Gå til innhold

Trenger litt kunnskap her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har levd på kalori underskudd i et år, hvor ødelagt er da forbrenningen , å hvor lang tid vil det ta før den stabliserer seg, slik at man kan leve normalt uten å legge på seg( vil fortsatt ned i vekt, eller i det minste holde vekten der den er nå)

Om jeg før spiste 500 kalorier pr dag i noen uker, å etter hvert gikk jeg ikke lenger ned i vekt, vil det da si at kroppen kun trengte de 500 kaloriene ? Så om jeg nå øker til 1000 - 1300 pr dag ( noe som sikkert er mer normalt) vil jeg da fyke opp i vekt ?

Det er nemlig det jeg er redd for. Greit nok om jeg hadde lagt på meg 3kilo på en uke eller to, for å så kunne ta de av igjenn ved hjelp av trening og et ellers sundt kosthold, men det er vel ikke akkurat lett? For om jeg så begynner å spise 1300 kalorier pr dag, vil jo kroppen venne seg til det? Så da må jeg igjenn ned til 5-800 pr dag for å kunne gå ned?

Jeg er elending på det med forbrenning som dere sikkert merker, finnes ikke kunnskap i hjernen min ang det.

Så om noen kan være så snille ( og svare helt ærlig) å fortelle meg om forbrenning og hvor lost jeg er nå så blir jeg utrulig glad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jag stänger denna tråden nu men vill gärna formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Furstina (mod)

Endret av Furstina
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...