakket liten gave fra en gullsmed. Det trenger ikke være noe ekstravagant, bare et lite smykke, slik at hver gang hun ser det vil hun tenke på deg.

Lykke til med gavevalget!

JA! Trekker tilbake eget forslag og støtter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...