Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre enn meg som får syke drømmer/mareritt av feber? Har bare ligget rett ut i to dager og sovet og våknet i full panikk hver gang over hvor skummelt det går an å drømme... innvoller, døde ponniføll, kjæresten slår opp (og ikke bare en gang) osv osv osv...

tør ikke sove igjen jo.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg har slike mareritt, men ikke bare når jeg har feber :gjeiper:

Skrevet

huff.. "seg selv" er den skumleste jeg vet om :-P

gleder meg til det gir seg, hele byen har visst feber her ettersom jeg har forstått det... derfor har jeg jo mareritt om dødelige pandemier i tillegg hoho!

Skal aldri glede meg til å bli syk igjen! "Åh det er så kos under dyna hele dagen og se film og sove og bli varta opp!"

Pff.. dyna blir klissvåt, filmene sovner jeg til, og det jeg får servert orker jeg ikke å spise engang :ler:

Skrevet

"n the early part of 1980, American newspapers ran a series of short stories chronicling a serious epidemic in Southeast Asia which claimed the lives of a number of young adults.

According to doctors, these relatively healthy men, all without a history of mental disorders, began reporting horrific nightmares driving them to forgo sleep in order to avoid these terrors in the REM cycle.

The consumption of coffee and other stimulants helped the men remain awake, initially, but eventually each man went to sleep. Hours later, the men would be found screaming and violently thrashing in their beds before dying from unknown causes."

Det er faktisk ikke tull..Så vær forsiktig =D

Link til artikkel...bare å google for å finne flere.

Skrevet

Sist jeg hadde feber (lå vel rundt 40-41) så drømte jeg at dyna mi var et gigantisk puslespill som jeg MÅTTE legge. Rart hva fantasien finner på altså :ler:

Skrevet

Hehe, når jeg har febermareritt er dyna full av små kattunger som kravler rundt og vil bort til meg. Underlige saker! Har skjedd flere ganger. God bedring til deg, cyanid! :klem:

Skrevet

Shit så skummelt, det der du la ut Xelle! Like før jeg strøyk med selv, gikk ned 3 kg på de to dagene jeg var ordentlig syk :-O Hehe! Nå skal det feites opp ja, endelig frisk igjen :)

Puslespill og kattunger... heldiggriser :ler:

Skrevet

Det er mulig å ta noe som heter paracet som demper feber når man opplever drømmeplager...

Skrevet

ja jøss, spiste en hel pakke jeg, var det noen flere innlysende ideer du kunne fortelle meg var mulig å benytte seg av? :klø:

(vanskelig å vite om folk er frekke eller ei pga manglende tonefall på nettet ;) )

Skrevet (endret)

Ja, men jeg har ofte mareritt selvom jeg ikke har feber.

Jeg har så mange rare og sinnsyke drømmer.

Jeg hadde en gang en betennelse i kroppen og feber, og da hadde jeg mange stygge mareritt. Bla.a at jeg kjørte på en liten jente og at noen i familien min døde.

Da var det så ille at jeg nesten ikke turte å sove altså.

Det hender jeg er redd for å sove til vanlig hvis jeg har hatt perioder med mye mareritt.

En gang drømte jeg at jeg fulgte etter mamma ned til toget.

Så kom det et spøkelsestog med sånne skumle vesner i.

Så kom det en demon eller noe bort til meg og spurte meg "Haar duuu husket bøkeneee!?" sånn sint.

Hehe, hjernen er rar. :goodbye:

Endret av MissMas
Skrevet

Haar duuu husket bøkeneee??? :skratte:

Hadde mareritt senest i natt, og det var ikke noe moro. Drømte at alle kranglet med alle, og at vi begynte å ødelegge ting og det var så jævlig at jeg bare begynte å skrike, men alle gav blaffen, og jeg skrek fortsatt når jeg våknet.

Dårlig start på dagen.. :sukk:

Gjest Blondie65
Skrevet

Febermareritt er helt forferdelig. Jeg drømmer alltid noe om at jeg må utføre en større svært komplisert oppgave alene - en helt skrudd og meningsløs oppgave også. For meg virker det som om kroppens kamp mot basiluskene forplanter seg inn i søvnen: "må kjempe, må kjempe, må kjempe". De rundt meg har opplevd at jeg har sittet oppreist i sengen og snakket i søvne mens jeg pekte rundt meg.

Akk ...

Skrevet

ja jøss, spiste en hel pakke jeg, var det noen flere innlysende ideer du kunne fortelle meg var mulig å benytte seg av? :klø:

(vanskelig å vite om folk er frekke eller ei pga manglende tonefall på nettet ;) )

Det var ikke ment som frekkhet. Mange er helt i mot tabletter og bruker det ikke når de trenger det. Da jeg ikke visste om det var din holdning så sa jeg det var en mulighet som man kan benytte hvis man er veldig plaget med feberdrømmer.

Jeg visste jo ikke at du hadde prøvd det eller at det ikke virket.

Kanskje du tok for liten dose? Man skal ta to tabletter samtidig fire ganger i døgnet når det er en voksen person med feber.

Under søvn så går timene tabletten er virksom og da kan man få økt temeratur og drømme igjen når virkningen går ut. Så det kan jo være at det har skjedd for deg? Eller at du har bedre nytte av ibux som har et annet virkestoff.

Forøvrig var det kanskje ikke rart du trodde det var sarkasme fra min side, for her på KG er jo tonen somregel generellt uforskammet i alle de trådene jeg har lest. Det handler mye om å prøve å ydmyke den andre ser jeg ...

(Så jeg synes ikke det er et spesielt hyggelig forum som jeg vil registrere meg på.Men tusler innom av og til :hallo: )

God bedring :kghjerte:

Skrevet

aiai da beklager jeg :D

tok vel 3 i slengen to ganger daglig, så kanskje ikke nok nei... takktakk frisk som en fisk nå :)

Skrevet

Absolutt ikke alltid at paracet virker heller!

Jeg hadde superhøy temp da jeg fikk en tropesykdom i Afrika. To timer etter inntak av paracet (da er paraceten på topp virkning), hadde jeg 41.7 i temp, målt i baken. Kan si det sånn at mannen min ringte ambulanse og jeg ble innlagt. Heftig antibiotika intravenøst, gikk noen dager før tempen gikk ned. Var heldigvis kommet til Norge da det brakte løs. To uker på isolat (juppi, passe kjedelig), store mengder antibiotika som var så sterk at årene mine ble ødelagte og nålen gikk ut av åren, mengder med intravenøs væske, og minus 7kg før jeg kom meg hjem igjen. Jeg hadde helt sprøe feberfantasier, låg i en døs i flere dager og klarte ikke å våkne ordentlig opp heller. Grøss, det var ikke noe særlig!

(men ja, har vært i Afrika flere ganger etter det!)

Gjest Blondie65
Skrevet

Absolutt ikke alltid at paracet virker heller!

Jeg hadde superhøy temp da jeg fikk en tropesykdom i Afrika. To timer etter inntak av paracet (da er paraceten på topp virkning), hadde jeg 41.7 i temp, målt i baken. Kan si det sånn at mannen min ringte ambulanse og jeg ble innlagt. Heftig antibiotika intravenøst, gikk noen dager før tempen gikk ned. Var heldigvis kommet til Norge da det brakte løs. To uker på isolat (juppi, passe kjedelig), store mengder antibiotika som var så sterk at årene mine ble ødelagte og nålen gikk ut av åren, mengder med intravenøs væske, og minus 7kg før jeg kom meg hjem igjen. Jeg hadde helt sprøe feberfantasier, låg i en døs i flere dager og klarte ikke å våkne ordentlig opp heller. Grøss, det var ikke noe særlig!

(men ja, har vært i Afrika flere ganger etter det!)

Men dette blir jo ekstremt.

Og her var det jo også åpenbart at man måtte ha antibiotika behandling i tillegg.

Ved influensavirus er det jo som kjent ikke så voldsomt mange medisiner som virker mot selve sykdommen, men man kan gjøre det mer behagelig for pasienten/seg selv ved å få ned feberen blant annet med paracet. Og tatt riktig - forutsatt som nevnt at det ikke er annen sykdom - så kan altså paracet være forskjellen på et feberhelvete og en ganske anstendig tilværelse.

Skrevet

Jeg har mange rare feberdrømmer når jeg er syk, og våkner ofte og fantaserer videre. Fikk feber etter en operasjon for noen år siden, var operert i magen og lå da hallveis sittende i senga. Drømte/fantaserte at hvis jeg ikke klarte å legge meg på siden så ville romvesen komme og bortføre meg. Var hakket før jeg vekket romkameraten min for å advare henne :fnise: Stresset fælt med dette siden senga var i en sittende stilling og det dermed ikke var enkelt å legge seg på siden. Kom ikke på å bruke fjernkontrollen til å legge senga ned heller :fnise:

Skrevet

Det rareste jeg har opplevd av feberfantasi var en gang tidlig på 80-tallet da jeg lå med en skikkelig influensa. Jeg var overbevist om at mamma var Grete Waitz! (kanskje det hadde noe med at hun løp fram og tilbake til meg med drikke, kalde kluter o.s.v) Legevakten kom innom for å undersøke meg, og sa bl.a "Det er nå bra at du har moren din her som passer på iallefall." Jeg så på han med et indignert, feberblankt blikk og sa: "Det er ikke mamma, det er Grete Waitz!" :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...