Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg traff den nåværende kjæresten min fikk jeg flere 'advarsler' fra flere kanter; det handlet om at han var en player, at han var aggressiv, og kommentarer fra to av hans egne kamerater om han 'kom til å såre meg på et tidspunkt'/kom til å 'fucke det opp' med meg (ordrett). Jeg har konfrontert han med de konkrete tingene jeg har hørt, som handler om jenter og temperament, og han har innrømmet dette og vært veldig ærlig med meg når vi har snakket om det. Men jeg kan ikke konfrontere ham med at kompisene hans har advart meg mot å satse på ham. Det er for sårende, og det er ikke noe han kan forsvare seg mot fordi jeg vat ikke helt klart hva som var bakgrunnen for disse kommentarene. Vi hadde det fantastisk da vi var sammen i starten, og har det også fantastisk sammen nå på gode dager. Men samtidig har tvilen som disse kommentarene har sådd begynte å gjøre at jeg holder igjen, og at jeg ikke klarer å slappe av i forholdet med ham. Jeg er mye lei meg, er sliten av å bekymre meg og tenke på om jeg skal satse eller ikke, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det sliter på forholdet vårt at jeg har denne tvilen, og jeg skulle ønske det var noe vi kunne snakke åpent om.

Jeg blir etterhvert også i tvil om om det er ryktene, eller om det er min erfaring med ham som gir meg denne tvilen...(!). Jeg tenker at det eneste jeg kan gjøre er å velge om jeg vil satse eller ikke..men jeg klarer ikke å finne ut av det. Hva tenker dere jeg kan gjøre for å finne ut av det? Jeg kunne ha lyst til å spørre kameratene hans hva de har tenkt på når de har sagt disse tingene, eller kanskje snakke med noen andre som kjenner ham godt om hva de tenker, men samtidig så er det kanskje bare dumt å fortelle andre at jeg tviler på ham, og spesielt nære venner av ham. Jeg vil ikke såre ham mer enn nødvendig....noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen gode råd?

Stol på deg sjøl og slutt å be venner om godkjenning til det du gjør.

Hvis du er mer opptatt av hva ANDRE sier om han -enn å bli faktisk kjent med HAN personlig og se hvordan han faktisk er i virkeligheten- da fortjener han en som er mer voksen enn deg.

Det handler om å satse på å ta sine egne avgjørelser og tåle at av og til blir det ikke et forhold av et forsøk allikevel.

Men ingen fortjener å bli stempla av deg på bakgrunn av alt dritt ANDRE sier.

Du har da vel egne øyne å se med?

Finner du sjøl ut at han ikke er til å stole på- så si nei til et seriøst forhold.

Det er ikke verre enn det.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Dette bør du finne ut av selv. Hva andre mener om han bør du gi blanke i, ta sjansen og finn ut hvordan han egentlig er :)

Skrevet

Men jeg kan ikke konfrontere ham med at kompisene hans har advart meg mot å satse på ham. Det er for sårende, og det er ikke noe han kan forsvare seg mot fordi jeg vat ikke helt klart hva som var bakgrunnen for disse kommentarene.

Da jeg ble sammen med mannen min, sa kameratene hans til meg (ordrett): "når det blir slutt mellom dere, og det skjer sikkert snart, ikke gidd å komme til oss for å klage. Vi har hatt mer enn nok dritt med de andre eksene hans".

Jeg ble usikker, og spurte ham rett ut om hvorfor kameratene hans sa det kom til å bli slutt mellom oss snart.

Han ble møkk forbanna, og reiste til kameratene sine for å konfrontere dem.

Det ordnet seg, og selv om det tok lang tid før forholdet mellom kameratene ble det samme igjen, ville jeg gjort det samme i dag.

Han fortjente å vite at kameratene hans snakket dritt om ham for å sabotere forholdene hans.

Det viste seg at det var ikke første gangen de hadde gjort det samme, men da uten at jenta hadde sagt noe.

Skrevet

Jeg vil ta sjansen, jeg klarer bare ikke å glemme disse kommentarene helt. Og hva mener dere jeg skal basere mitt eget inntrykk på, når forholdet til hans egne venner (som for meg i teorien gir et bilde på om en person er pålitelig) ikke skal være en del av dette bildet?

Skrevet

Da jeg ble sammen med mannen min, sa kameratene hans til meg (ordrett): "når det blir slutt mellom dere, og det skjer sikkert snart, ikke gidd å komme til oss for å klage. Vi har hatt mer enn nok dritt med de andre eksene hans".

Jeg ble usikker, og spurte ham rett ut om hvorfor kameratene hans sa det kom til å bli slutt mellom oss snart.

Han ble møkk forbanna, og reiste til kameratene sine for å konfrontere dem.

Det ordnet seg, og selv om det tok lang tid før forholdet mellom kameratene ble det samme igjen, ville jeg gjort det samme i dag.

Han fortjente å vite at kameratene hans snakket dritt om ham for å sabotere forholdene hans.

Det viste seg at det var ikke første gangen de hadde gjort det samme, men da uten at jenta hadde sagt noe.

Takk for svaret! Det ville jo være til stor hjelp for meg om jeg kune fortelle ham om dette, men jeg vet at han vil bli veldig såret. Han er veldig følsom på det når noen ikke liker ham, og jeg er redd at han i stedet for å konfrontere kameratene, ville trekke seg bort, bli lei seg, og at det eneste jeg oppnår er å såre ham...men som sagt, det ville være deilig å kunne gjøre nettopp dette, og bra for forholdet vårt, tror jeg. NOEN ANDRE SOM HAN MENINGER OM Å TA DET OPP MED HAM?

Skrevet

Det er jo fullt mulig at han har endret seg siden den gang. Det er synd at folk ikke skal få en ny sjanse, og at folk skal spre slik dritt om andre som virkelig er ødeleggende.

Hvis du føler at han har vært ærlig med deg, er det jo det som teller. Så klart, du kan ende opp med å bli såret, men er det ikke bedre å bli såret og ha prøvd, enn at du aldri tør å prøve og alltid lurer på hva som kunne ha blitt??

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme, fikk advarsler om at han var ein player og aggressiv, ikke kakkurat kjæreste-materiale og mors beste barn for å si det sånn..

Jeg valgte å ikke lytte til de andre, og nå måneder etterpå sitter jeg igjen med lav selvtillit, sår ingen kan lege, depresjon og angst. Han ødela meg. De hadde rett.

Forelskelse kan gjøre oss blinde, det må man ikke glemme.

For din del håper jeg at det som er sagt om din kjæreste/mann IKKE stemmer :) Lykke til :)

Skrevet

Jeg vil ta sjansen, jeg klarer bare ikke å glemme disse kommentarene helt. Og hva mener dere jeg skal basere mitt eget inntrykk på, når forholdet til hans egne venner (som for meg i teorien gir et bilde på om en person er pålitelig) ikke skal være en del av dette bildet?

Din egen oppfatning og magefølelse vel. Egentlig virker du lite selvstendig. Hadde aldri orket en som baserte livet sitt på andres meninger.

Skrevet

Jeg ble også advart da jeg begynte sammen med min eks. Om både temperamentet hans og at han var en "player". Jeg valgte å legge advarsler til side og satse alikavel. Det angrer jeg på den dag i dag.

Han var voldelig, og ga meg hjernerystelse (x2) blåveis,utallige blåflekker ellers på kroppen,brestet ribbein og angst. Han rakket ned på meg og fikk meg til å føle at jeg skulle være gla at han ville ha meg; for ingen andre kom til å orke å være sammen med meg i følge ham.

I tillegg fant jeg ut at han hadde sendt og mottatt nakenbilder med flere damer. Hva han ellers gjorde vet jeg ikke. Men regner med det var mer, orket bare ikke å snoke mer. Var redd for hva jeg ville finne ut.

Jeg fikk nok en natt da han hadde vært ute og drukket og kom hjem for å skambanke meg. Han lagde så mye rabalder at husvertene kom på døra, da ringte jeg krisehjemmet og fikk skyss dit. gikk et år med voldsalarm og konstant knute i magen.

Jeg skulle hørt på advarslene.

Nå gjelder det kanskje ikke din mann, men synes du det skurrer og magen ikke får ro- så gå,før det er for sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...