AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Jeg har gått fra 60 til 64 kg i løpet av sommeren. Er ca 171 cm høy. Har ikke trent hele sommeren og er svært glad i godteri. Vil kalle meg selv sukkeravhengig. Spiser ikke særlig med mat, men godteri hver dag. Fra 500-1000 kcal pr dagen i usunne ting grovt regnet. Nå har jeg begynt på en skole der det er trening hver eneste dag. Min. 2 timer. Kommer også til å trene litt utenom selv, fordi formen må være god for å henge med. Tror dere jeg kan komme ned til 60 kg bare med dette? Det beste ville jo vært å kuttet godteriet, men jeg er så svak at jeg vet jeg ikke klarer det. Vil så gjerne ned i vekt, har alltid vært fornøyd med kroppen, men nå skjemmes jeg. Tør nesten ikke vise meg i bikini fordi magen buler litt ut nederst. Før var den helt flat. Så dette er viktig for meg! Jeg vil være slank, ikke bare "sunn og normal". Er klar over at det er det totale kaloriinntaket vs kaloriforbruket som teller, men sånn grovt sett: tror dere treningen holder?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Få hjelp til å bli kvitt søtsuget! Kroppen din KAN ikke leve på godteri, du vet det så inderlig godt. Hva og hvor mye spiser du utenom snopet? Og hvor hard trening er det snakk om?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Du klarer å venne av kroppen men du må være sta! Etter 2 uker lover jeg deg at suget er mye mindre og du vil føle deg bedre. DU KLARER DET når mange andre klarer det! jeg har selv vært sjokoman, og idag spiser jeg det veldig sjelden. Det er vanskelig i starten, men det er så verdt å kutte ut,. Nei treningen holder ikke så lenge du propper i deg sjokolade. Kosthold og trening går hånd i hånd.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Få hjelp til å bli kvitt søtsuget! Kroppen din KAN ikke leve på godteri, du vet det så inderlig godt. Hva og hvor mye spiser du utenom snopet? Og hvor hard trening er det snakk om? Jeg spiser brød/knekkebrød og pizza/pasta/potet/lasagne til middag. Spiser ofte, alltid frokost feks! Spiser 0 kjøtt eller fisk, liker heller ikke smør, dressinger osv. Men mye karbs. Spiser en del frukt og grønt også. Det er relativ hard trening, høyt nivå, ikke noe kosetrening. Men det varierer jo så klart, er ikke 4 timer med styrketrening til dagen liksom.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Du klarer å venne av kroppen men du må være sta! Etter 2 uker lover jeg deg at suget er mye mindre og du vil føle deg bedre. DU KLARER DET når mange andre klarer det! jeg har selv vært sjokoman, og idag spiser jeg det veldig sjelden. Det er vanskelig i starten, men det er så verdt å kutte ut,. Nei treningen holder ikke så lenge du propper i deg sjokolade. Kosthold og trening går hånd i hånd. Huff, ja, men det er fryktelig vanskelig. Godteri er liksom et av dagens høydepunkt, føler det er veldig trist å slutte. Også spiser alle rundt meg det, familie og kjæreste. Jeg blir fristet. Kjenner skikkelig suget! Det er min største uvane, har hatt det slik hele livet. Har bl.a sluttet å spise kjøtt (10 år siden) og drikke brus, men akkuratt sjokoladen er vaaanskelig!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Skjønner det, men f.eks legg merke til når du spiser sjokolade. Legg merke til hvordan du føler deg. Du føler deg veldig bra i 5 min etterpå, og så blir du slapp. Kjenn ordentlig etter neste gang du har dyttet i deg sjokolade. Er du vegetarianer da eller? Hvis ikke, hvorfor har du sluttet med kjøtt? Selv spiser jeg ikke rødt kjøtt, jeg føler meg treigere i magen og synes ikke det smaker noe spesielt godt, men spiser mye laks og kylling, hver dag. Sjokolade blir for meg noe spesielt jeg en gang i blant kan kose meg med, og da spiser jeg det med god samvittighet. Da gleder jeg meg til det, men spiser det ikke til jeg blir kvalm og det tyter ut av ørene. Kan tenkes siden du spiser det hver dag, så er det jo blitt den følelsen det gir deg når du spiser det som gjør at du vil ha det, ikke fordi det er så deeeilig lenger. Du MÅ bare ha det fordi kroppen er vant til å få det. Vaner er vanskelige å snu. For meg er middagen høydepunktet, kanskje du kan prøve noen nye retter slik at det er litt artigere, ikke bare spise samme middag hele tida, det blir man lei av. Prøv også å holde deg mett som du sier selv, så mye som mulig regelmessige måltider. Da holder du blodsukkeret i sjakk og du får mindre sug. Du må nesten bare ha viljestyrke. Heldigvis er vi alle utstyrt med en hjerne som vi kan prøve å bruke når det butter imot. Dette kan du klare!
Saga Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Klarer du å begynne i det små? Skriv en dagbok og skriv ned hvor lenge du greier å holde deg unna godteriet. Prøv å kun spise snop annenhver dag i en uke, det må da kunne gå? og så hver 3. dag, etc.? Vet hvor vanskelig det er!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Tusen takk for fornuftige og støttende innlegg til dere alle:) Jeg har bestemt meg for å minke på mengden nå. Greier nok ikke å holde meg helt unna, men om jeg kan spise 1 is eller en minisjokolade til dagen eller kun spise i helgene, er det bedre enn mengdene pr dags dato. Hjelper på motivasjonen at andre har klart det og har vært i min situasjon:) Og svar til innlegg nr 5: Ja, jeg er vegetarianer så må holde meg unna både sunt og usunt kjøtt av etiske årsaker. TS
Gina_ Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Nå har jeg ikke lest gjennom alle tips her, men har du prøvd mørk sjokolade, f.eks Bocca? Blir mye raskere "mett" av den, trenger bare en liten bit. Og så er den sunnere pga antioksidanter For meg hjelper det å ikke ha det i hus, og hvis jeg virkelig får lyst på noe tar jeg heller en kakao, eller noe frukt/grønt. Det er vanskelig, men det kan bli mye bedre
Saga Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 Jeg spiser forresten Sjokoladeprinsen som er sukkerfri, da er ikke sukkersuget så dominerende neste dag (om jeg ikke har spist smågodt i tillegg da)..
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #11 Skrevet 25. august 2010 Nå har jeg ikke lest gjennom alle tips her, men har du prøvd mørk sjokolade, f.eks Bocca? Blir mye raskere "mett" av den, trenger bare en liten bit. Og så er den sunnere pga antioksidanter For meg hjelper det å ikke ha det i hus, og hvis jeg virkelig får lyst på noe tar jeg heller en kakao, eller noe frukt/grønt. Det er vanskelig, men det kan bli mye bedre Dessverre bor jeg ikke alene og de jeg bor med har alltid sjokolade eller snacks. Gjør det vanskeligere, men min svake viljestyrke skal ikke gå utover dem så vil ikke si noe. Merker det er enklere når jeg vet jeg ikke har eller kan få tak i sjokolade, da knasker jeg heller ingenting eller sunnere ting. Får teste mørk sjokolade! Liker ikke smaken, men det hjelper nok på suget.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #12 Skrevet 25. august 2010 Jeg spiser forresten Sjokoladeprinsen som er sukkerfri, da er ikke sukkersuget så dominerende neste dag (om jeg ikke har spist smågodt i tillegg da).. Ah, den har jeg ikke sett! Er det mye kalorier i den? Ift vanlig sjokolade. Spiser en del Nutrilett da, den er mindre fetende + man blir litt mett av den. Men klarer ikke helt bruke den som måltidserstatter, blir mer som snop.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #13 Skrevet 25. august 2010 sliiiter selv med klare kutte godterier og snakcs...og vl såå gjerne ned i vekt nå prøver jeg annenhver dag å gjøre en runde med styrkeøvelser hjemme. og så prøver jeg å ete litt hver 3 time ca. merker det nå at det hjelper, det blir ikke fullt så mye søtsaker da. når er mere mett av vanlig mat men har et godt stykke igjen til det blir så jevnt med rytme og sunn mat, men noe sunnere er det blitt anbefaler deg det også . i løpet av første timen om morgenen spis litt mat. så blir du sulten etter noen timer å må fylle på. og da blir d nok litt mindre godterier og
Saga Skrevet 25. august 2010 #14 Skrevet 25. august 2010 Ah, den har jeg ikke sett! Er det mye kalorier i den? Ift vanlig sjokolade. Spiser en del Nutrilett da, den er mindre fetende + man blir litt mett av den. Men klarer ikke helt bruke den som måltidserstatter, blir mer som snop. 250 kcal, så omtrent 1,5 mindre enn vanlige sjokolader (men kanskje dette har noe med størrelsen å gjøre). Den er mektig, smaker sjokolade og hjelper meg med å ikke crave etter sukker hvis jeg har klart å holde meg i skinnet en stund.
*Numi* Skrevet 25. august 2010 #15 Skrevet 25. august 2010 Ah, den har jeg ikke sett! Er det mye kalorier i den? Ift vanlig sjokolade. Spiser en del Nutrilett da, den er mindre fetende + man blir litt mett av den. Men klarer ikke helt bruke den som måltidserstatter, blir mer som snop. Det er så mye karbohydrater i en slik Nutrilett-bar (mer enn i vanlige sjokolader) at hvis du spiser den som snop, i tillegg til den andre maten din, så bidrar den faktisk til økt vektoppgang den også.
Saga Skrevet 26. august 2010 #16 Skrevet 26. august 2010 Det er så mye karbohydrater i en slik Nutrilett-bar (mer enn i vanlige sjokolader) at hvis du spiser den som snop, i tillegg til den andre maten din, så bidrar den faktisk til økt vektoppgang den også. Det er ca 210 kcal i en nutrilett bar, mens det er 550 kcal i feks en melkesjokolade, så jeg mener det er bedre å spise en nutrilett. Men uansett, å spise mer kcal enn du forbrenner gjør at kroppen går i pluss.
*Numi* Skrevet 26. august 2010 #17 Skrevet 26. august 2010 Det er ca 210 kcal i en nutrilett bar, mens det er 550 kcal i feks en melkesjokolade, så jeg mener det er bedre å spise en nutrilett. Men uansett, å spise mer kcal enn du forbrenner gjør at kroppen går i pluss. Å ja, da husket jeg helt feil. Mente å huske det var en del i dem, når jeg vurderte å kjøpe det til lunsj en gang. Men det var kanskje prisen, og ikke kaloriinnholdet, som jeg syntes var litt høyt.
Saga Skrevet 27. august 2010 #18 Skrevet 27. august 2010 Å ja, da husket jeg helt feil. Mente å huske det var en del i dem, når jeg vurderte å kjøpe det til lunsj en gang. Men det var kanskje prisen, og ikke kaloriinnholdet, som jeg syntes var litt høyt. Ja, det er et minus at prisen er såpass høy, men fint med noen sånne alternativer i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå