kokkosmamma Skrevet 27. januar 2013 #21 Del Skrevet 27. januar 2013 hva er vaskenøtter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa.sky Skrevet 29. januar 2013 #22 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) For en fin tråd! Dette er vaskenøtter: http://www.bleiebode...=15&prodid=4271 Har ikke prøvd dette selv, men skal visstnok legges i en pose inni vaskemaskinen og vaske klærne dine reine, helt naturlig:) Noen forslag: * Bruk kokosnøttolje (fåes billigere på iherb.com). Like bra til matlagning/som kosttilskudd som til fuktighetskrem og til håret. Fin på utslett, tørr hud, kviser, mot strekkmerker, til rensing av sår (blandet med litt teatreeolje) + + + * Dyrk din egen urte/grønnsakshage. Ruccola for eks. sprer seg som ugress, så den er lett å dyrke. Er også fint å støtte lokale bønder. Da slipper man langreist mat og man vet hvilke sprøytemidler som er brukt osv. * Bruk ull innerst mot huden (varmeregulerende) og et godt pledd, og skru ned innetemperaturen noen hakk. Det koster mye (både for lommeboka og miljøet) å gå med t-skjorte inne på vinteren. * Sy eller kjøp tøybind ammeinnlegg og tøybleier osv. Gleder meg veldig til å ta i bruk dette på sønnen vår om noen uker. Tøybleier kan kjøpes pent brukt på finn.no også, så sparer en mye framfor engangsbleier:) I tillegg forsøpler det mye mindre, og tar man godt vare på bleiene, er de lette å selge igjen etterpå. * Støtter forslaget om å handle mindre, men trenger man noe nytt, er det bedre å kjøpe kvalitet fremfor kvantitet. Tenk på hvordan tingene er laget og hvor de havner når du ikke bruker det lenger, og om det er noe man absolutt MÅ ha. * Lag rengjøringsmidler fra spiselige/rene produkter man har rundt i huset. Utrolig hvor langt man kommer med teatree-olje, eddik, natron og lime. Mikrofiberkluter er også kjekt, da disse kan vaskes i maskin og brukes uten såpe på vask, speil og andre flater som skal skinne. * Kjør kun fulle maskiner med klær og gjerne på litt lavere temperaturer. De fleste maskinene i dag vasker rent på lavere varme og trenger mye mindre middel enn man skulle tro. Sånn miljømessig bør man unngå skyllemiddel og tørketrommel. Endret 29. januar 2013 av Rosa.sky 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #23 Del Skrevet 22. februar 2013 -Jeg bruker flergangs kaffefilter.( Har ikke kjøpt engangs kaffefilter på årevis.) - tøybind -tøybærenett -de tynne plastposene man bruker til å handle frukt og grønt i butikkene tar jeg vare på gjenbruker til frukt og grønt i butikken flest mulig ganger. Har også med brukte brødposer i veska som jeg handler frukt og grønt i. Slik reduseres plastavfallet enda litt til. - Jeg prøver også å velge glass og metall emballasje framfor plast, men det er en virkelig utfordring. - Jeg prøver også å velge mer miljøvennligkosmetikk og hudpleieprodukter. Shampoen og såpen er i fast form og dermed uten emballasje. Anonym poster: c6f5cb4e8c08db460ed710a9229960b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 22. februar 2013 #24 Del Skrevet 22. februar 2013 Vaskenøtter skal jeg absolutt sjekke ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #25 Del Skrevet 8. mars 2013 Ingen av de forslagene vil monne særlig i lengden. Det er bare en ting som virkelig kan redde planeten, men det er samtidig omtrent ingen som våger å foreslå det, utenom denne fyren da: Anonym poster: 428af2b410b4a282c6fc4cf256c98c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 23. mars 2013 #26 Del Skrevet 23. mars 2013 Forslagene her inne er gode de, men trådtittel er misvisende. Ingenting av dette er "bra" for miljøet, bare mindre dårlig enn mange alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. mars 2013 #27 Del Skrevet 24. mars 2013 Det beste for miljøet er om du tar repern. Det beste for helsa er om du ikke gjør det. Sånn sett en ligning som er veldig vanskelig å få til og gå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 25. mars 2013 #28 Del Skrevet 25. mars 2013 Rett, jeg bare fremmer realitetene. Det er ikke miljøvennlig selv om det er mindre miljøfiendtlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. mars 2013 #29 Del Skrevet 25. mars 2013 Bruke bilen minst mulig. Lurer på hva all eksosen og veistøvet gjør med oss jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #30 Del Skrevet 25. mars 2013 Vaskenøtter har ingen dokumentert effekt. Så er det sagt. Anonym poster: 175cb0c2324c64f4c9a066147f6dd11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 26. mars 2013 #31 Del Skrevet 26. mars 2013 Rett, jeg bare fremmer realitetene. Det er ikke miljøvennlig selv om det er mindre miljøfiendtlig. Er jo så klart bedre en ingen ting små ting er bedre enn å gi faen. Klart man vet at man ikke redder verden alene ved disse små tiltakene, men vi gjør i hvert fall noe. Det beste er vel at vi prøver å være bevisste og tilegne oss lærdom. Ikke bare gå på med skylapper på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 26. mars 2013 #32 Del Skrevet 26. mars 2013 Ja, men det er likevel ubærekraftig. Faktum er at verdensbefolkningen må ned til ca 500 millioner og forbruket av hydrokarboner må reduseres til 1/100. Det blir gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 26. mars 2013 #33 Del Skrevet 26. mars 2013 Ja, men det er likevel ubærekraftig. Faktum er at verdensbefolkningen må ned til ca 500 millioner og forbruket av hydrokarboner må reduseres til 1/100. Det blir gøy. Det er jeg enig i - og nei det blir ikke moro. Tror mange får et slag i ansiktet når man må bruke hardere skyts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå