AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Vet ikke hvor jeg skal poste dette siden det ikke handler om forbruker men om arv, men håper noen kan svare. Vår far døde i Sverige der han leide en fritidsbolig på åremål. I dag kom brevet fra Skattekontoret og bouppteckningen var grei. Han hadde en konto også i Sverige, men hva gjør vi nå? Han var selvsagt norsk statsborger og har også en konto her, men svenske myndigheter forlangte en bouppteckning, noe vi gjorde selv uten advokat. Jeg trodde norske myndigheter var de rette å kontakte, men hvor henvender vi oss nå? Maktet ikke åpne brevet, men måtte jo gjøre det. Det er ingen uenighet mellom oss søsknene, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå? De tror av en eller annen grunn at det jeg ikke vet, klarer jeg å løse men nå står det stille her. Noen som vet?
Rosalie Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Det skal vel skiftes, så da er skifteretten riktig instans å kontakte. De er helt sikkert behjelpelige med å sette dere i kontakt med rette myndigheter dersom det viser seg at jeg tok feil ang. skifte.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Takk for svar. Jeg trodde først at svenske myndigheter ordnet alt så lenge bouppteckningen var klar. Men da må vi sende papirene til skifteretten der han hadde siste bostedsadresse? Stemmer det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå