Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet bestevenninnen min rett etter bruddet med eksen min, pga en uoverenstemmelse, og vi har ikke hatt kontakt siden. Men i går bestemte jeg meg for at dette var for dumt, og tok kontakt med henne. Hun svarte hyggelig tilbake og alt så bra ut. Så finner jeg ut at hun faktisk er venn med den nye damen til eksen min på FB. Nå vet jeg at man ikke er bestevenn med alle man legger til, men ett sted går grensen mener jeg. Jeg hadde ALDRI gjort noe slikt hvis det var omvendt. Hun sa at hun hadde fortalt dem begge at hun var min venninne, og kom alltid til å være det, men jeg syns noe ikke stemmer her.

Jeg tror hun lyger om hvor mye kontakt hun har med eksen min og hans dame. For man legger jo ikke til en person etter bare å ha truffet på dem 1 gang?

Jeg er hvertfall veldig lei meg og såret nå....Kan godt være at jeg overreagerer, men dette syns jeg er for drøyt... :tristbla::sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal vente med å slå katastrofealarm inntil du har tatt en prat med venninna di og sagt rett ut hva du føler, uten å anklage henne for noe. Kanskje hun rett og slett ikke tenkte at dette ville påvirke deg så sterkt? Gi henne en sjanse i alle fall.

Skrevet

Jo, det vet hun meget godt. Jeg sendte henne en mail hvor jeg forklarte saken og da skrev hun tilbake, siterer: Vel... jeg har truffet henne og ******** en gang... og det var da jeg sa at jeg alltid kom til å være din venninne...

Men som sagt jeg har over 400 venner på FB, men det betyr dermed IKKE at de er alle mine nærmeste venner.

Om du ikke takler det så er det jo opp til deg og det er ingen som kan gjøre noe med det.

:tristbla::sukk:

Skrevet

Lei for å si det, men jeg er enig med venninnen din. Du kan ikke styre hvem hun har lagt til på FB, og dere to har tross alt ikke hatt kontakt på flere måneder i tillegg. Det er helt opp til deg hvordan du takler at hun fortsatt har eksen din, og hans nye flamme i livet sitt.

Skrevet

Vennina di virker som en person som legger til alle og enhver på facebook. Ikke ta det så tungt

Skrevet

Om du ikke takler det så er det jo opp til deg og det er ingen som kan gjøre noe med det.

Her har hun vel sagt det som skal sies. Hun har tydeligvis bestemt seg for hva hun vil, og jeg tror du bare må bestemme deg for hva du vil. Enten er dere fortsatt venner eller så må du bare kutte henne ut (selv om jeg personlig synes det er på et ganske tynt grunnlag)

Gjest jomfrua
Skrevet

Jo, det vet hun meget godt. Jeg sendte henne en mail hvor jeg forklarte saken og da skrev hun tilbake, siterer: Vel... jeg har truffet henne og ******** en gang... og det var da jeg sa at jeg alltid kom til å være din venninne...

Men som sagt jeg har over 400 venner på FB, men det betyr dermed IKKE at de er alle mine nærmeste venner.

:tristbla::sukk:

Mener du at du skal bestemme hvem din venninne skal ha som venn på FB?

Glem FB og forhold deg til den virkelige verden.

Skrevet

Hvis hun har over 400 venner på facebook så legger hun nok til de hun bare har møtt en gang, jo..

Skrevet

Jeg skjønner at det er sårende, jeg hadde blitt skuffet selv!

:klemmer:

Skrevet

Er det bare jeg som ikke ser problemet her? :klø:

Skrevet

Er det bare jeg som ikke ser problemet her? :klø:

Problemet er vel at ts vil bestemme hvem venninnen skal ha som venner på fb, så heretter må alle få en bekreftelse fra henne at det er greit at de er venner. Det er slik jeg leser det

Til ts: Du bestemmer selv hvem du ønsker å ha som venner på fb, men andre bestemmer selv hva de vil. Går du i 8-10? For da kan jeg forstå tankegangen din.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Hva er problemet? Nå synes jeg du tar deg selv litt vel høytidelig.

Skrevet

Jeg mener at det handler om respekt. Jeg driter i hvem hun har som venner, men etter alt det jeg har gått igjennom og hun var der og så alt, så mener jeg at å involvere seg i den nye damen til en mann som snudde livet mitt på hodet, er bare noe en ikke gjør. Men jeg forstår nå at jeg er en av de få som faktisk tenker sånn. Dumme naive og godtroende meg....

Skrevet

Ser absolutt ikke problemet.

Det er jo mange som er venn med folk bare av ren nysgjerrighet også - ikke fordi de er så gode venner.

Hva gjør det at de er "venner" på facebook?

Jeg er faktisk venn med eksdama til eksen min på facebook. De to snakker overhodet ikke med hverandre, men ingen av dem har noe imot that jeg er venn med dem begge!

Skrevet

Hvis hun har over 400 venner på facebook så legger hun nok til de hun bare har møtt en gang, jo..

Tydeligvis folk hun aldri har møtt før også kanskje.

Skrevet

Jeg mener at det handler om respekt. Jeg driter i hvem hun har som venner, men etter alt det jeg har gått igjennom og hun var der og så alt, så mener jeg at å involvere seg i den nye damen til en mann som snudde livet mitt på hodet, er bare noe en ikke gjør. Men jeg forstår nå at jeg er en av de få som faktisk tenker sånn. Dumme naive og godtroende meg....

Men siden dere er bestevenninner så går jeg ut i fra at hun har vært det lenge nok til å bli venner med eksen din også, og selv om du og han ikke er partnere lengre så blir det jo helt feil å forlange at hun ikke skal ha kontakt med han og en eventuell ny partner. Mulig han var verdens største drittsekk mot deg, men det har jo ingenting med vennskapsforholdet mellom henne og han å gjøre. Det er mellom deg og eksen din. U see?

Skrevet (endret)

Har hun et vennskap med din X og har hatt det hele tiden, er det ikke veldig rart om hun også kjenner hans nye dame. Det vil jo da si at for henne er han ikke bare din X, men også hennes venn, og som hun sier så skiller hun på det og har gitt begge parter beskjed om det. Det betyr ikke at de er hennes nye bestevenner, men at hun må få omgås de menneskene hun selv vil uten at du skal legge føringer for det.

Endret av Eternity
Skrevet

Hvis en nær venninne av meg la til eksens nye flamme nært bruddet (spes om det var et vondt brudd) hadde jeg nok lurt litt på hvorfor.. Og en veldig nær venninne av meg hadde nok ikke gjort det uten å spørre meg først. Klart det er litt sårt. Den nye flammen kan jo gå inn og se på bilder og kontakt hun har med venninnen. Og omvendt.. Klarer ikke helt se sammenligningen med å skulle bestemme alle vennene venninnen la til. Blir for teit å dra den.. :)

Men vi kjenner jo ikke forhistorien her. Er eksen en god venn av venninnen blir det kanskje både feil og vanskelig å skulle si nei til en venneforespørsel. Og var de ikke venner på det tidspunktet enda mindre grunn til det.

Skrevet

syntes heller ikke dette var noe å ta på vei for.Man må få lov å være venner med hvem man vil.Dessuten er det faktisk flere som legger til noen på FB kun etter å ha truffet dem en gang

Gjest Daiquiry
Skrevet

Vel, han var utro mot med med denne damen og min venninne støttet meg hele veien og var der for meg hele tiden. Hun ble kjent med han gjennom meg og har opptil flere ganger fortalt at hun ikke forstår hvorfor jeg var sammen med ham. Så får jeg høre at hun har truffet denne damen og har kontakt med min eks, etter bruddet. Hadde det vært omvendt, og det var hun som ble bedratt på denne måten hadde jeg ikke sett på ham engang. Og hvertfall ikke den nye damen. Det var et stygt brudd, og derfor reagerer jeg sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...