AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #1 Del Skrevet 25. august 2010 Har en D i et fag jeg synes er litt vanskelig (Anvendt Mikroøkonomi). Bør jeg forbedre den, eller går det greit å ha et par-tre D'er på vitnemålet? Her er forøvrig min foreløpige eksamensprotokoll:http://bildr.no/view/705758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 25. august 2010 #2 Del Skrevet 25. august 2010 Hva sier magefølelsen da? Om det er en bra karakter eller ikke avhenger veldig av ambisjonene dine. Jeg personlig synes D er en super karakter hvis jeg får det i et skikkelig hatfag, mens det er virkelig lavmål om jeg får det i et fag jeg syntes var enklere. Hvilke muligheter har du for å ta opp igjen eksamen? Blir beste karakter stående, så kan du jo prøve en gang til. Ellers ser jeg at snittet ditt er C, og det er jo bra Alle kan ikke ha A i alt...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #3 Del Skrevet 25. august 2010 Hva sier magefølelsen da? Mageføelelsen er ikke bra den for å være ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminati Skrevet 25. august 2010 #4 Del Skrevet 25. august 2010 Det er ikke en GOD karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #5 Del Skrevet 25. august 2010 D er dårlig, under middels. Ikke noe man vil ha på vitnemålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemia Skrevet 25. august 2010 #6 Del Skrevet 25. august 2010 Har du gode karakterer ellers trenger ikke en D å ha noe å si. Selv har jeg fått høre fra flere potensielle arbeidsgivere at de syns jeg har veldig gode karakterer, selv om jeg har en D på vitnemålet... Ellers har jeg B i snitt da, så tror ikke de brydde seg om den ene karakteren. Tror du at du kan klare å få bedre ved å ta opp igjen eksamen? Hvis det går utover andre fag, er det kanskje ikke verdt det. Selv ville jeg aldri funnet på å ta opp igjen det faget jeg fik D i, rett og slett fordi det var et møkkafag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #7 Del Skrevet 26. august 2010 syns ikke du skal bry deg så mye om det HVIS det ikke kommer til å bli et problem senere. Studerer du Jus f.eks. er D en dårlig karakter fordi jobbkonkurransen er stor. Dette kan du gjerne sjekke opp i, hvordan det er med din utdanning og jobbmarkedet. jeg ville også sjekket opp i hvilke karakterer som kreves for å komme inn på videreutdanning. Er snittet ditt greit i forhold til disse aspektene hadde jeg gitt en lang f.. i den D en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 26. august 2010 #8 Del Skrevet 26. august 2010 D er en dårlig karakter. Hvilken rolle det spiller kommer an på resten av karakterene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 26. august 2010 #9 Del Skrevet 26. august 2010 Hvis det kan bli et problem senere å få jobb så hadde jeg gjort noe med den. Heldigvis så studerer jeg noe som de aller fleste har jobb før de er ferdig med å studere, så noen dårlige karakterer på mitt vitnemål har ikke så stor betydning, det aller viktigste er å stå i alle fag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 26. august 2010 #10 Del Skrevet 26. august 2010 Hvis du ønsker å ha en bedre karakter i dette faget, ville jeg endret på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. august 2010 #11 Del Skrevet 26. august 2010 I det faget jeg studerer er karakterjaget sykt. Dvs. til og med B blir sett på som en dårlig karakter. Jeg har umidlertid bestemt meg for å ikke ta opp igjen Bene mine. Det får da være måte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #12 Del Skrevet 26. august 2010 Selv gir jeg beng i den en Den jeg har på vitnemålene mine. Ingen har noen gang kommentert den faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #13 Del Skrevet 26. august 2010 Har en D i et fag jeg synes er litt vanskelig (Anvendt Mikroøkonomi). Bør jeg forbedre den, eller går det greit å ha et par-tre D'er på vitnemålet? Her er forøvrig min foreløpige eksamensprotokoll:http://bildr.no/view/705758 Spurte en dame som jobber i et ledende rekrutteringsfirma i Oslo og hun sa st de rekrutterer folk til toppstillinger med svært blandede karakterer fra vitnemålet. Hun sa at det avgjørende var deres jobberfaringer, at de har fullført en lang utdanning, personlig egnethet og at du vurderer kandidaten ut fra en helhetsvurdering. Det betyr jo ikke at toppkarakterer ikke er bra! Men det betyr heller ikke at en D skal ødelegge for en person ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 26. august 2010 #14 Del Skrevet 26. august 2010 Forhør deg litt med andre som studerer samme fag og har samme lærer. Noen lærere er strengere enn andre og da kan en D være en middels karater i deres øyne. Jeg studerer selv og i samfunn har jeg en lærer som er beryktet for å være streng, hun sa selv i dag at hun kun et-tre ganger hadde gitt en A og at vi derfor hadde all grunn til å være fornøyd om vi fikk en D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #15 Del Skrevet 26. august 2010 Etter min regning tilsvarer en D karakteren 3 i vanlige tallkarakterer, der 1 er stryk og 6 er beste karakter. Når jeg vurderer mine egne karakterer går jeg ut ifra at F = 1, E = 2, D = 3, C = 4, B = 5 og A = 6. Som de andre sier så kommer "kvaliteten" på en karakter an på hva du selv ser på som gode karakterer. Og om en D har noe å si for din del avhenger av resten av karakterene dine. Jeg har selv en D i et fag jeg virkelig missliker, og det kommer jeg ikke til å gjøre noe med, selv om jeg nok hadde klart å få en bedre karakter om jeg hadde gjort en nytt forsøk. Føler ikke det er verd det siden jeg har C/B i snitt etter første året på min bachelor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #16 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg synes det kommer an på. Og har du tenkt å ta opp flere av de andre fagene du har D og E i? Jeg ville ikke reagert i det hele tatt om noen hadde noen ytterst få D-er og E- er. Når flertallet av karakterene er ok/gode antar jeg jo at vedkommende er tilstrekkelig sterk faglig og også har evne til å sette seg inn i nytt stoff. Men om det begynner å bli en god del dårlige karakterer (som jeg regner D som) ville jeg nok syntes det var mer negativt. Men det er jo også forskjell på hvor god eller dårlig en D er og hvordan man oppnår en slik karakter, ved enkelte fag eller fagområder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Whitelines Skrevet 26. august 2010 #17 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Det kommer også ann på skolen din. Noen måte for deg å sjekke opp hva de mener med en D? På min skole, hvor de er utrolig strenge på karakterer, er D middels, mens C - som vanligvis er middels på noen andre skoler - er over middels bra på min skole. A er det visstnok ekstremt vanskelig å få. Så jeg vil anbefale deg til å sjekke opp hva skolen mener med den D'eren, for om A'eren sitter løst hos skolen din og deles ut i hytt og pine, så ja - da er nok en D dårlig. Endret 26. august 2010 av Whitelines Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. august 2010 #18 Del Skrevet 27. august 2010 D er en dårlig karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oven Skrevet 27. august 2010 #19 Del Skrevet 27. august 2010 Universitets- og høgskolerådet har i brevet av 29.05.02 anbefalt følgende beskrivelser: A Fremragende B Meget god C God D Nokså god E Tilstrekkelig F Ikke bestått A - Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Viser stor grad av selvstendighet. B - Meget god prestasjon som klart utmerker seg. Viser evne til selvstendighet. C - Gjennomsnittlig prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. D - Prestasjon under gjennomsnittet, med en del vesentlige mangler. E - Prestasjon som tilfredsstiller minimumskravene, men heller ikke mer. Jeg studerer fulltid samtidig som jeg arbeider 100%. Jeg spurte direktøren på arbeidsplassen min om han ville ansatt meg til en av de jobbene jeg studerer til selv om jeg har noen D'er på vitnemålet. Han sa da at han ville nok rynket på nesen til og han såg resten av cv'en min. Jeg ville stått sterkere enn en person med flere gode karakterer siden jeg har hatt en krevende jobb hele tiden ved siden av studiene. D er jo ikke en god karakter i seg selv. Den forklarer at du kan en del om stoffet, men at du ikke kan praktisere det på egenhånd. Men itillfelle, så ville jeg latt D være D, også evt. tatt den opp etter studieslutt hvor du da kan konsentrere deg om å forberede ett fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå