Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på brevet fra Riksen. Gynekologen sendte søknaden i juli. Og jeg mottok et standard brev fra Riksen den 7 juli at de har motatt søknaden fra legen min og så fort saken er godkjent skal jeg høre mere fra dem. Legen min søkte i fjor oxo men da gjorde han det av seg selv uten å snakke med oss om det. og da fikk jeg først standard brev fra Riksen og så bare etter en mnd fikk vi svar og time til forkjellige prøver. Men vi takket nei ti det siden vi ikke viste om det at legen hadde søkt for oss.

Jeg har jo hørt at det går ikke så fort. Det tar tid å få saken godkjent osv men jeg klarer ikke vente lenge. Har prøvd i 4 år på å bli gravid. Mistet en eggleder i fjor og derfor bestemte vi å gå for IVF. Kommer til å ta hundre år med bare en eggleder og kan ikke vente noe mere jeg:( Skjekker postkassa hver dag om det er noe brev fra Riksen..

Lurer på om jeg skal ringe å spørre hvordan det går med saken vår eller er det ikke noe særlig ide å gjøre det??? Gjorde noen av dere det???Setter pris på om noen vil dele sine erfaringer her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter i samme situasjon som deg å er derfor ikke til mye hjelp :fnise: Ringte forrige mandag å da skulle de sende prøveskjema osv, men det har enda ikke kommet. Har sååå lyst til å ringe å høre om det er sendt.. Skikkelig utålmoig ja :filer:

I ditt tilfelle hadde jeg ringt garantert, men siden jeg ringte forrige uke er jeg redd for å mase..

Skrevet

De har vel litt redusert kapasitet i juli og starten av august, så det kan hende de jobber for å komme a jour.

For oss tok det alt i alt ca to måneder fra første undersøkelse til forsamtale, og tre måneder fra gynekologen sendte papirene for oss og til forsamtalen. I forkant av den første undersøkelsen på Riksen hadde gynekologen tatt mange prøver av oss begge to.

Det skader ikke å ringe, men husk at det kan være lang telefonkø så det kan lønne seg å smøre seg med tålmodighet :)

Skrevet

Tusen takk til dere begge som tok seg tid til å svare:)

Da skal jeg ringe snart jeg også. Det er sant at det skader ikke å ringe og bare høre hvor langt saken vår har kommet.

Masse lykke til til dere begge og god bless:) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...