Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har akkurat begynt å bruke continious renewal serum fra md. Jeg burde kanskje ha kjøpt den for sensitiv hud, men jeg kjøpte for normal hud. Når jeg har denne på huden klør det veldig. Jeg har aldri brukt md før så jeg vet ikke om dette er normalt?Bør jeg slutte å bruke denne? Til dere som har prød dette serumet: Fungerer dette mot kviser og sorte prikker? Hvor lang tid er det vanlig at det tar før man merker forbedring?

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kløe er et dårlig tegn. Når man tar i bruk et glykolsyreprodukt kan man merke at det prikker i huden, men faktisk kløe ville fått meg til å stoppe umiddelbart. Jeg har ikke prøvd dette bestemte serumet, altså.

Skrevet

Det kan prikke litt i huden når du tar det på, men om det KLØR og er hele dagen høres ikke helt bra ut. Har du vent deg til produktet? Man skal bruke det annenhver dag de første to ukene for at huden din skal venne seg til glycolsyren, før du begynner å bruke det to ganger om dagen hver dag.

Det hjelper kjempebra mot sorte prikker og kviser. Det kan bli verre før det blir bedre, men det blir en veldig god forbedring etterhvert, etter min erfaring. Hvor lang tid det tar før du blir bedre er veldig individuelt, det kan ta alt fra noen uker til et halvt år.

Om det klør veldig, ville jeg gått å byttet det til den for sensitiv hud.

Skrevet

det klør ikke hele tiden nei. Det klør i ca.30 min etter påføring. Bør jeg prøve litt til før jeg eventuelt slutter? Har nå brukt det 4 ganger. Så har jeg noen flere spørsmål:

Er det noen som vet hvilken ph verdi serumet har?

Hvis jeg kun bruker det om natten, må jeg bruke solkrem om dagen nå som det er høst og minimalt med sol?

Har glykolsyre noen bivirkninger?

Skrevet (endret)

Renewal serum har en pH på 3,8. Det er 12 prosent glycolsyre. Det er ingen store bivirkninger ved mengden glycolsyre i MD. Det eneste er at huden blir solømfintlig så det er viktig å bruke solkrem over på dagtid. Om du bruker serumet på natten under krem, trenger du strengt tatt ikke solkrem på dagtid, men det er lurt å bruke en dagkrem med solfaktor allikevel. Både for å være på den sikre siden med tanke på at du bruker glycolsyre og med tanke på at solen kan gi solskader. UVA srålene er like sterke hele året, så det gjør ingenting å beskytte seg.

Det er normalt å kjenne litt prikking de første minuttene etter at du har tatt den på, men om det er kløe som varer i 30 minutter ville jeg byttet den til for sensitiv hud. Den for sensitiv hud har en pH på 4,4 så den er ikke like sur, i tillegg til at den roer ned huden.

Håper det ordner seg for deg :)

Endret av Brooke Penelope
Skrevet

Ok, da tror jeg kanskje at jeg bytter til sensitiv,men jeg har jo brukt av serumet så det spørs om jeg får byttet det.

Tusen takk for svarene,de hjalp meg veldig.

Skrevet (endret)

Bruker en del produkter fra md. Noen av de klør ja. Men det står bak at det er helt vanlig med "mild tingling" i noen sekunder. Selv synes jeg det ikke er særlig "mild" men det er nå så... Men det skal ikke vare så lenge. Klør det hele dagen eller over en lengre periode er de nok for sterk for huden din/du tåler det ikke..

Edit: skrivefeil.

Endret av Lvly

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...