hverdagslykke Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Hei. Jeg pleier å handle BHer på LaLina i Oslo. Der får man god service og riktig BH-størrelse. Men det er nå sånn at det finnes steder på nett hvor man får mye billigere BHer, f.eks. www.brastop.com. MEN jeg lurer på størrelser. Jeg kjøpte en BH på LaLina, og da jeg bestilte samme merke, samme modell og samme størrelse fra bravissimo.com virket den større i cupen? Jeg har også vurdert å kjøpe BHer fra Gossard på www.brastop.com, er det noen som vet hvordan disse er i cupstørrelse i forhold til f.eks. Freya og Fantasie? Takk folkens!
Lulilelu Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Jeg styrte med det samme en stund tilbake. Jeg fant da ut at man bør velge en størrelse mindre en det man normalt bruker siden målesystemet iforhold til cup er anderledes i andre land. Jeg gjorde det, men syns fortsatt at de var litt store. Men det kommer selvfølgelig ann på type bh.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Jeg har bare bestilt fra utlandet fordi vi ikke har noen butikker nærmere enn 10 mil, om ikke lengre som fører min størrelse. Det jeg har funnet ut i jakten på rett BH størrelse og merke, er jo selvfølgelig at det er forskjeller fra merke til merke, og modell til modell. men såvidt jeg skjønner så mener du at en 75F ikke blir 34E som BH størrelse kalkulatorene mener det skal være? Jeg har kjøpt Freya, Lepel, Curvy Kate, krisline og Panache BHer. På BH-lappen står det størrelsen i UK og EU sizes, og som regel så står det at en 34E i UK = 75E i EU. Som sagt har jeg ikke kjøpt BHer i Norge, men jeg går ut i fra at deres UK size står på enten prislappen eller på selve vaskelappen? Vet ikke helt om det var det du mente da, at størrelsene ikke stemte overrens med BH kalkulatorer og sånt da, eller om du rett og slett bare mener at de er "merket" forskjellig.
Lulilelu Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Jeg har bare bestilt fra utlandet fordi vi ikke har noen butikker nærmere enn 10 mil, om ikke lengre som fører min størrelse. Det jeg har funnet ut i jakten på rett BH størrelse og merke, er jo selvfølgelig at det er forskjeller fra merke til merke, og modell til modell. men såvidt jeg skjønner så mener du at en 75F ikke blir 34E som BH størrelse kalkulatorene mener det skal være? Jeg har kjøpt Freya, Lepel, Curvy Kate, krisline og Panache BHer. På BH-lappen står det størrelsen i UK og EU sizes, og som regel så står det at en 34E i UK = 75E i EU. Som sagt har jeg ikke kjøpt BHer i Norge, men jeg går ut i fra at deres UK size står på enten prislappen eller på selve vaskelappen? Vet ikke helt om det var det du mente da, at størrelsene ikke stemte overrens med BH kalkulatorer og sånt da, eller om du rett og slett bare mener at de er "merket" forskjellig. Regner med at spørsmålene er til meg. Altså det jeg mente er at hvis du bruker F i følge norske mål så bør du velge E hvis du handler i utlandet. Jeg har ikke brukt BH størrelse kalkulator men hvis den sier det samme som du skrev over så stemmer det. Det som står på merkelapper er den logiske oversettelsen, men ikke nødvendigvis den riktige. Det er det jeg har erfart ifølge det jeg har lest på nettet og mine egne kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå