AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Hei, Jeg har funnet en sofa, seng, hylle, spisebord og stoler som passer fint i min leilighet. Men så tenker jeg; er ikke dette for mye fra Ikea? Ender jeg opp med en ikea leilighet? stygt? Hva syns dere?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Hvis det passer fint i din leilighet og du liker møblene, hva er problemet? Blir det plutselig stygt hvis andre mener du har for mange IKEA-møbler? Jeg skjønner ikke... :klø:
Hoppetaujenta Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Ikea er like bra som noe annet sted å kjøpe ting fra. Liker du det, så kjøper du det.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Ja, jeg er redd for at venner og familie syns det er stygt. En venn sa at jeg kan komme til å ende opp med en ikea leilighet:(
Gjest Spinell Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Ja, jeg er redd for at venner og familie syns det er stygt. En venn sa at jeg kan komme til å ende opp med en ikea leilighet:( Stol på deg selv og din egen smak, du! Det er du som bor der og skal trives
Zzyzx Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Vi har to rom med utelukkende ikea-møblering. Riktignok ikke i stua, men det var mest fordi jeg ikke fant verken sofa, sofabord eller spisebord jeg likte der.
meelissa Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Jeg har ikea-kjøkken og ikea-stue. Synes det er veldig fint, og gir en god faen i hva andre synes Go for it!
Ava Mae Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 VI har også sofa, divan, spisebord med tilhørende stoler, vitrineskap og tv-bord fra Ikea. Bare pass på at pyntegjestandene dine er handlet andre steder og gjerne skiller seg litt ut så slipper du å bo i side 32 i katalogen
lulle Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 VI har også sofa, divan, spisebord med tilhørende stoler, vitrineskap og tv-bord fra Ikea. Bare pass på at pyntegjestandene dine er handlet andre steder og gjerne skiller seg litt ut så slipper du å bo i side 32 i katalogen helt enig, og gjerne noe kunst på veggene som ikke er fra ikea.
Gjest Melina* Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 IKEA-kunst synes jeg ikke er noe fint. Iallfall ikke de store bildene, men møblene har jeg ingen problemer med. I stua har jeg: hylle, TV-benk og spisestuestoler fra IKEA (med hvitt trekk på). I tillegg har jeg noen bastkister som jeg synes er fine. På soverommet har jeg garderobeskap og seng, samt at kjøkkeninnredningen er fra IKEA. Den er av mosaikk og stilren/enkel, jeg liker den veldig godt. Det som jeg føler frisker opp min stue, er det dyrere sofabordet, et fint spisebord og en ordentlig sofa. Men jeg har ei venninne som har innredet hele leiligheten sin etter inspirasjon fra IKEA. Når man har vært der noen ganger ser man jo tydelig det, men i hennes 28 kvadrats leilighet passer det fint. Har aldri tenkt at det ser stygt ut iallfall.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #11 Skrevet 25. august 2010 Dette hørtes bra ut. Da følger jeg planen min. Pyntegjenstander og slikt kjøper ikke fra ikea. Takk for alle tips:)
SummerJoy Skrevet 25. august 2010 #12 Skrevet 25. august 2010 Jeg elsker Ikea, og i stuen min har jeg to sjenker, sofa og tv-benk derfra. Men jeg passer på å blande Ikea med annet, slik at det ikke blir "typisk ikea". Jeg har f.eks litt store eksklusive bordlamper som Bourgie fra Kartell, også har jeg pyntegjenstander fra Slettvoll. Salongbordet er fra Bohus. Så i mine øyne er det helt ok å ha mange møbler fra ikea, men for å skille deg litt ut bør du blande det med andre ting som gjør at stuen ikke får det typiske ikeapreget..
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #13 Skrevet 25. august 2010 Hei, Jeg har funnet en sofa, seng, hylle, spisebord og stoler som passer fint i min leilighet. Men så tenker jeg; er ikke dette for mye fra Ikea? Ender jeg opp med en ikea leilighet? stygt? Hva syns dere? IKEA møbler passer i allefall i sammen! Det blir nok veldig pent Selv har jeg 2 IKEA gulvstående hyller + skrivebordskombinasjon, liten IKEA sofa til 1000 kroner, par IKEA puffer, flere veggmonterte hyller og liknende på hybelen og er dritglad i det. Utrolig mye hyggeligere enn 99% av alle vennene mine sine leiligheter og jeg får stadigvekk kommentarer om hvor koselig det er å besøke meg når det er så gjennomført pent. Og hva kostet morroa? 4000 kroner Det blir ikke like uventet og fantastisk som en leilighet med designmøbler til en million kroner men det blir bedre enn alle leiligheter som ikke er helhetlig satt sammen!
Miss Puddel Skrevet 28. august 2010 #14 Skrevet 28. august 2010 Jeg synes IKEA generellt er ganske fint jeg! Selv har jeg møbler fra bruktbutikk, fine møbler i og for seg, men hadde jeg hatt råd hadde jeg GJERNE hatt alt nytt fra IKEA!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #15 Skrevet 28. august 2010 Vi har noe fra ikea i de fleste rom og vender stadig tilbake for praktiske gjenstander av "alle typer". Men vi hadde i en periode (rett etter studiene) litt for mye ikea -for vår smak. Stua vår føltes som "tatt rett ut av side xx i katalogen" og det trivdes vi ikke med (da tenkte vi kun på egen trivsel og ikke hva andre evt ville synes). Vi kastet oss da over andre rimelige steder for møbelkjøp; finn.no, loppemarkeder, skeidar, living osv når vi skulle ha noe nytt de neste årene. Slik at vi fikk en mer personlig miks som vi trives bedre med. Mitt råd er at dere tenker på alle de mulighetene dere har når det gjelder steder å kjøpe møbler og andre ting, men at dere gjør evt endringer ut i fra EGET ØNSKE, ikke en bekymring for hva andre synes om hjemmet deres.
Gjest Melina* Skrevet 28. august 2010 #16 Skrevet 28. august 2010 Vi har noe fra ikea i de fleste rom og vender stadig tilbake for praktiske gjenstander av "alle typer". Men vi hadde i en periode (rett etter studiene) litt for mye ikea -for vår smak. Stua vår føltes som "tatt rett ut av side xx i katalogen" og det trivdes vi ikke med (da tenkte vi kun på egen trivsel og ikke hva andre evt ville synes). Vi kastet oss da over andre rimelige steder for møbelkjøp; finn.no, loppemarkeder, skeidar, living osv når vi skulle ha noe nytt de neste årene. Slik at vi fikk en mer personlig miks som vi trives bedre med. Mitt råd er at dere tenker på alle de mulighetene dere har når det gjelder steder å kjøpe møbler og andre ting, men at dere gjør evt endringer ut i fra EGET ØNSKE, ikke en bekymring for hva andre synes om hjemmet deres. Ja, iallfall om man går litt opp i prisklasse. De helt enkleste møblene har en tendens til å se litt "kjipe" ut.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #17 Skrevet 2. september 2010 Da har det blitt gjort:) Kjøpte seng, madrass, sengesett, spisebord og hylle (får jeg på lørdag). Sofaen kjøpte jeg på Living, de hadde tilbud på en sofa som passet bedre inn i stua.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå