Gå til innhold

noen som har hemnes seng fra Ikea til sine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor et stykke unna annen familie, og når vi får besøk kommer de ofte for en helg. Har kun 3 soverom, barna har et hver og vi foreldre har et.

Tenkte jeg skulle investere i en fin gjesteseng, da både mine foreldre og svigerforeldre ikke har så lett for å ligge på gulvet på madrass pga diverse plager.

Fant denne sengen på IKEA http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60162886

Som kan brukes som enkelt seng til vanlig, og dobbelt seng når vi får gjester. Så får barna ligge på madrass på samme rom når vi har besøk..

Noen som har den sengen, er den god å ligge i for både barn og voksne?

Tar også i mot tips om lignende senger hvis noen vet om noen andre..

Sovesofa er uaktuelt, da sengen skal være i dagligbruk som enkeltseng av minsten når vi ikke har besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har Hemnes-senga fra IKEA, og kan anbefale den på det varmeste. Har tre andre venninner som også bruker den som barneseng/gjesteseng. I tillegg er det smart med tre store skuffer under for lagring.

Skrevet

Vi bor et stykke unna annen familie, og når vi får besøk kommer de ofte for en helg. Har kun 3 soverom, barna har et hver og vi foreldre har et.

Tenkte jeg skulle investere i en fin gjesteseng, da både mine foreldre og svigerforeldre ikke har så lett for å ligge på gulvet på madrass pga diverse plager.

Fant denne sengen på IKEA http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60162886

Som kan brukes som enkelt seng til vanlig, og dobbelt seng når vi får gjester. Så får barna ligge på madrass på samme rom når vi har besøk..

Noen som har den sengen, er den god å ligge i for både barn og voksne?

Tar også i mot tips om lignende senger hvis noen vet om noen andre..

Sovesofa er uaktuelt, da sengen skal være i dagligbruk som enkeltseng av minsten når vi ikke har besøk.

Jenta vår har den hvite med tre skuffer og hel rygg, og vi er kjempefornøyd. Regner med den sorte med to skuffer og sprinkelrygg er like god.

Lettvint å bare dra den ut når den skal brukes som dobbeltseng.

Om den er god å ligge i kommer alt an på hvilke madrasser du kjøper. Jenta vår ligger på to madrasser til daglig, slik at vi slipper ekstra oppbevaring av madrassen til uttrekksdelen. Ettersom vi har kun tynne madrasser (billigste sort på Ikea), så blir den ikke kjempegod i uttrekt stand, men den er aldri i bruk som dobbeltseng mer enn 1-2 netter om gangen og det er stort sett lette barn som bruker den. Hvis det ikke er noe problem å oppbevare ekstramadrassen et annet sted, så ville jeg heller gått for litt bedre/tykkere madrasser.

Skrevet

Jeg har den og bruker den som sofa/gjesteseng. Bor i bitteliten leilighet så greit å kunne kombinere de to bruksområdene, og det fungerer udmerket. I tillegg er den jo ganske fin? Min svigerinne kjøpte denne sengen til sin sønn og han er kjempefornøyd. Kom løpende mot meg sist jeg var der og ropte : "Tante, se på den nye senga mi, den er KUUUUL..!"

Må dog nevnes at den er et lite personlig helvete å sette sammen, så mange bittesmå skruer at det hadde vært fint hvis den ble solgt med en handyman på kjøpet..

Skrevet

Vi har den også, vår eldste fikk den faktisk før hun var 2. Om den er god å ligge i handler vel mer om madrassen enn om selve senga :). Den er TUNG, så den er ikke førstevalget om man ommøblerer mye... Men super patent med dobbelseng som kan dras ut.

Vi har en hjemmelaget sengekant da, slik at barnet ikke faller ut. Ikea har sengekant til salgs, men jeg synes den blir for liten til en så stor seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...