AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #1 Del Skrevet 25. august 2010 Hei, dere! Jeg driver og tar opp fag mens jeg tenker på min fremtidige utdannelse og yrke. Jeg tar opp markedsføring og ledelse fra vg3 nå til jul og skal begynne på BI når jeg er ferdig med dette. Det å utdanne seg til en markedsføringskonsulent høres utrolig spennende ut ,- og etter hva jeg har lest så er areidsoppgavene akkurat slik jeg kan tenke meg å drive med. Vite kundenes behov, samarbeide med markedsjef og andre med fokus på reklame, varer og masse andre ting. Men hvordan er selve pensum - og lærebøkene i studiet ''Markedsføring'' på BI? Hvor mange bøker hadde dere, var de tykke? (Bare noe jeg lurer på slik at jeg kan danne meg et lite bilde, evnt få tak i et av dem allerede nå, for eksempel ) Hvor fort fikk dere jobb som markedsføringskonsulent under / etter studering på BI ? Hvor mye får dere ca betalt i lønn? Og hvilke oppgaver og utfordringer blir akkurat du utsatt for i hverdagen? Også for de som har studert ''Markedsføring'' og har helt andre yrker, må også gjerne nevne det! Jeg vil sette stor pris på innspill fra dere Mvh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. august 2010 #2 Del Skrevet 25. august 2010 Har selv bachelor i markedskommunikasjon fra BI. Fikk aldri jobb som markedskordinator eller lignende. Veldig mange har akkurat den utdannelsen. Skal du ha sjans, bør du heller ta noe grafisk utdanning (grafisk designer), da veldig ofte et krav til markedskordinator er at hun kan lage annonser, plakater etc. En annen ting er at du får like fin utdanning på de offentlige høyskolene rundt om i landet som på BI. Det koster flesk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McAdams Skrevet 25. august 2010 #3 Del Skrevet 25. august 2010 Har selv tenkt på en bachelor i Markedskommunikasjon eller PR og Kommunikasjonsledelse på BI. Er det altså ikke verdt det å betale så mye for en utdanning? Er jo veldig dyrt, så sitter litt i tenkeboksen for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. august 2010 #4 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har beachelor i markedsføring internasjonalisering og ledelse fra BI og er godt fornøyd med utdannelsen. Har jobbet som både markeds- og salgskoordinator i to ulike firmaer, men da i vikariater. Ikke lett å få fast og stil jobb innen markedsføring da det er så mange om benet. Nå er jeg i ferd med å starte opp master i ledelse og jobber per i dag i NAV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #5 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har beachelor i markedsføring internasjonalisering og ledelse fra BI og er godt fornøyd med utdannelsen. Har jobbet som både markeds- og salgskoordinator i to ulike firmaer, men da i vikariater. Ikke lett å få fast og stil jobb innen markedsføring da det er så mange om benet. Nå er jeg i ferd med å starte opp master i ledelse og jobber per i dag i NAV ok, så spennende! hva var dine arbeidsoppgaver som markeds-og salgskoordinator, og hva er dine oppgaver i NAV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 26. august 2010 #6 Del Skrevet 26. august 2010 ok, så spennende! hva var dine arbeidsoppgaver som markeds-og salgskoordinator, og hva er dine oppgaver i NAV? Markedskoordinator: støttespiller til markedssjef, utviklet DM'er (reklamemateriell m.m.) Salgskoordinator: den som hadde full kontroll på en gjeng finansrådgivere, samt vår felles sjef. Med andre ord, en altmuligkvinne Førstekonsulent i NAV: direkte møte med brukerne som tar kontakt med NAV personlig, tlf, mail. Jeg har også ansvaret for en rekke områder innenfor det NAV omhandler på vårt kontor. En hektisk, men fantastisk hverdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå