Gjest Jente 23 Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Jeg er for tiden hjemmeværende, er arbeidssøker. Har nettopp flytta til et nytt sted. Kjenner ingen her, så det er ganske ensomt. Hvordan skaffe seg venner? Jeg er egentlig ganske sjenert, og har problemer med å finne på hva man skal si når man møter nye folk. Har brukt internett litt, og skrevet med noen. Men har gått dårlig sånn. Finnes det noen rene "vennesider" på nett, venner ønskes? Noe a la sjekkesteder, bare at du her søker etter venner. Takker for alle svar. Har du ikke noe fornuftig å skrive, så kan du heller la være. Takk!
Gjest redstar Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Meld deg på et kurs/hobbykurs osv, da blir du kjent med noen som har samme intresse som degg:)
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Jeg har prøvd akkurat dette på de vanlige "sjekkesidene" og spesifisert i min profil at jeg kun ønsker vanlige venner å snakke med. Det kom en del svar, men ingen som var interessert i det jeg ville ha. Har folk sluttet å snakke sammen der ute på nett? Er det bare kjøtt de vil ha? Antar at en må inn i foreninger og kanskje et vel der du bor, om det finnes noe sånt? Kurs der sånne ting finnes?
steikebanan Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Smil og vær hyggelig med de personene du møter og legg fra deg besjedenheten en stund. Det er lurt å være utadvendt dersom du vil få nye venner. Kanskje har du noen naboer du kan hilse på eller invitere bort på kaffe? Ellers er det en god ide å dra dit folk på din egen aldersgruppe holder til (byen, kafe, treningssenter eller lignende). Jeg skjønner det er vanskelig nå i begynnelsen dersom du ikke kjenner noen i det hele tatt, men ikke stress sånn for det kommer nok naturlig etter hvert! Og når du først blir kjent med en person, er det lettere å få kontakt med andre venner/bekjente av denne personen osv. I såfall, lykke til
Gjest justme Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 hmm.. du sier du er litt sjenert, men når du møter på noen trenger du ikke å si så mye, la de stå for pratinga spør dem spørsmål, f.eks om de liker seg på stedet, hvor lenge de har bodd der, hva de gjør på fritiden osv.. og da spør de deg tilbake du kommer langt med å lytte, vise at du er interessert ( men ikke påtrengende) og med et smil om munnen på nettet kan du jo chatte litt også fortelle personen at du gjerne vil ha flere venner om dere kunne tenkes å møtes en dag for en kopp kaffe/lunsj og bli bedre kjent Mange muligheter, du må bare oppdage de :D lykke til !
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 sliter gså me få venner her jeg bor nå. prøvd både svømmekurs og ridekurs , for voksne . pratet endel med folk, men ikke fått no positivt tilbake om finn på no sammen utenom kurs. skjedde også når jeg tok kveldsskola så det er ikke så lett som enkelte skal ha det til men håper det kommer inn noen gode tips. lykke til
Gjest bella Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 sliter gså me få venner her jeg bor nå. prøvd både svømmekurs og ridekurs , for voksne . pratet endel med folk, men ikke fått no positivt tilbake om finn på no sammen utenom kurs. skjedde også når jeg tok kveldsskola så det er ikke så lett som enkelte skal ha det til men håper det kommer inn noen gode tips. lykke til har det på samme måte,og tok kveldskurs jeg også,men ble ikke så godt kjent med folk..er fra telemark,så: anyone? hehe
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Jeg er i akkkurat samme situasjon. Hvor bor du?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 Tja.. om du bor i Trondheim blir jeg alltids med på en kaffe
Gjest Jente 23 Skrevet 26. august 2010 #11 Skrevet 26. august 2010 Takker for svar og tips. Jeg bor i Oppland. Enn dere andre som trenger venner?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 Jeg har bare venner som bor på hjemstedet mitt og det er på en annen kant av landet. Har hørt at om du finner en smal hobby for spesielt interesserte, er det lettere å danne vennskap. Selv har jeg ikke smale hobbyer, men har lyst å begynne på et kurs selv om dette er en interesse som fenger mange. Tror ikke det er enkelt å finne venner på nettet. Jeg er på facebook av og til og har mange venner og bekjente der, men nesten ingen jeg har særlig kontakt med utenom to personer. Jeg er også sjernert. Det skal visst ikke være enkelt og nå begynner jeg å forstå hvorfor noen sier Norge er et kaldt land.
Gjest sandybabe Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 Tja.. om du bor i Trondheim blir jeg alltids med på en kaffe
Gjest Hilde Skrevet 27. desember 2011 #15 Skrevet 27. desember 2011 Huff ja, det er vanskelig. Jeg er egentlig en sosial jente som har masse venner, men flytta til oslo for noen mnd siden. Blir mye aleine. Kjenner jo noen, men de har jo sitt liv, så jeg skulle ønske jeg hadde noen flere å være sammen med av og til. På jobb er det jo bare gamle tanter (som er utrolig hyggelige, men er på alder med min egen mor). Gi lyd om noen av dere er fra oslo og vil ta en kaffe eller no
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #16 Skrevet 27. desember 2011 Jeg er for tiden hjemmeværende, er arbeidssøker. Har nettopp flytta til et nytt sted. Kjenner ingen her, så det er ganske ensomt. Hvordan skaffe seg venner? Jeg er egentlig ganske sjenert, og har problemer med å finne på hva man skal si når man møter nye folk. Har brukt internett litt, og skrevet med noen. Men har gått dårlig sånn. Finnes det noen rene "vennesider" på nett, venner ønskes? Noe a la sjekkesteder, bare at du her søker etter venner. Takker for alle svar. Har du ikke noe fornuftig å skrive, så kan du heller la være. Takk! Tror det er mange som har det slik. Ser mange anbefaler kurs osv,men ikke bare enkelt med lite penger. Jeg er noen år eldre enn deg,men har hatt det slik lenge. Har bare bekjente,tlfkontakt osv. Da jeg er flink til småsnakk,kommer jeg lett i kontakt. Bor på nytt sted,og alle er etablerte med barn osv,og ye yngre enn meg. Ser du meg på kafe,spør om du kan sitte ned....bare kjekt å få pratet med folk
FruN Skrevet 27. desember 2011 #17 Skrevet 27. desember 2011 Sitter i samme båt - har vansker med å finne venner på nytt sted. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal "begynne". Skal riktignok nå over nyttår melde meg på trening i basseng (må bare passe på at det stemmer med jobb). Men jeg treffer gjerne folk jeg! Søndre Buskerud er plassen..
Gjest student-jenta Skrevet 14. september 2012 #18 Skrevet 14. september 2012 Noen i fra Ålesund området her?? :-):-)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #19 Skrevet 10. november 2012 Noen i fra Ålesund området her?? :-):-) ja! Anonym poster: 8abcd907a05719434976498c0bd77800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå