Tobbi Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Har dere tatt nyordet "framsnakking" i bruk? Hva tenker dere om dette ordet? Vil det bli en del av dagligtalen vår, eller er det et blaff som vil dø ut av seg selv om kort tid? Jeg liker framsnakking! Og jeg håper ordet er kommet for å bli. Å framsnakke er å snakke positivt om mennesker, i motsetning til baksnakking. Noen trekker den også litt videre og sier det i tillegg handler om å snakke positivt TIL mennesker. Mange av oss trenger kanskje å bli flinkere til begge deler. Språkrådet liker også nyordet, og det finnes en egen facebookside for det. Mer om framsnakking Framsnakking på facebook Mange blogger om framsnakking, og minst én blogg handler om framsnakking i sin helhet. Jeg går ikke rundt med rosa briller og tenker at vi bare skal kosemose hele tida, men jeg tror det er sunt å bli påminnet at det er bra for oss alle om vi blir litt flinkere til å snakke pent om hverandre.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Jeg liker ordet. Kanskje det blir mindre baksnakking og folk blir mer bevisste på hva de sier og hvordan de fremstår. Man kan jo alltids håpe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå