AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Om jeg mottar 1.040,- (75% bidragsforskudd) fra NAV, øker da gjelden til barnefar med samme sum, eller tar de noe slags administrasjonsgebyr i tillegg? Krever de inn renter på skyldig beløp?
Gjest jomfrua Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 *dytte* Ingen som vet? Du kan ringe Innkrevingsentralen for bidrag selv og finne ut - det tar deg 2 minutter og få oversikt over din spesifikke situasjon
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Nå er det ikke min spesifikke situasjon jeg lurer på, men hvor mye en barnefar som unnlater å betale barnebidrag får i gjeld. De vil neppe gi ut informasjon om noen andres personlige forhold om jeg ringer NAV Innkreving, så derfor spør jeg her.
nettvenninnen Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Jeg aner ingenting om hvor mye gjelden øker. Mulig det kan være samme rente som ved skatt og/eller andre regninger fra kommune og stat. Det eneste jeg regner med er at det fort kan bli dyrt når man ikke betaler. Og stat/kommune er da ikke de enkleste å skylde penger. De nøler ikke med å sende eksempelvis rettslige krav. Noe som kan føre til betalingsanmerkninger. Og hvis det er slik at den som skylder bidrag er ansatt og får igjen på skatten, så har de også rett på å gå inn og kreve vedkommendes skatt utbetalt (sum pålydende det skyldige beløpet). Foreslår at du ringer og evt spør om hvor mye renter som påløper ved skyldig beløp. Det bør du ha rett på å få vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå