Gå til innhold

hastehjelp!!! -antrekk festmiddag???

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg trenger litt hjelp jeg...

skal være med min samboer på festmiddag/jubileumsmiddag (forrett, hovedrett, kaffe/kake) med idrettslaget hans. Det er på rådhuset med dans og musikk.

Hva iall verden skal jeg gå med??? Det står ikke noe spesifisert i innbydelsen, og jeg aner virkelig ikke hvor pyntet jeg skal være, ev hvor lite pyntet (forstå meg rett...)

ikke artig å dukke for overpyntet eller motsatt...

Noen som kan gi meg svar på hva som er vanlig? hva forventes tror dere? og må sambo gå med dress -eller holder det med penbukse og finskjorte?

kanskje litt dum som må spør, men har aldri vært på en slik middag -ikke uten å vite litt mer liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:wink: Kjenner igjen følelsen...

Jeg synes alltid det er greit å rådføre seg med noen andre som skal samme sted,men det er det jo ikke alltid en kan...

Greit å ta noe litt "klassisk" da,- den lille sorte?!Eller pen bukse med stilig topp? Han kan jo ha dress,men hive slipset og jakken om ingen andre har... :lol: (Har hatt slips i vesken mange ganger...)

Var i noe jubileumsgreier for en stund siden,og det var jo varierende hva folk hadde på seg...Men de fleste damene hadde kjoler/skjørt,og mennene dress,eller penbukse med skjorte..

Jeg hadde svart "flagre"skjørt, svart småfrekk topp(i tilfelle det ikke var sååå fint) og en kort innsvinget grønn silkejakke utenpå(som så litt mer anstendig/fornem ut :wink: i tilfelle det var litt stivt...) For å si det sånn,jakken var på til å begynne med... :ler:

Men er det så stivt i idrettslag da?!

Skrevet

Det er bedre (mye bedre!) å være overpyntet enn underpyntet!! Har du en svart kjole (fortrinnsvis kort) så er den en vinner til det meste. Da kan du sjelden bomme. Uansett så ville jeg kledd meg litt pyntet - det er tross alt en jubileumsmiddag. Hvis du ikke er et kjolemenneske, så ta på en drakt (bukse og jakke) uten noe unde, og gjerne et stort smykke i halsen. Høye hæler. Så er du kledd!

Din mann bør komme i dress. Men - det er like kult MED slips som uten! Dress med åpen skjorte inni er fullt akseptabelt på en slik fest. Men sørg for at han ikke går med button-down-krage - det går IKKE an...

Lykke til på fest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...