Mb91 Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Jeg er ikke forlovet, men vi har begge i tankene at det kommer til å skje i nærmeste tid. Mitt spørsmål til dere - hvordan var deres frieri? En romantisk middag, eller ett annet påfunn? Hvem fridde? :-)
FruN Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Vi var ute en kveld og spiste middag. Jeg hadde akkurat kommet hjem fra ferie, så jeg orka ikke lage middag. God mat og stemning, sistnevnte spesielt etter et par karer begynte å spille gitar og synge For å få med oss dette, hadde vi satt oss på samme side av bordet. Så sa han inn i øret mitt "jeg vet jeg har snakka mye om det, men at det alikevel skulle skje spontant. Vil du gifte deg med meg?" *Mener du det??" var min respons, fulgt av masse fnising og et "ja"
Mb91 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2010 Vi var ute en kveld og spiste middag. Jeg hadde akkurat kommet hjem fra ferie, så jeg orka ikke lage middag. God mat og stemning, sistnevnte spesielt etter et par karer begynte å spille gitar og synge For å få med oss dette, hadde vi satt oss på samme side av bordet. Så sa han inn i øret mitt "jeg vet jeg har snakka mye om det, men at det alikevel skulle skje spontant. Vil du gifte deg med meg?" *Mener du det??" var min respons, fulgt av masse fnising og et "ja" Så koselig da! Hørtes ut som en forglemmelig stund
Pebbles Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Vi ble bare enige om det, ikke noe frieri og vet egentlig ikke vem som sa noe først om brtyllup heller. Satt og snakket litt løst og fast, sammen fant vi ut at vi skulle gifte oss neste år. Vet egentlig ikke helt datoen heller, men vet hvilken helg det var. Forlovelsen for oss er bare et steg mot bryllupet. Fortalte heller ikke familie at vi var forlovet, sa bare at vi håpet de var klar for bryllup i august neste år, da var kirke allerede bestilt Vi fant ringer sammen. Kommer til å bruke samme ringene som gifteringer, før bryllupet kommer vi mest sansynlig til å gravere inn bryllupsdatoen.
LindaM Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Jeg ble fridd til av min kjære mann mens vi gikk kveldstur alene på stranda i nydelige vietnam :rødme: Skikkelig romantisk! Han var utrolig flink til å holde det skjult selvom vi har vært sammen i 8 år, og selvfølgelig vært inne på tema flere ganger. Jeg ante virkelig ingenting på forhånd. Frieriet var helt fantastisk, og en av de største opplevelsene i livet mitt! Sammen med bryllupet vårt da såklart! Jeg er så glad for at det ble et skikkelig frieri! Har alltid vært en drøm for meg. Er vel litt håpløs romantiker... he he
Barcelone Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Det var ett års dagen for min mors død og vi hadde funnet ut samme dagen at en av hennes beste venninner også var gått bort. Etter en liten minnemarkering måtte jeg ta meg en liten blund på øyet. Da jeg våknet var jeg halvt i ørska og holdet på å kle meg igjen da min kjære plutselig kom inn på rommet og spurte rett ut "Vil du gifte deg med meg?" Jeg svarte selvsagt ja men jeg spurte sikkert 20 ganger om han tullet. Frieriet kom helt spontant, men det var så fint og en god slutt på en fæl dag.
Anglofil Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Frieriet vårt skjedde ganske spontant, og ikke planlagt, men det er vel derfor det var så romantisk også. Min kjære og jeg delte en pakke med slike 'Love Hearts'. Vi gav hverandre annethvert sukkertøy (en sånn greie vi har), og så ble det min kjæres tur til å gi meg sukkertøy. Plutselig ble han helt stille, og veldig 'rar', så usikkert på meg, og visste tydeligvis ikke hva han skulle si. Glemmer aldri blikket hans da han ga meg Love Heart'en, der det sto "Marry Me", han så på meg med et spørrende blikk, og jeg sa ja. Etterpå gjengjeldte jeg gesten ved å spørre om han ville gifte seg med meg. Kan ikke beskrives som annet enn berusende. Mvh Yvonne
Postkasse Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Jeg kom inn på soverommet klar for å legge meg etter en helt vanlig dag, og så sto han plutselig på kne, med ring og greier. Jeg klarte ikke svare annet enn "mener du det?" med en gang, og for meg var svaret helt åpenbart, men stakkaren ble litt nervøs da han ikke hørte meg si ordet "ja" Vi hadde heldigvis snakka om det ei stund i forveien, så han var nok veldig sikker på at jeg ville si ja, og det tok ikke lang tid før jeg skjønte at han trengte et ordentlig svar. Fint!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Det var lørdagskveld og vi satt og spiste god mat mens vi koste oss med en konsert på tv. Plutselig reiser han seg og går ut i gangen, jeg tenker at han sikkert skal på do. Men så kommer han inn igjen og jeg ser han holder noe bak ryggen. Han drar så fram en blomsterbukett (nelliker, riktignok )og går ned på kne foran meg og frir med skjelvende stemme :rødme: Dagen etter dro vi og kjøpte ringer! Ikke så veldig spektakulære omgivelser, men jeg var veldig glad og fornøyd for jeg var nettopp utskrevet fra et lengre sykehusopphold og kunne ikke vært på et bedre sted der og da.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Vi hadde nylig slått opp etter problemer i forholdet, men fant ut at vi ville jobbe med det og at vi ville være sammen. Så ein dag mens vi rånte så stoppet vi på ein av de vanlige stedene. Snakket sammen, kom inn på temaet og blei enige om å forlove oss. Det føltes som det riktige steget å ta i forholdet. Ikkje særlig romantisk eller minneverdig egentlig. Skulle jo egentlig ønske at det hadde skjedd på ein annen måte (ikkje nødvendigvis med knestående og ring i lomma liksom) som var litt finere og meir minneverdig, for når eg tenker på det no så føles det som heile greia var litt "tvunget"..
Rødtoppen86 Skrevet 26. august 2010 #11 Skrevet 26. august 2010 Ble fridd til i påsken 2010. Han hadde kjøpt påskeegg til meg (noe jeg ikke hadde trodd han kom til å gjøre) Jeg åpnet det og der lå det en ringboks blant deilig belgisk sjokolade. Han tok ut boksen, satte seg på kne og åpnet den og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Jeg begynte å gråte som en foss og klarte å få frem et ja til slutt. Han visste at jeg kom til å si ja da vi hadde snakket om at vi skulle gifte oss. Neste sommer blir vi gift
Mb91 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2010 TS her! Tusen takk for mange fine svar. Dere er heldige Jeg kjenner på meg at vi snart blir forlovet, gleder meg fantastisk mye til å gå igjennom den fasen av livet! Takk igjen for det dere deler
Rhiannon Skrevet 26. august 2010 #13 Skrevet 26. august 2010 hehe - jeg maste! min kjære er skikkelig treg til tider, og har ideer om at alt kommer av seg selv. så jeg hintet frampå - ganske tydelige hint - om hva jeg ønsket, og før du visste ordet av det kjøpte vi ringer Vi gjorde heller noe ut av å sette ringene på. vi dro til Fredrikstad og satte dem på ved festningen der det var utrolig rørende! vi kommer også til å bruke samme ringene som gifteringer, men med graveringer.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #14 Skrevet 26. august 2010 Jeg og kjæresten, min nåværende forlovede, hadde vært sammen ett år eller så, men hadde støtt på noen problemer underveis i forholdet på grunn av jobben hans og interesser som krasjet med hverandre. En dag kranglet vi noe forferdelig og det resulterte i at forholdet tok slutt for en liten stund. Måneder gikk, åtte måneder, og stemningen mellom oss var litt rar. Vi begge savnet hverandre veldig, men trodde ikke at den andre gjorde det. Så en dag ringte han meg og vi snakka en stund før han plutselig spurte: "er det greit at jeg kommer en tur på besøk til deg?" så svarte jeg "ja selvsagt, når?" og så ringte det på døra. Han hadde et helt seriøst blikk i øya og jeg trodde han hadde tenkt å si at det aldri kom til å bli oss igjen. Men plutselig så ser han meg dypt inn i øynene og sier: "du betyr jo alt for meg, og jeg vet disse månedene har vært lange, men jeg håper du føler som meg, at det som er mellom oss er noe å ta vare på", så sier jeg bare "ja" også sier han "så jeg lurte på...kunne du tenkt deg å vært mi jente for alltid?" så drar han fram den nydeligste ringen jeg noensinne har sett.
Gjest Xelle Skrevet 26. august 2010 #15 Skrevet 26. august 2010 Han hadde tatt seg en whiskey eller to (evt fire) Vi snakket i telefonen ( han er amerikaner ), ut av det blå sa han bare at vi skal gifte oss. Som om det var det mest åpenbare i hele verden. Så nå skal vi bare finne ut av hvem som flytter hvor og evt når.
Gjest *smak* Skrevet 26. august 2010 #16 Skrevet 26. august 2010 Vi forlovet oss på lillejulaften. Vi hadde kjøpt juletre og kom hjem lykkelige og satt på oss ringene. Tror det snødde, noe som gjorde det enda mer romantisk... Det hører med til historien at vi aldri har giftet oss, men det velger vi jo selv. Vi har det godt som vi har det og da er alt bra!!
kaprifolen Skrevet 26. august 2010 #17 Skrevet 26. august 2010 Min mann fridde til meg på picnic etter noen veldig slitsomme dager for meg med kurs rett etter jobben, altså jobb fra 7-15 og kurs fra 16-21... Så første dagen uten kurs, dro vi på picnic og han fridde!
søstertusenfryd Skrevet 26. august 2010 #18 Skrevet 26. august 2010 Vi sto på mitt kjøkken og "hang ut av viduet og røyket".Vi hadde snart vært sammen i 6 mnd.Vi snakket om hvor godt og fint vi hadde det sammen,Så jeg bare sa impulsivt;"vi skal ikke forlove oss da? Ja,det gjør vi! Dagen etter dro vi ut og kjøpte ringer.Vi hadde noe tid før dette bestilt julebord på kilfergen knappe to uker etter,så vi bestemte oss for den datoen.Han er super romantisk,og jeg fryktet en eller annen form "ofentlig frieri".Jeg sa klart i fra at jeg ikke ville ha noe oppstyr rundt det.Han hadde sneket med en rose og vase,gikk på kne og fridde på vår lille lugar :rødme: Sluttet forresten å røyke året etter,da var vi gift og jeg var gravid snart ti år siden dette og han er fremdeles like romantisk
søstertusenfryd Skrevet 26. august 2010 #19 Skrevet 26. august 2010 Vi sto på mitt kjøkken og "hang ut av viduet og røyket".Vi hadde snart vært sammen i 6 mnd.Vi snakket om hvor godt og fint vi hadde det sammen,Så jeg bare sa impulsivt;"vi skal ikke forlove oss da? Ja,det gjør vi! Dagen etter dro vi ut og kjøpte ringer.Vi hadde noe tid før dette bestilt julebord på kilfergen knappe to uker etter,så vi bestemte oss for den datoen.Han er super romantisk,og jeg fryktet en eller annen form "ofentlig frieri".Jeg sa klart i fra at jeg ikke ville ha noe oppstyr rundt det.Han hadde sneket med en rose og vase,gikk på kne og fridde på vår lille lugar :rødme: Sluttet forresten å røyke året etter,da var vi gift og jeg var gravid snart ti år siden dette og han er fremdeles like romantisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå