Gå til innhold

Norske kvinner + tyrkiske menn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er feite og stygge damer som ikke får seg en norsk mann, så de må da reise til Tyrkia og "importere" noe av det mølet de finner der.

I begnnelsen reagerte jeg selv på at såpass mange feite kvinner fant seg tyrkiske menn, og hang det derfor på den knaggen at det kom av utseendet, og de fikk seg derfor ikke annet.

I det siste har jeg observert to relativt pene jenter finne seg slikt møl, som det burde kalles.

De kunne fått så mye bedre, og sluppet alt dette tullet med udi, ut med penger for en snylters skyld, osv, men nei da, disse sleazy eklingene vil dem ha til tross for at de utseendemessig kunne fått bedre. Nja, kanskje personligheten er på bånn.

ts.

Skrevet

Noe mer idiotisk innlegg har jeg ikke lest.

Jeg kunne aldri gifte med en utlending selv og har aldri datet en. Men jeg skjønner godt at noen jenter gjør de.

Mange tyrkiske menn er 1000 ganger penere en norske

så det er derfor de tar dem? pga utseendet?

vel da ønsker jeg forholdet deres lykke til, for et forhold basert på utseende, vel jeg trenger vel ikke si mer...

når det er sagt, så ser ikke disse tyrkiske/norske mennene ut i måneskinn, av de jeg har sett.

ts.

Skrevet

Jeg har ei venninne som nylig har giftet seg med en tyrker, og jeg heller kan ikke skjønne hva hun tenker med.. Men jeg håper ekteskapet hennes varer. Mannen har allerede vist tegn til sjalusi, og min venninne har måtte fjerne sin facebook profil pga han.

Nei jeg fatter ikke hvorfor norske jenter som egentlig har alle muligheter til å leve fritt, vil gifte seg med en tyrkisk mann.. Og hva er greia med at de gifter seg så kjapt, og får unger med en gang?? Er det mannen som utnytter jenta for å komme til Norge eller er det jenta som utnytter mannen i et desperat forsøk for å stifte familie? Uansett har jeg aldri hørt om et ekteskap som varer mellom en norsk jente og en tyrisk mann, men håper jeg tar feil angående min venninne..

Jeg vet om mange slike ekteskap som varer. En av mine beste venninner har f. eks vært sammen med sin tyrkiske mann i sånn ca 20 år. Og hun er verken stygg, feit, eller dum.

Skrevet

Jeg tror egge utntter hveandre i grunn. Ikke i alle tilfeller, men i en del.

F.eks kvinner som velger tyrkiske menn tror jeg av en eller annen grunn ikke kan velge på øverste hylle blandt norske menn, og finner deg derfor en "tyrkisk hingst", som hun igjen må brødfø.

Så denne utnyttingen går vel begge veier tror jeg. Fyren får oppholdstillatelse, og jenta får seg denne etterlengtede familien hun så lenge har ønsket seg.

ts.

Hvor i all verden kommer denne dumme myten fra? Jeg er ikke sammen med en tyrker, men derimot en araber. Her skal det sies at vi møttes i Norge, 4 år etter at han fikk opphold her. Så neida, jeg ikke en billett til opphold. Men at jeg er sammen med ham har da ingen verdens ting med mangel på respons fra norske menn å gjøre! Jeg har hatt norske kjærester, kjekke, normale menn, med utdannelse og god jobb. Jeg ble altså ikke sammen med min samboer av nødvendighet, men fordi jeg fallt pladask for HAM. Den han er. Hvor han kommer fra er likegyldig. Hva er egentlig greia her? Tror du norske menn er så ekstremt, vanvittig hard to get? majoriteten av damene jeg kjenner finner seg norske menn, uavhengig av hvordan de ser ut. De jeg kjenner som er sammen med utenlandske menn er på ingen måte dårligere eller styggere enn de med norske menn.

Skrevet

I begnnelsen reagerte jeg selv på at såpass mange feite kvinner fant seg tyrkiske menn, og hang det derfor på den knaggen at det kom av utseendet, og de fikk seg derfor ikke annet.

I det siste har jeg observert to relativt pene jenter finne seg slikt møl, som det burde kalles.

De kunne fått så mye bedre, og sluppet alt dette tullet med udi, ut med penger for en snylters skyld, osv, men nei da, disse sleazy eklingene vil dem ha til tross for at de utseendemessig kunne fått bedre. Nja, kanskje personligheten er på bånn.

ts.

så det er derfor de tar dem? pga utseendet?

vel da ønsker jeg forholdet deres lykke til, for et forhold basert på utseende, vel jeg trenger vel ikke si mer...

når det er sagt, så ser ikke disse tyrkiske/norske mennene ut i måneskinn, av de jeg har sett.

ts.

du sier de kunne fått noen med bedre utseende, men når de velger tyrkere pga bedre utseende så er de plutselig overfladiske? Du motsier deg selv.

Skrevet

Hvor i all verden kommer denne dumme myten fra? Jeg er ikke sammen med en tyrker, men derimot en araber. Her skal det sies at vi møttes i Norge, 4 år etter at han fikk opphold her. Så neida, jeg ikke en billett til opphold. Men at jeg er sammen med ham har da ingen verdens ting med mangel på respons fra norske menn å gjøre! Jeg har hatt norske kjærester, kjekke, normale menn, med utdannelse og god jobb. Jeg ble altså ikke sammen med min samboer av nødvendighet, men fordi jeg fallt pladask for HAM. Den han er. Hvor han kommer fra er likegyldig. Hva er egentlig greia her? Tror du norske menn er så ekstremt, vanvittig hard to get? majoriteten av damene jeg kjenner finner seg norske menn, uavhengig av hvordan de ser ut. De jeg kjenner som er sammen med utenlandske menn er på ingen måte dårligere eller styggere enn de med norske menn.

Du er ikke i blandt de jeg sikter til da.

Jeg sier ikke at alle som velger utlendinger er stygge, eller lignende, men jeg sier at min oppfattelse av de som velger spesielt tyrkiske menn ikke kan velge på øverste hylle. Og det kommer ikke av utseendet, men f.eks intellekt spiller en stor rolle tror jeg også.

Men selvsagt er det og tilfellet at de vil ha disse ekle mennene, ellers hadde de vel ikke gjort det.

Nei jeg tror ikke norske menn er hard to get. Hvorfor drar du inn såpass usaklige "argumenter"?

Det jeg sier (og snakker OM) er at jeg ikke forstår hvorfor kvinner velger å BRØDFØ en mann (uansett hvor han kommer fra i grunn), og kjempe for harde livet for at han skal få oppholdstillatelse, og samtidig være så NAIV.

ser du ikke poenget mitt, og forskjellen her????

TS.

Skrevet

du sier de kunne fått noen med bedre utseende, men når de velger tyrkere pga bedre utseende så er de plutselig overfladiske? Du motsier deg selv.

Ja, og for å rette opp i den misforståelsen, så kunne de og fått menn de slapp og oppdra, kjempe for med udi/advokater for å la de få være her i landet, OG slapp å forsørge.

For det er i grunn viktigere enn utseendet.

ts.

Skrevet

hvorfor finner de seg ikke italienske menn?

eller spanjoler?

hvorfor akkurat så mange som henger etter tyrkere?

Jo, fordi tyrkerne er de som VIL HIT! Italiernere har det fint i italie, spanjolene trives i spania, men tyrkerne er fattige, og lengter sårt etter oppholdstillatelse andre steder i europa.

De henger etter disse, fordi det er kun de de får, ellers hadde de fleste hatt med seg en spanjol eller en italiener hjem.

ts

Skrevet

Ja, okey, deg om det. For meg virker de fleste av de som finner seg tyrkiske menn, som de igjen må få hit, og så fø på i flere år til de endelig har fått oppholdstillatelse ganske så lite intelligent. Forelsket eller ei.

Jeg har gått på skole med tyrkere, og jeg har vært i tyrkia, men sånn kjempe kunnskap skal jeg ikke påberope meg, men jeg vet nok til at mange av de kun utnytter norske jenter, og jenter fra andre land. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men av de tilfellene jeg vet om så grøsser jeg på ryggen, og skjemmes over jentenes menn, som lurer de trill rundt.

For meg blir det så innmari naivt og si at dere satser på kjærligheten, etc.

Ja, Du satser på kjærligheten, men hvordan kan du så naivt vite at din tyrkiske mann gjør det?

Det er det jeg reagerer på i grunn: at dere overhode ikke ser at de fleste av dere blir rundtlurt (selvom en liten prosent faktisk gifter seg av kjærlighet), dere må fø på en kar dere vå vidt kjenner, og kjempe via UDI med advokater etc for å få mannen deres til å få oppholdstillatelse. AT DERE GIDDER!

Å være forelsket er ikke det samme som og ikke ha bakkekontakt. Man må da bruke hodet litt oppi det hele også.

Og du tror på at han gruer seg til å flytte til norge?

Yeah right! Lykke til sier nå jeg... :ler:

Det er akkurat det jeg mener... dere tror på alt dem sier. At han ikke vil flytte til norge er det største pisset jeg har hørt. Men for all del, håper du er av den lille gruppen som det faktisk er et forhold basert på kjærlighet. ;)

ts.

Fø på en kar jeg så vidt kjenner? Selv om noen gifter seg etter å ha møtt hverandre en gang, så er det faktisk noen av oss som KJENNER kjærestene våre også. I mitt tilfelle så er det faktisk han som har måttet fø på meg de siste månedene. Men det er vel bare prisen han betaler for å få seg en billett til Norge? Haha..

Og ja, jeg vet at han gruer seg til å flytte til Norge. Tror du ikke tyrkiske menn er menneskelige? Hva hadde du følt om å forlate familie, venner, og alt som er kjent og kjært, for å flytte til et land der alt er fremmed, språk, kultur ++? Forstår du virkelig ikke at dette kan være vanskelig? (Til og med for noen tyrkiske menn!) Ja, selvfølgelig vil han tjene bedre i Norge enn hva han gjør i Tyrkia. Men heldigvis er ikke penger det viktigste for min mann. Du virker som en veldig dømmende person.Du hører om proforma-ekteskap, og hører om de dårlige forholdene, og skjærer alle over den kam av den grunn. Forholdene som faktisk fungerer blir ikke snakket like mye om.

Hadde du ordlagt deg annerledes så hadde jeg gledelig diskutert videre med deg. For JA, det er mye lureri ute å går, og mange tyrkere (også menn fra andre land) innleder forhold for å utnytte kvinner. Og dette syns jeg er helt forkastelig! Men du må forstå at alle tyrkere er ikke like. På samme måte som at ingen nordmenn er det. Tyrkere er også mennesker, og det fins både de som er uærlige og de som er ærlige. På samme måte som det fins uærlige nordmenn også.

Jeg har lest resten av innleggene dine også, og jeg må si at du provoserer meg stort.

"Dere tror på alt dem sier." Hvem er dem? Kjæresten min og alle andre tyrkere? Nei takk gud for at vi er forskjellige. Bare se på meg og deg. To nordmenn. Men totalt forskjellige.

Skrevet

Det jeg sier (og snakker OM) er at jeg ikke forstår hvorfor kvinner velger å BRØDFØ en mann (uansett hvor han kommer fra i grunn), og kjempe for harde livet for at han skal få oppholdstillatelse, og samtidig være så NAIV.

TS.

Skrevet

Dette er feite og stygge damer som ikke får seg en norsk mann, så de må da reise til Tyrkia og "importere" noe av det mølet de finner der.

Enn å snakke om millioner av mennesker man ikke kjenner, og kalle dem møl. Personer som deg gjør meg kvalm. Jeg spyr litt i munnen min av deg.

Skrevet

Jeg kan jo fortelle noe som jeg har opplevd opptil flere ganger.

For en del år siden begynte jeg veldig tidlig på jobb og gikk da til jobb og da er det jo alltid mye rart du møter på.

Ihvertfall over 5 ganger opplevde jeg at jeg traff på tyrkere som flørte som bare pokker, alle sammen begynner med om du er gift og om du sier nei da har du de jammen meg etter deg i evigheter hvor de sier hvor vakker du er og ville blitt en drømme kone. Siden dette har skjedd så mange ganger så er det sikkert flere som har opplevd det ellers er jeg bare maks uheldig.

Nå ser jeg også ut som jeg er mye yngre enn jeg faktisk er og spesielt på den tiden. Men jeg syns det var meget ekkelt å ha de etter meg, etter hvert sa jeg at jeg var gift for å slippe å ha de etter meg.

Det jeg tenker er jo at det sikkert finnes dumme jenter i dette landet, som tror på alt de sier og tror de er så spesielle når en mann stopper de på gaten. Er sikkert ikke alle som avviser disse eklingene.

Jeg tenker da gjerne på jenter som ikke føler seg vakre og ikke pleier å høre slike ord fra mannfolk blir kjempe glad når de hører dette.

Så jeg kan si at jeg ikke har noe til overs for tyrkere i det hele tatt.

Skrevet

Jeg må bare spørre: dere som er så negative til norske damer med tyrkiske menn, er dere like negative til norske menn med thailandske/philipinske damer?

For jeg har hatt denne diskusjonen mange ganger, ettersom min beste venninne er gift med en tyrkisk mann (hun er verken stygg, feit eller dum, og han er verdens flotteste fyr), og det er alltid "bedre" og mer akseptert å ha dame fra thailand enn mann fra tyrkia..

Skrevet

Jeg kan jo fortelle noe som jeg har opplevd opptil flere ganger.

For en del år siden begynte jeg veldig tidlig på jobb og gikk da til jobb og da er det jo alltid mye rart du møter på.

Ihvertfall over 5 ganger opplevde jeg at jeg traff på tyrkere som flørte som bare pokker, alle sammen begynner med om du er gift og om du sier nei da har du de jammen meg etter deg i evigheter hvor de sier hvor vakker du er og ville blitt en drømme kone. Siden dette har skjedd så mange ganger så er det sikkert flere som har opplevd det ellers er jeg bare maks uheldig.

Nå ser jeg også ut som jeg er mye yngre enn jeg faktisk er og spesielt på den tiden. Men jeg syns det var meget ekkelt å ha de etter meg, etter hvert sa jeg at jeg var gift for å slippe å ha de etter meg.

Det jeg tenker er jo at det sikkert finnes dumme jenter i dette landet, som tror på alt de sier og tror de er så spesielle når en mann stopper de på gaten. Er sikkert ikke alle som avviser disse eklingene.

Jeg tenker da gjerne på jenter som ikke føler seg vakre og ikke pleier å høre slike ord fra mannfolk blir kjempe glad når de hører dette.

Så jeg kan si at jeg ikke har noe til overs for tyrkere i det hele tatt.

Det er ekkelt når noen oppfører seg sånn. Har selv opplevd en veldig ekkel situasjon med en tyrkisk mann her i Norge for noen år siden. Og har møtt flere innpåslitne utenlandske menn på byen. Jeg møtte alikvel min store kjærlighet i Tyrkia. Ikke vær så trangsynt å tro at alle er sånn, for det er de ikke! Trist å lese at du ikke har noe til overs for tyrkere pga av at du har møtt noen idioter. Jeg synes det er trist hvis noen i Tyrkia tenker slik om meg fordi de har møtt noen idiotiske nordmenn (enkelte norske turister i Tyrkia).

Skrevet

Jeg må bare spørre: dere som er så negative til norske damer med tyrkiske menn, er dere like negative til norske menn med thailandske/philipinske damer?

For jeg har hatt denne diskusjonen mange ganger, ettersom min beste venninne er gift med en tyrkisk mann (hun er verken stygg, feit eller dum, og han er verdens flotteste fyr), og det er alltid "bedre" og mer akseptert å ha dame fra thailand enn mann fra tyrkia..

Fordi de tror at vi jenter er dummere og mer naive enn menn, og et lettere bytte, tror jeg. Provoserende.

Skrevet

Du er ikke i blandt de jeg sikter til da.

Jeg sier ikke at alle som velger utlendinger er stygge, eller lignende, men jeg sier at min oppfattelse av de som velger spesielt tyrkiske menn ikke kan velge på øverste hylle. Og det kommer ikke av utseendet, men f.eks intellekt spiller en stor rolle tror jeg også.

Men selvsagt er det og tilfellet at de vil ha disse ekle mennene, ellers hadde de vel ikke gjort det.

Nei jeg tror ikke norske menn er hard to get. Hvorfor drar du inn såpass usaklige "argumenter"?

TS.

Hehe, ja, beklager å ha dratt inn et "usakelig argument" i en så sakelig og seriøs debatt. :ler:

Jeg skjønner egentlig ikke hva du vil frem til? Blir noen damer lurt av en fyr på jakt etter opphold? Ja. Gjelder det alle som gifter seg med en som ikke er norsk? Nei. Jeg kjenner flere som kjemper med nebb og klør for å få familiegjenforening med sin mann. Disse mennene kommer fra hele verden, ikke bare Tyrkia. Hvorfor gjør de det? Tja, fordi de elsker dem? Fordi det er DEN mannen de vil være sammen med og fordi det er den muligheten de har for å være sammen. Jeg kjenner flere som har vært gjennom denne prosessen, og som holder sammen etter at mannen har fått permanent opphold. Samtidig kjenner jeg de som opplever at forholdet ikke overlever av diverse årsaker. Man har ingen garanti for at forholdet varer, men har man noen gang det?

Det jeg syntes blir helt feil i denne debatten er at du går ut i fra at alle damene er naive og/eller dumme og at mennene er ekle og fæle. Det virker også som om du har et veldig forenklet syn på situasjonen. Ta dette med å forsørge, eller brødfø som du kaller det, mannen. Min samboer hadde som sagt opphold, men når vi møttes slet han med å finne seg jobb. Jeg hadde en grei inntekt og det gjorde at det meste av utgiftene fallt på meg. Det var en situasjon som var verre for ham enn for meg. Han kommer fra et arabisk land, hvor mannsidealet er en sterk forsørger som tar seg av familien. Det var ikke en god følelse for ham at jeg var den som i hovedsak forsørget oss. I årene som har gått har han jobbet seg oppover og i dag tjener han mer enn meg. Jeg har satt meg på skolebenken igjen, noe jeg ikke kunne ha gjort uten hans økonomiske støtte. Jeg tror ikke man finner noen som er så lykkelig over å kunne betale regningene som min samboer. Poenget her er at det at kvinnen må forsørge i starten ofte er pga den praktiske situasjonen, oppholdkrav fra UDI og eventuelt mangel på arbeidstillatelse. De fleste menn jeg kjenner som er i denne situasjonen syntes ikke den er så fryktelig flott. De parene jeg kjenner har også stort sett den sammen "utviklingen" som oss, at mannen begynner å bidra etterhvert som han kan. Men i starten, når man kommer til Norge, er det som sagt ofte praktiske årsaker som gjør at den norske parten blir den som forsørger. Det sier i grunn ikke noe om noen av partene.

Skrevet

Jeg har meldt meg inn på dette forumet rett og slett for å få en forståelse for akkurat dette dere tar opp. Jeg er en jente på bare 20 år, med svært lite kunnskaper om hvordan tyrkere tenker og deres levemåte. Jeg har omsider fått stor interesse av det.

Jeg har nylig vært i Tyrkia, Alanya, og ble kjent med en kjekk og veldig sjarmerende tyrker som jobbet i en bar - som de fleste andre vi skandinavere kommer i kontakt med.

Jeg var rådet til å holde meg unna tyrkere, men noe ved han gjorde så jeg ikke kunne la være. Så han og jeg ble et slags kjærestepar denne ferien, hang med hverandre hver dag og natt, og jeg fikk lange kjærlighetsbetroelser på sms de timene vi var fra hverandre.

Den dagen jeg skulle dra hjem, sa han at vi måtte holde kontakten, og snakkes via Facebook. Når jeg kommer hjem, spør jeg hva hans navn på facebook er, og han nekter å svare. Jeg syntes det var merkelig.

Omsider klarer jeg å lete ham frem via noen av hans venner der nede - som jeg også fikk god kontakt med.

Jeg blir sittende å glane på profilen hans i timer, og skjønner ikke hvordan han kan ha profilbilde av seg selv og en norsk dame, som det står i sivilstatusen at han er forlovet med, og hvor han skriver i statusfeltet at han elsker sin kjære ***navn.

Jeg ble altså skikkelig lurt. Et lite øyeblikk syntes jeg veldig synd på meg selv, og tenkte at jeg burde ha forutsett dette, før jeg innså at det virkelig ikke var meg det var synd på... Jeg begynte å snoke på denne damens profil, som hadde masse bilder fra forlovelsesfesten deres, og bilder fra da han besøkte henne i hjembyen i Norge.

Da gikk det plutselig opp ett lys for meg. Han snakket mye om at han forsøkte å få oppholdstillatelse i Norge fordi han ville tjene penger. Jeg sa til ham at jeg ville flytte til Alanya neste år bare for å leve livet, jobbe på stranden og utested. "Nei, nei, nei, det må du ikke finne på, vi lever et hardt liv her, og jobber døgnet rundt for en utrolig dårlig inntekt". Når jeg spurte hvordan han bodde i Norge, svarte han at alt avhenget av en venn han hadde der, som han kunne få bo hos. "Det er jo så dyrt å bo i Norge". Da skulle han tjene så mye penger som mulig, for så å komme tilbake til Alanya når han hadde fått nok. DUM som jeg er, antok jeg at det kunne være en norsk, mannlig venn som var gjestfri. DUM. Med stor D. Det er nettopp derfor jeg har begynt å søke opp dette temaet på internett for å skaffe lærdom.

Jeg tenker på denne kvinnen hver eneste dag. Og jeg går med mye sinne for at han holdt dette skjult. Jeg blir oppriktig uvel av utroskap, og å skulle UFRIVILLIG være den andre kvinnen, gjør vondt langt inne i hjerterota.

Jeg skjønner at det er delte meninger - de som ikke har med tyrkere å gjøre, synes det er absurd, i mens de som er forelsket forsvarer saken, og sier at man ikke skal dra alle under samme kam.

Jeg bare håper, håper så inderlig vel, at de av dere som er lykkelig forelsket, og snart gift, ikke er i samme situasjon som denne kvinnen fra Bergen. Hennes kommende ektemann har seg med antagelig x antall skandinavere i sitt hjemland, i mens hun sitter å venter på at han skal ta livet hennes med storm.

Som det skrives ovenfor her - jeg selv har også to damer på facebook som begge er forlovet med tyrkere. Det jeg lurer på, for de av dere som er kjæreste/forlovet/gift med en tyrker - er dere overhodet ikke redd for tyrkere og skandinaviske jenter - i den forstand han jobber i et miljø hvor han kommer i kontakt med disse - eller VET dere at utroskap kan/mest sannsynlig forekommer, men godtar det? Jeg forstår at ikke alle tyrkere trenger å være av den utro typen - jeg vet bare at jeg ufrivillig kom bort i en hvor jeg undrer meg veldig over om forloveden er anende eller ikke...

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 25.8.2010 den 3.14, AnonymBruker skrev:

Hva er det kvinner som vil ha tyrkiske menn tiltrekkes av? Hjepesløsheten til mannfolka?

Der sa du det. Stakkarslige og hjelpeløse.

De er ikke vant til komplimenter ikke sant så de faller for det. :P Bevares mange av de jentene er vanlige pene de, men stort sett så gifter tyrkiske menn seg med tyrkiske damer. Enkelt og greit. Det er sjeldent de gifter seg og blir sammen med ei norsk i lengden. Verden lar seg lure... :fart2:

Anonymkode: 5f046...702

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er åtte (8) år gammel!

Anonymkode: c4529...a66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...