Gå til innhold

Vanlig å kunngjøre forlovelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Satt på et hotell og leste en lokalavis, og der så jeg at de hadde en egen bolk der man kunne kunngjøre forlovelse. Type "x og y har forlovet seg". Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett noen jeg og, men tror ikke det er særlig vanlig lenger.

Skrevet

Vi gjorde det i lokalavisa hjemme hos min familie:) Mamma som insisterte, men var hyggelig det:)

Skrevet

Her er det iallfall ganske vanlig... Men meir vanleg at familia ordnar det, ikkje ein sjølv.

Skrevet

Veldig gammeldags, kanskje?

I 2010 hadde det vært mer nevenyttig å kunngjøre "samboerskap".

Skrevet

Jeg bor i Sogn og Fjordane, og her er Firda det helt store. Der kunngjøres forlovelser for hele fylket på løpende bånd.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg bor i Sogn og Fjordane, og her er Firda det helt store. Der kunngjøres forlovelser for hele fylket på løpende bånd.

Artig! Tror det står 2-3 forlovelseskunngjøringer per år i lokalavisen her. (Indre Østland)

For øvrig kunne det godt stått erklæringer om separasjoner og skilsmisser i avisene, også ;) Når man først skal kunngjøre livets milepæler for folk, får man jammen være konsekvent!

Gjest Stapler
Skrevet

Her er det vanlig å kunngjøre forlovelser i avisen. Da vi forlovet oss for 4 år siden sendte vi inn en liten notis som stod under kunngjøringer. Nå for tiden blir det ofte sendt med bilde av de nyforlovede.

Skrevet

Så klart TS det er en stor begivenhet, og skal kunngjøres.

Skrevet

For øvrig kunne det godt stått erklæringer om separasjoner og skilsmisser i avisene, også ;) Når man først skal kunngjøre livets milepæler for folk, får man jammen være konsekvent!

For eit par år sidan stod det ein stor plakat i byggefeltet: "For alle som lurer, NN flyttar no ut. Helsing MM." Trur kanskje det stod noko om grunnen også, det var dama som kasta ut typen, og var rimelig forbanna på han...

Skrevet

Satt på et hotell og leste en lokalavis, og der så jeg at de hadde en egen bolk der man kunne kunngjøre forlovelse. Type "x og y har forlovet seg". Er dette vanlig?

Om en mener alvor med giftemålet og ikke bare er "forlovet for å være forlovet" i årevis uten at det går noe sted (slik som mange av gjengangerne på bryllupsforumet er), så kunngjør en selvfølgelig forlovelsen.

Skrevet

Hvis man ikke mener noe med forlovelsen sin, er man vel neppe på et bryllupsforum?

Skrevet

Hvis man ikke mener noe med forlovelsen sin, er man vel neppe på et bryllupsforum?

Enhver kvinne som henger på et bryllupsforum og er "forlovet" (forlovet til å bli forlovet er vel mer riktig...) i mer enn 2 år, har ikke noe seriøs forlovelse...

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hvordan kan du si at det "ikke er en seriøs forlovelse"? Jeg spør fordi jeg ikke kjenner noen som har kunngjort sin forlovelse, og jeg kjenner tilsvarende flere som ikke har giftet seg ennå, til tross for langvarig forlovelse (dvs. 2+år). I de tilfellene jeg kjenner til, så er praktiske problemer (jobb, penger etc) grunnen til at de ikke har fått giftet seg enda, men jeg ser nå på de som like fullt seriøst forlovet.

Skrevet

Nei fordi folk forlover seg for moro skyld nå i 2010. Hvis det blir kunngjort vil de få masse spørsmål om når de evt. skal gifte seg og det har de fleste ikke planer om.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg bor sikkert i en kant av landet der dette ikke er vanlig jeg da. For selv de som gifter seg kort tid etterpå kunngjør ikke forlovelsen sin på noen måte her. :jepp:

Skrevet

Nei fordi folk forlover seg for moro skyld nå i 2010. Hvis det blir kunngjort vil de få masse spørsmål om når de evt. skal gifte seg og det har de fleste ikke planer om.

Nettopp! Takk!

Skrevet

Vi hadde ikke kunngjørelse i avisen. Vi skiftet status på facebook, og fortalte venner og familie. Så fikk resten gå med jungeltelegrafen. Vet ikke om vi skal ha noe bilde i avisen fra bryllupet heller.

Skrevet

Noen kunngjør det, men det er vel vanligere å bare fortelle det muntlig eller på fb. Så lenge man forlover seg med tanke på giftemål, så er det bare koselig.

Skrevet

Noen kunngjør det, men det er vel vanligere å bare fortelle det muntlig eller på fb. Så lenge man forlover seg med tanke på giftemål, så er det bare koselig.

Det er vel mange som forlover seg bare for å bli gift "en gang i fremtiden". Det er jo eksempler her på kvinneguiden på enkelte som har kjøpt kjole og holdt på med bryllupsforberedelser i nesten et halvt tiår, og fortsatt ikke er gift.

Jeg tør vedde på at ikke deres forlovelser var kunngjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...