Gå til innhold

Oppdaget "utroskap" skal jeg konfrontere ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min sambo hadde i en lengre periode problemer i forholdet vårt. Vi gled sakte men sikkert fra hverandre. Ingen konkrete kriser eller krangler - vi ble bare veldig fremmede for hverandre.

Så for noen uker siden klarte vi å starte å finne tilbake til hverandre. Det har skjedd mye godt (men også litt kaotiske ting) i det siste. Men summen er at vi nå begynner å ha det veldig godt igjen.

I tiden med problemer så mistenkte jeg at han kanskje traff en annen. Jeg spurte ham om dette nå etter at vi begynte å få det godt igjen og han sa nei. Han hadde ikke truffet noen bak min rygg men han hadde noen kvinnelige bekjente som han hadde snakket litt med - men det var kun for å lufte tanker.

Jeg hadde såpass sterk magefølelse på at noe var galt at jeg sjekket mobilen hans en natt. Der fant jeg en melding fra ham til en dame hvor det sto at det hadde skjedd en del dramatiske ting mellom ham og meg og at han derfor valgte å "trekke seg tilbake" - leste også svaret fra henne hvor hun sier at hun "kommer til å savne leppene hans" og at hun har mange spørsmål. Bl.a. lurer hun på om hun skal vente på ham.

Det siste hun sier er selvsagt tenkt slik at hun venter i tilfelle det ikke fikser seg i forholdet mellom meg og ham. Nå er dette noen uker siden og forholdet vårt blir bare bedre og bedre. Jeg trodde at jeg kunne leve med å vite dette om han og henne og bare glemme det så lenge vi nå fungerer såpass godt. Men det henger som en skygge over meg. Og han løy jo helt tydelig til meg om at han ikke hadde noen annen.

Skal jeg konfrontere ham?

Ser han fortsatt er venn med henne på facebook. Og lurer selvsagt på om han fortsatt komuniserer med henne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo ikke utro. Han har hatt kontakt med en dame, men ville være sammen med deg igjen. Da må du nesten bare stole på ham.

Skrevet

Jaha? "Savne leppene hans"?!? Det er og blir komunikasjon for viderekomne og ikke sånn som vi vanligvis tenker på det. ;)

Skrevet

Han er jo ikke utro. Han har hatt kontakt med en dame, men ville være sammen med deg igjen. Da må du nesten bare stole på ham.

TS her.

Ja han sier han vil være sammen med meg.

Men jeg VET jo ikke om han har vært utro!

Man kan ha venner man snakker med i en fase hvor man har det vanskelig i parforholdet sitt. Men hvis det bare er venner så trenger man da ikke sende melding om at man må "trekke seg tilbake". Jeg trenger ikke trekke meg tilbake fra venner jeg har snakket med - de er fortsatt venner jeg har og ønsker å snakke med også nå som jeg og sambo har det bra igjen. Og vedkommende man trekker seg tilbake fra kan ikke bare være et uskyldig bekjentskap om hun savner leppene hans og lurer på om hun skal vente på ham! Vente på hva da???

Min usikkerhet går selvsagt på om han fortsatt har kontakt med denne damen.

Skrevet

I mitt hode så er ikke utroskap nødvendigvis sex.

At han har kommunisert mye (om personlige temaer) med en dame som han har holdt hemmelig for deg er i bunn og grunn utroskap. At hun savner leppene hans tyder vel også på at det har vanket en klem og et kyss i ny og ne. De har ikke bare pratet med andre ord. Og de må ha truffet hverandre (ikke bare snakket på telefonen eller sendt sms).

Er du villig til å tilgi? Blir det bråk om han finner ut at du har "snoket" på mobilen hans? Jeg ville ha snakket med ham om dette. Ellers så kan du risikere at det at du går rundt og vet vil plage deg slik at du fortsetter å være mistenktsom og det igjen kan ødelegge det dere nå er iferd med å bygge opp igjen.

Skrevet

Du viser jo allerede at du ikke stoler på fyren ved å tråle tekstmeldingene hans etter fellende bevis. Dersom du er seriøs mht. å gjenoppta forholdet bør du være i stand til å tro på det han sier.

Vil det utgjøre noen forskjell om han har hatt noen mens dere hadde en tid fra hverandre? Det at han da sier nei virker rimelig om han ikke er ute etter å såre deg.

Skrevet

Jeg ville ha tatt det opp med han. Skal man klare å få til en ny start må man åpne med ærlighet, mener nå jeg. Jeg hadde også blitt gal av å vite at noe sannsynligvis har skjedd, men ikke hva, hvem, hvor. Skal man bygge opp igjen et sterkt forhold så bør man starte med å legge alle kortene på bordet og ta det derifra. Hva om du senere begynner å mistenke noe igjen? Nei bedre å gjort dere ferdig med dette nå.

Skrevet

Kyssing er utroskap i min bok.

Men her virker det kanskje som om han kanskje bare har glippet i en periode han trodde han mistet deg. Og at han vet at om du fikk vite dette, klarte du ikke å se at han faktisk trodde det var over, men bare se utroskapet... Og at det ville ødelegge alt.

Kan du leve med å vite dette? Begrave det som en hemmelighet dere har best av å ikke prate om? Som noe som kanskje til og med var delaktig i at dere fant tilbake til hverandre?

(og hvorfor er det egentlig fortsatt såååå mange dumme mennesker som faktisk sparer på meldinger av slik art hvis de vet at de kan være ødeleggende???)

Skrevet

Du viser jo allerede at du ikke stoler på fyren ved å tråle tekstmeldingene hans etter fellende bevis. Dersom du er seriøs mht. å gjenoppta forholdet bør du være i stand til å tro på det han sier.

Vil det utgjøre noen forskjell om han har hatt noen mens dere hadde en tid fra hverandre? Det at han da sier nei virker rimelig om han ikke er ute etter å såre deg.

TS igjen

Vi hadde ikke en tid fra hverandre. Vi bodde under .

Årsaken til at jeg "trålte tekstmeldingene hans" var at jeg fikk vite noe som var et rimelig godt bevis for at ting hadde skjedd. Og jeg var kun inne på mobilen hans den ene gangen. Så jeg har ikke trålt mobilen hans akkurat. Jeg spurte ham rett ut om han hadde hatt noe forhold til en annen bak min rygg mens vi hadde det trøblete og hans svar var nei. Det hadde kun vært vanlig prat om hvordan han hadde det med noen bekjente.

Men denne damen som jeg så melding til og fra - altså tonen i de meldingene var ikke slik man har med vanlige bekjente!!!

Skrevet

Ja han har vært utro. Men han var det i en periode da han var på vei ut fra forholdet med deg, han trodde det kom til å bli slutt. Syns det er noe annet enn om dere hadde levd lykkelig sammen og du ikke hadde visst om at dere hadde problemer i forholdet og han da hadde ei på si. Det går tydelig fram at han velger deg framfor henne, så sant dere får forholdet til å fungere. Men skulle det bli slutt mellom deg og han, vil han prøve med henne. Det går også fram at han ikke ønsker å ha et forhold på si samtidig som du og han prøver å reparere forholdet, og det går fram at han ikke ønsker å ha et forhold på si hvis du og han skal fortsette sammen.

Kort oppsummert syns jeg du skal sette pris på det du leste her, og ta det som et godt tegn. Men at hun og han har hatt et forhold og at de har vært fysiske og at han tenkte bli sammen med henne hvis ting skar seg mellom dere, det trenger du ikke tvile på, det har du svart på hvit.

Det lureste du kan gjøre er nok å fokusere på dere to og ikke på henne. Han velger jo deg! At hun sitter med kjærlighetssorg og er lei seg over at han dumpet henne, kanskje han til og med har lovet henne en hel del som han nå går tilbake på, får så være. Og at hun kanskje har behov for å snakke ut med ham og få svar og ha litt kontakt kan også hende, men det virker ikke som om du har noe å frykte, han har tatt sitt valg. Det er i allefall slik jeg leser dette.

Skrevet

Det som blir vanskelig er å være helt sikker på en person igjen. Å ha mange "damevenner" som en snakker om personlige og til dels intime ting om, det blir det ofte en litt for fortrolig stemnig av. Og jeg hadde hatt problemer med at han hadde den eller de med seg for videre utlevering når vi hadde et forhold. Og spesielt ikke om han hadde hatt et intimt forhold til henne under veis.

Skrevet

Kyssing er utroskap i min bok.

Men her virker det kanskje som om han kanskje bare har glippet i en periode han trodde han mistet deg. Og at han vet at om du fikk vite dette, klarte du ikke å se at han faktisk trodde det var over, men bare se utroskapet... Og at det ville ødelegge alt.

Kan du leve med å vite dette? Begrave det som en hemmelighet dere har best av å ikke prate om? Som noe som kanskje til og med var delaktig i at dere fant tilbake til hverandre?

(og hvorfor er det egentlig fortsatt såååå mange dumme mennesker som faktisk sparer på meldinger av slik art hvis de vet at de kan være ødeleggende???)

(beklager alle dobbeltpostene over - men pc'en hang seg helt opp...)

Ja jeg kan leve med det. Jeg har bestemt meg for å tilgi hva enn det er. Forholdet vårt har vart for lenge og vært for viktig til at dette skal ødelegge. Jeg VET jo egentlig allerede. SÅ det med å konformtere ham går mer ¨på at jeg jeg må vite at dette han har hatt med en annen er over - virkelig over!!! og det får jeg jo ikke vite uten at jeg forteller om hva jeg vet!

Han hadde ikke spart så lenge på de meldingene. Jeg så de bare timer etter at de var sendt.

Skrevet

Ja han har vært utro. Men han var det i en periode da han var på vei ut fra forholdet med deg, han trodde det kom til å bli slutt. Syns det er noe annet enn om dere hadde levd lykkelig sammen og du ikke hadde visst om at dere hadde problemer i forholdet og han da hadde ei på si. Det går tydelig fram at han velger deg framfor henne, så sant dere får forholdet til å fungere. Men skulle det bli slutt mellom deg og han, vil han prøve med henne. Det går også fram at han ikke ønsker å ha et forhold på si samtidig som du og han prøver å reparere forholdet, og det går fram at han ikke ønsker å ha et forhold på si hvis du og han skal fortsette sammen.

Kort oppsummert syns jeg du skal sette pris på det du leste her, og ta det som et godt tegn. Men at hun og han har hatt et forhold og at de har vært fysiske og at han tenkte bli sammen med henne hvis ting skar seg mellom dere, det trenger du ikke tvile på, det har du svart på hvit.

Det lureste du kan gjøre er nok å fokusere på dere to og ikke på henne. Han velger jo deg! At hun sitter med kjærlighetssorg og er lei seg over at han dumpet henne, kanskje han til og med har lovet henne en hel del som han nå går tilbake på, får så være. Og at hun kanskje har behov for å snakke ut med ham og få svar og ha litt kontakt kan også hende, men det virker ikke som om du har noe å frykte, han har tatt sitt valg. Det er i allefall slik jeg leser dette.

hmmmmm....

Mener du da at jeg ikke skal konfrontere ham om det jeg leste i de meldingene...? At jeg bare skal være glad for at han har tatt sitt valg og late som om jeg ikke vet noe om hun andre?

(TS)

Skrevet

Dette hadde jeg ikke akseptert. Kanskje er jeg overdramatisk, men det faktum at han lyver slik, er et dårlig grunnlag for et sunt forhold. Jeg vil ikke ha en partner som istedet for å jobbe med de problemene man har sammen, søker til en annen dame for å ha en "backup"-løsning. Dessuten - hva kan han ha sagt om deg og deres forhold, for å rettferdiggjøre sitt utroskap overfor denne dama? Det får du jo aldri vite. Og gidder du å leve sammen med en mann som kanskje vurderer å heller velge den andre?

Hadde han på eget initiativ lagt alle kortene på bordet, gitt en ektefølt unnskyldning, bevist at han ikke hadde noe kontakt med denne dama lenger og tilbudt seg å følge med til parterapi, så kanskje. Men at han lyver på direkte spørsmål og sniker rundt, er noe helt annet. Hvordan kan du vite at han ikke gjenopptar kontakten med denne dama neste gang det blir tøft mellom dere? Hvordan kan du vite at de ikke har hatt ubeskyttet sex f.eks? Jeg regner med han vil innrømme en del hvis du konfronterer ham med meldingen du fant, men siden han faktisk løy så ettertrykkelig i utgangspunktet, kan du jo umulig vite om han fremdeles pynter på sannheten og unnlater å fortelle akkurat hvor langt de har gått, hva han egentlig føler for henne og så videre.

Gjest meg igjen
Skrevet

Vet ærlig talt ikke. Det kommer kanskje mest an på hva du selv klarer å leve med. Klarer du å godta det du har lest: Han har hatt et forhold MEN det var fordi han trodde han snart skulel bli singel og dere hadde det dårlig, han har gitt KLAR beskjed om at det ikke blir noe mer fordi han nå ser lys i tunellen med deg.

Hva mer trenger du egentlig svar på? Og i en samtale om dette vil han føle seg presset og han vil prøve å si det han tror du vil høre. Så klarer du å innfinne deg med dette råder jeg deg til å la det ligge. Hvis det derimot blir liggende som noe mellom dere, bør du heller si at du vet, men at du har tatt et standpunkt om å stole på ham fordi du forstår hva, hvordan og hvorfor.

Lykke lykke til!!! (det var jeg som skrev innlegget over).

Skrevet

"Trekke seg tilbake" ville kanskje ikke jeg tolket som å bryte all kontakt. Jeg ville vært litt bekymret for ordlyden der jeg. Men du kjenner ham best TS og vet kanskje hva han legger i det han sier.

Hadde jeg vært "elskerinnen" så hadde jeg nok sett et lite håp i at han bare sa "trekke seg tilbake" - og ikke "jeg må bryte all kontakt med deg - det er slutt".

Det hadde jo vært interessant å sett svaret hans til henne - når hun lurte på om hun skulle vente på ham.

Gjest meg igjen
Skrevet

Dette hadde jeg ikke akseptert. Kanskje er jeg overdramatisk, men det faktum at han lyver slik, er et dårlig grunnlag for et sunt forhold. Jeg vil ikke ha en partner som istedet for å jobbe med de problemene man har sammen, søker til en annen dame for å ha en "backup"-løsning. Dessuten - hva kan han ha sagt om deg og deres forhold, for å rettferdiggjøre sitt utroskap overfor denne dama? Det får du jo aldri vite. Og gidder du å leve sammen med en mann som kanskje vurderer å heller velge den andre?

Hadde han på eget initiativ lagt alle kortene på bordet, gitt en ektefølt unnskyldning, bevist at han ikke hadde noe kontakt med denne dama lenger og tilbudt seg å følge med til parterapi, så kanskje. Men at han lyver på direkte spørsmål og sniker rundt, er noe helt annet. Hvordan kan du vite at han ikke gjenopptar kontakten med denne dama neste gang det blir tøft mellom dere? Hvordan kan du vite at de ikke har hatt ubeskyttet sex f.eks? Jeg regner med han vil innrømme en del hvis du konfronterer ham med meldingen du fant, men siden han faktisk løy så ettertrykkelig i utgangspunktet, kan du jo umulig vite om han fremdeles pynter på sannheten og unnlater å fortelle akkurat hvor langt de har gått, hva han egentlig føler for henne og så videre.

TS kan aldri vite det du skriver, ingen kan noen sinne vite alt om andre, ei heller den man lever sammen med. Jeg tror man i blant må velge å leve med at det ikke er alt man har 100% kontroll på.

Mannen hennes ønsket seg ut, TS ønsket seg kanskje også ut i den perioden. Kanskje det bare er tilfeldig at det ikke var TS som fant seg en "flukt" i den perioden?

En kynisk drittsekk er en som kjører dobbeltløp uten noen intensjon om noe annet. En som tror han er på vei ut og som på veien snubler over en annen er kanskje dum, men ingen drittsekk. I allefall ikke når han avslutter det så ryddig og ærlig som TS jo vet at han har gjort.

TS, mannen din er ikke feilfri, men han virker som en bra kar for det. Håper du ser det og ikke bare at han har vært litt for kjapt ute da han trodde ting gikk til helvete mellom dere.

Skrevet

Vet ærlig talt ikke. Det kommer kanskje mest an på hva du selv klarer å leve med. Klarer du å godta det du har lest: Han har hatt et forhold MEN det var fordi han trodde han snart skulel bli singel og dere hadde det dårlig, han har gitt KLAR beskjed om at det ikke blir noe mer fordi han nå ser lys i tunellen med deg.

Hva mer trenger du egentlig svar på? Og i en samtale om dette vil han føle seg presset og han vil prøve å si det han tror du vil høre. Så klarer du å innfinne deg med dette råder jeg deg til å la det ligge. Hvis det derimot blir liggende som noe mellom dere, bør du heller si at du vet, men at du har tatt et standpunkt om å stole på ham fordi du forstår hva, hvordan og hvorfor.

Lykke lykke til!!! (det var jeg som skrev innlegget over).

Hvor har du det fra at han trodde han skulle bli singel???

Problemet mitt er at jeg ikke kan leve med uvissheten rundt hvorvidt de fortsatt har kontakt eller ikke. Jeg kan tolerere og tilgi det som har skjedd. Men har han fortsatt kontakt med henne så er det... ja da skal det mye til!!!

Gjest meg igjen
Skrevet

"Trekke seg tilbake" ville kanskje ikke jeg tolket som å bryte all kontakt. Jeg ville vært litt bekymret for ordlyden der jeg. Men du kjenner ham best TS og vet kanskje hva han legger i det han sier.

Hadde jeg vært "elskerinnen" så hadde jeg nok sett et lite håp i at han bare sa "trekke seg tilbake" - og ikke "jeg må bryte all kontakt med deg - det er slutt".

Det hadde jo vært interessant å sett svaret hans til henne - når hun lurte på om hun skulle vente på ham.

Enig, samtidig så er vel dette en "pen" måte å slå opp på, på lik linje med "legge forholdet på is" osv. Mange tror de er snille når de gir den de slår opp med snev av håp, eller de pakker det inn med litt tvetydige vendinger (som den som er forelska garantert tolker til sin fordel!!)

Med fare for at jeg tar feil, jeg tror mannen til TS prøver å riste av seg den nye på en "skånsom" måte, basert på hva jeg har sett og opplevd hos meg selv og venner som har blitt dumpa.

Han må dumpe henne, men er skamfull fordi han kanskje har lovet henne ting, eller han er redd for at hun skal bli sint eller lei seg. Derfor gjør han det "skånsomt". Ikke sikkert det faktisk er slik, men jeg er villig til å vedde ganske mye ;)

Gjest meg igjen
Skrevet

Hvor har du det fra at han trodde han skulle bli singel???

Problemet mitt er at jeg ikke kan leve med uvissheten rundt hvorvidt de fortsatt har kontakt eller ikke. Jeg kan tolerere og tilgi det som har skjedd. Men har han fortsatt kontakt med henne så er det... ja da skal det mye til!!!

Du skriver at dere var fremmede for hverandre og at det skjedde noe dramatisk for at dere skulle finne sammen igjen, også siterer du sms fra han der han skriver at dere har funnet sammen igjen og at det er grunnen til at han vil trekke seg tilbake. Jeg leser det som at han har tenkt dere har vært på vei fra hverandre men at han nå øyner nytt håp. Mulig jeg tolker helt feil og legger for mye i det. Er du usikker så spør han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...