Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Med tanke på tråden om gravid uten å vite det selv, begynte jeg å tenke på de som har innbilt svangerskap.

Har aldri hørt noen som har hatt det, men hørt at det går an.

Vet at dyr har dette fenomenet, og hormonene raser, det produserers morsmelt osv.

Noen som har noen erfaringer eller har hørt noe om dette??

Innbilt svangerskap 1

Innbilt svangerskap 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bikkjen vår har det stadig vekk, etter hver løpetid altså... :-?

Men mennesker har jeg enda til gode å høre om. Bortsett fra serien "home and away" hvor hun ene fikk alle "symptomer" på en graviditet fordi venninnen var gravid.

Gjest Zalomine
Skrevet

Det kan skje med mennesker også, og det er nok ikke lett for vedkommende. Mensen uteblir. Magn vokser. Man blir kvalm, trøtt, tisser. Reagerer p lukter, og kjenner fosterbevegelser. JA, amne kjenner fosterbevegelser. Men UL viser en helt tom mage.

Dette er en alvorlig psylokogisk tilstand som krever en del å komme ut av. Men KJENNER nemlig ungen i magen, men legen sier den ikke er der...

"sympatisymptomer" er nok noe annet...

Skrevet

Men det er mange rare historier, jeg vet om ei dame som forsøker å innbilde sine omgivelser at hun har båret frem et barn utenfor livmoren, i buken liksom..... :roll:

Gjest Zalomine
Skrevet

Hun har nok neppe båret frem et barn i buken, det går bare på film ("junior" , rmember? Der Arnold selv er gravid...)

Men det blir jo en annen sak enn innbilt svangerskap da..

(forøvrig, vi hadde undulater som la egg, tomme egg altså, da jeg var lita.... De var begge opprinnelig GUTTE-undulater, men dyrelegen sa at om de ble desperate nok, så kunne den ene "skifte kjønne" (men ikke fullstendig) slik at den kunne legge, TOMME, egg (og den der saken på nebbet der man ser fargeforskjell på gutter og jenter, den skiftet farge...) Men, det var kanskje også litt på siden av tema...)

Skrevet

En gutt jeg kjenner opplevde å få beskjed etter en ONS (som forøvrig også var hans første seksuelle erfaring) at han skulle bli pappa. Han tok masse ansvar - hun flyttet inn og han tok det "som en mann". Noen måneder ut i svangerskapet viste det seg at hun var syk, og led av innbilt svangerskap.

Mest synd på jenta egentlig - hun gjorde det jo ikke med vilje. Hun tror av hele sitt hjerte at hun er gravid, hun.

Huff.

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, det ER virkelig synd på dem som lider av innbilt svangerskap.

Skrevet

Tror det finnes mange grader av innbildt svangersskap. Jeg hadde en her forleden. Det var den første måneden vi prøvde å bli gravide og når mensen nærmet seg var det temmelig mange symptomer som opptrådte! Jeg "kjente" at livmoren strekte seg, jeg tisset hele tiden, trøtt og jeg glødet! Men puppene mine var de samme som før. Man kan stille klokken etter mensen min og jeg gikk 6 dager på overtid til jeg begynte å ordentlig fortvile; befant meg i ingenmannsland der jeg "kjente" at jeg var gravid, men testene viste negativt... Det var faktisk en lettelse å få mensen da, så kunne jeg sette igang prøvingen igjen. Det var nok stress som forårsaket dette.

Venninnen min har det sånn nå og har gått 1 mnd på overtid. Og hun er ikke gravid, det vet hun. Dritkjedelig!!!

Men vi prøver videre vi.

Gjest Zalomine
Skrevet

Det du beskriver er helt vanlig for prøvere. Men "innbilt svangerskap" er en alvorlig psykisk lidelse der en kvinne VET at hun er gravid, men altså ikke er det.

Det å "kjenne alle symptomene" er jeg sikker på de fleste prøverene, eller eks-prøverene, kan fortelle en del om.... Men det har altså ikke egentlig noen sammenheng med denne sykdommen, som er sjelden, men alvorlig.

• 6 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg drar opp igjen en gammel tråd og spør:

er det mulig å ha innbilt svangerskap og vite at det bare er innbilt?

grunnen til atjeg spør er fordi jeg tror jeg har det selv. men jeg vet også at det er umulig at jeg er gravid da jeg ikke har hatt sex på iallefall to måneder, jeg har hatt regelmessig mens to ganger siden siste gang, men jeg har halsbrann, leggkramper, har dilla på poteter, jeg kjenner godt bevegelser i magen (har ei datter fra før så vet hvordan det kjennes) og andre symptomer som morgenkvalme, ømme pupper o.l. Veldig likt som forrige svangerskap. men altså, er det i det hele tatt mulig å være innbilt gravid samtidig som man vet at det bare er innbilt?

Skrevet

Viss du veit at det er innbildt, har du ikkje innbildt svangerskap. Innbildt sv.skap er ein alvorleg psykisk tilstand. Viss du berre kjenner graviditetssymptomer, men veit du ikkje er gravid, er det noko heilt anna. Det hender kroppen tullar litt med ein ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, da er det bare tulling da sikkert. Håper det snart gir seg, orker ikke å være "gravid" uten å være det, for et slit! :P

Kanskje det har noe med ønske om en ny baby igjen snart? :klø:

• 8 år senere...
Skrevet

Vet at denne debatten er gammel, men tenkte jeg skulle skrive dette, i tilfellet det er flere enn meg som leter etter svar om innbilt svangerskap i fremtiden.

Jeg har selv mitt 3 innbilte svangerskap. Alle symptomer på graviditet, men ikke faktisk gravid. Det ble tidligere nevnt at dersom man selv er klar over at man ikke faktisk er gravid, så er det ikke innbilt. Dette stemmer ikke. Jeg vet veldig godt selv at jeg ikke er gravid, likevell har jeg alle symptomer på det, og innbilt svangerskap.

Første gangen jeg hadde innbilt svangerskap var helt klart den tyngste. For som mange andre visste jeg ikke på den tiden at mennesker faktisk kunne ha innbilt svangerskap, og at det gav fysiske reelle symptomer.

Hele kroppen min fortalte meg at jeg var gravid, så selvfølgelig trodde jeg på det. Et av de verste problemene i etterkant er at jeg ikke lenger føler at jeg kan stole på min egen kropp, og de symptomene den gir meg.

For meg har det å ta blodprøve hos legen, og fått 100% svar på at jeg ikke er gravid, funket. Og symptomene har gitt seg etterhvert.

Men selv hvor bevisst man er på at man ikke faktisk er gravid, så er det en stor psykisk påkjenning. (Og ikke minst at man selv føler at man er gal, som opplever dette)

Dette ble litt lenger enn jeg hadde tenkt.. men jeg tror at innbilt svangerskap skjer mye oftere enn hva vi vet/tror. Desverre er det lite informasjon på nettet, og det som står er skremmende å lese. Derfor skriver jeg dette, og håper at det kan hjelpe noen i samme situasjon i fremtiden.

Anonymkode: 6b9c5...04e

Skrevet

Hvilke symptomer er det du får og hvordan føler du dem? Har selv følt at kroppen trodde jeg var gravid en gang med en haug av symptomer. Til og med legen trodde det men prøvene sa nei. Dette var hardt siden jeg da ønsket å bli gravid

Anonymkode: 1a239...4c5

Skrevet

Jeg får alle mulige symptomer; Svimmel, kvalm, halsbrann, hyppig vannlating, lite energi(konstant trøtt), ømme bryster, større bryster, «melkeproduksjons smerter», oppblåst, voksende mage, menstrasjonslignende smerter, smerter i rygg og hofter. Og dersom det går langt nok; fosterbevegelser. Som sikkert er mine egne muskler som strammer seg på en spesiell måte, uten at jeg vet det. Plagene kommer og går. Men de blir aldri borte før det innbilte svangerskapet er over.

Håper dette kan hjelpe deg noe! Skulle det skje igjen, noe det ofte kan gjøre, be om blodprøve. Det hjalp hvertfall for meg. Neste steg dersom det ikke fungerer, er psykolog. Noe jeg selv skal nå. Krysser fingrene for at det fungerer, og jeg slipper dette enda flere ganger..

Anonymkode: 6b9c5...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...